הישראלים עובדים קשה ורמת התפוקה יורדת

הישראלים עובדים קשה ורמת התפוקה יורדת

מחקר של חברת Expert Market הבריטית שמטרתו למצוא את המדינה הפרודוקטיבית ביותר בעולם, מצא בין היתר כי כמות שעות העבודה הממוצעת בישראל לשנה היא 1,853 שעות וכי התפוקה בישראל נמוכה

שיתוף

מחקר של חברת הייעוץ הארגוני Expert Market מבריטניה מצא, שככל שעובדים יותר שעות מידת התפוקה יורדת. המחקר שביקש למצוא את המדינה הפרודוקטיבית ביותר בעולם ואת זו שהכי פחות פרודוקטיבית, קבע את תפוקת העבודה והתוצר לנפש, בהתאם לשעות העבודה.

על פי המחקר עולה כי כמות שעות העבודה הממוצעת בשנה בישראל עומדת על 1,853 שעות, (לעומת 1,371 שעות בגרמניה, 1733.9 שעות באיטליה בממוצע) והתפוקה הישראלית עומדת על 13.80 יורו לשעת עבודה. באיטליה התפוקה היא 15.62 יורו לשעת עבודה, ובגרמניה 25.95 יורו לשעת עבודה, מה שמגבה את הממצא כי ככל שעובדים יותר שעות, התפוקה יורדת.

במקום הראשון מבחינת התפוקה על פי המחקר, נמצאת לוקסמבורג, עם תפוקה של 45.71 יורו לשעת עבודה ומספר שעות עבודה ממוצע לשנה של 1,643 שעות.

7 מתוך 10 המדינות בעלות הפרודוקטיביות הגדולה ביותר על פי המחקר, מדורגות בין 10 המדינות בעלות שעות העבודה הקצרות ביותר והן לוקסמבורג, נורבגיה, שווייץ, הולנד, גרמניה, דנמרק ושוודיה.

בקצה השני של הגרף, אלו הפרודוקטיביות פחות, נמצאות מקסיקו, המחזיקה ביום העבודה הארוך ביותר שנרשם – ממוצע של 2,228 שעות עבודה בשנה, ולאחריה קוסטה ריקה עם ממוצע של 2,216 שעות עבודה בשנה. שתי המדינות גם תפסו את שתי העמדות הנמוכות ביותר במידת הפרודוקטיביות עם תפוקה של 5.96 ו- 5.31 יורו לשעה, בהתאמה. לצידן עומדות יוון, צ'ילה, רוסיה, לטביה, פולין ואסטוניה, הרושמות אף הן שעות עבודה ארוכות ופרודוקטיביות נמוכה.

ישראל נמצאת במקום ה- 22 בטבלה, מתוך 36 מדינות הרשומות בדירוג, ונרשמת ברשימת המדינות עם שעות העבודה הארוכות ביותר ומידת פרודוקטיביות נמוכה בהתאם.

פרודוקטיביות היא אחד המרכיבים המרכזיים בהצלחה כלכלית של מדינות. ככל שמדינה פרודוקטיבית יותר במוצריה, כך היא מצליחה יותר בשוק, הרווחים שלה עולים והיא מתקדמת לראש הרשימה מבחינת המדינות הכלכליות המצליחות.

המחקר מוכיח כי ככל שעובדים שעות ארוכות ורבות יותר, כך מידת הפרודוקטיביות פוחתת. לצורך המחקר החוקרים בחנו את התמ"ג לנפש במדינות, וחילקו אותו במספר שעות העבודה הממוצע לעובד. התוצאה הראתה כי ככל שעושים יותר רווח במספר שעות מצומצם, כך מידת התפוקה עולה.

על פי המחקר נראה כי ישראל נמצאת במקומות הנמוכים מבחינת פרודוקטיביות. שעות העבודה של הישראלים הן בין הארוכות ביותר, ולכן, על פי המחקר, הפרודוקטיביות שלנו נמוכה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה