הדברים המטורפים ביותר שעובדים יעשו כדי לקבל העלאה של 10% בשכר

הדברים המטורפים ביותר שעובדים יעשו כדי לקבל העלאה של 10% בשכר

יוותרו על צפייה במשחקי הכס, יתנתקו מהמדיה החברתית למשך 5 שנים, ויעבדו יום אחד בכל סופ"ש – רשימת הדברים המטורפים שעובדים יעשו עבור העלאה בשכר

שיתוף
העלאה בשכר

העלאה בשכר

עד כמה העובדים יסכימו ללכת רחוק לטובת העלאה בשכר? סקר שנערך לאחרונה ע"י LendedU בארה"ב מצא שהם ילכו רחוק מאוד.

לאחר שנים של עליות שכר קלושות בארה"ב שבקושי מקפידות לעמוד בקצב האינפלציה, נראה כי העובדים יהיו מוכנים לנקוט בצעדים נואשים כדי להשיג גמול משמעותי.

על מה העובדים יהיו מוכנים לוותר ומה יהיו מוכנים לעשות עבור תוספת שכר של 10%? בסקר של LendedU נסקרו 1,238 עובדים בארה"ב ונשאלו מה הם יהיו מוכנים להקריב עבור התוספת הזו בשכר. להלן תשובותיהם:

88.6% יפסיקו לצפות ב"משחק הכס "לכל החיים.

73.4% יוותרו על כל משקאות האלכוהול בחמש השנים הקרובות.

55.9% יעבדו 10 שעות נוספות בשבוע (אם כי זה כנראה מוציא את העלאת השכר מהמשוואה).

53.6% יוותרו על כל המדיה החברתית במשך חמש שנים.

50.7% יוותרו על צפייה בסרטים במשך שלוש השנים הבאות.

50.4% יעבדו יום אחד בכל סוף שבוע בשנה הקרובה.

47.7% יוותרו על כל המוצרים המכילים קפאין בשנתיים הקרובות.

43.9% יוותרו על התעמלות לחמש השנים הקרובות.

34.9% יוותר על הזכות להצביע בבחירות לכל משך חייהם.

18.9% יוותרו על ביטוח בריאות לחמש השנים הקרובות.

17.9% יוותרו על קצבאות הביטוח הלאומי לשנתיים הקרובות.

15.3% יוותרו על כל ימי החופשה שלהם בחמש השנים הקרובות.

12.2% ייפרדו מבני זוגם.

9.1% יאכלו טבליה למדיח כלים.

בעוד שמחקר זה נערך בבירור בעיקר למטרות בידור, זה לא עניין מצחיק כאשר העובדים מתאחדים לתבוע את החברה על אי עמידה בהבטחות העלאת השכר. במיוחד כאשר לחברה פשוט אין את התקציב לעמוד בכך.

אמנם אין דרך להבטיח שהרגשות של העובדים לא יפגעו, אך יש דברים מסוימים שמקצוענים יכולים לעשות כדי למזער את הנזק. להלן חמש טקטיקות כאלה:

1. שקול את ההצעה בזהירות. ביטול חפוז של בקשת העובד להעלאה תיצור אצלו אנטגוניזם מיותר שיכול להזיק לחברה. תמיד אפשרו לעובד לדבר על המקרה שלו ולהקשיב בתשומת לב.

2. שאל את העובדים לגבי הפרטים. האם העובד לקח על עצמו יותר אחריות שלא היית מודע לה? האם השכר שלו או שלה ירד הרבה מתחת לשכר שוק? גם אם אתה לא יכול לשלם עכשיו יותר, זה טוב שיש לך את המידע על כדי שתוכל לגבש תוכנית לעתיד הקרוב.

3. אל תדחה את ההחלטה. הסבר בזהירות לעובד מדוע בקשת ההעלאה נדחית ואפשר לו להבין ולשאול שאלות. אל תדחה את החלטתך ואת תשובתך לעובד כדי שלא יישאר "באוויר" לאורך זמן. עובדים טובים יעריכו את המשוב ויעשו את השינויים הנדרשים במידת הצורך.

4. השתמש בהעלאה בתור "פרס". אם עובד צריך לחזק את הביצועים שלו כדי להרוויח העלאה בעתיד, הסבר לעובד מה עליו לעשות וכך כולם ירוויחו.

5. החמא לעובד ככל האפשר. גם אם אינך יכול כרגע להעלות לו את השכר, החמא לו על עבודתו הטובה, הסבר לו כי אתה מעריך את עבודתו וכי ברגע שרווחי החברה יעלו הוא יתוגמל בהתאם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה