האחיות ב"סורוקה" נטשו הבוקר את המחלקות: "מחסור חריף בכוח-אדם"

האחיות ב"סורוקה" נטשו הבוקר את המחלקות: "מחסור חריף בכוח-אדם"

כבר בחודש שעבר הוכרז סכסוך עבודה ב"סורוקה", בשל תפוסת שיא של יותר מ-150% במחלקות הפנימיות בימי החורף

שיתוף

הצפיפות הבלתי נסבלת בחלק מבתי החולים הדליקה הבוקר (ג') נורת אזהרה בדרום.

אחיות בית החולים סורוקה בבאר-שבע נטשו היום במפתיע את המחלקות, למשך שלוש שעות החל מהשעה עשר בבוקר.

האחיות הכריזו כבר בינואר השנה על סכסוך עבודה. הן מלינות על העומס הגבוה במחלקות בית החולים השונות, כמו גם על מחסור חריף בכוח-אדם.

בסך הכל, הפסיקו אחיות בית החולים בבירת הנגב את עבודתן בשש מחלקות פנימיות, שתי מחלקות כירורגיות ומחלקה אורטופדית. העבודה בהן התבצעה במתכונת חירום.

זו אינה הפעם הראשונה בה מאיימים עובדי סורוקה בעיצומים ובהפסקת עבודה, על רקע עומס וצפיפות קשים בחתך רוחבי של אגפי בית החולים. בנתונים מספריים, מדווחים בסורוקה על תפוסה של 150% במחלקות הפנימיות בעיקר, שיעור שאף נסק למעלה מכך בחודשי החורף. וכאילו אין די בכך, המחסור באנשי הצוות הוביל את ועד האחיות הארצי להכריז על סכסוך עבודה כבר בינואר השנה. משלא נעשו צעדים בנושא, החליטו האחיות לנטוש את המחלקות.

סגנית יו"ר ועד העובדים בסורוקה ונציגת מגזר הסיעוד בוועד, דליה רובין אמרה כי המטרה הראשונה של המאבק היא שמירה על חיי אדם: "אנו לא רוצים לסכן חולים, אלא לתת את הטיפול הטוב ביותר שמגיע להם. המצב הנוכחי אינו מאפשר זאת: צוות האחיות קורס תחת העומס והמחסור הכוח האדם הוא חמור. זו בעיה ארצית, אך בסורוקה המצב בולט עוד יותר לאור העובדה שאנו ביה"ח הגדול היחיד באזור שבין אשדוד לאילת. צריך לזכור שבית החולים הזה עמד לא מעט בקו האש – וכעת התחושה היא שזונחים אותנו".

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, שהשתתף היום במחאה: "כל המאבקים סביב גורמים למאבק הזה מעט להישכח – ואסור שכך יהיה. מדובר בחיי אדם".

(בהכנת הידיעה השתתפה שני משה)

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה