גיוס עובדים בלינקדאין – Linkedin

גיוס עובדים בלינקדאין – Linkedin

למעלה מ-50% ממנהלי משאבי אנוש בארה"ב נעזרים ברשת החברתית עסקית Linkedin לצורך איוש משרות בכירות. בכנס גיוס הון אנושי במדינת טנסי ארה"ב הוקדש פאנל מרכזי לנושא גיוס עובדים בכירים ולהלן עיקרי הפאנל.

שיתוף

הרשת החברתית העסקית לינקדאין מהווה פלטפורמה אופטימלית לגיוס הון אנושי הן מבחינת קהל היעד שהיא מושכת (ממשכילים בתחילת דרכם המקצועית ועד לבכירים ביותר במשק) והן מהאפשרויות שניתנות למגייס למצוא את המעומד וללמוד אודותיו. לינקדאין שונה מפייס-בוק וכל רשת חברתית אחרת שכן היא לא מושכת אליה צעירים, בוודאי שלא ילדים, והיא ייעודית לשוק העבודה הגלובאלי.

היתרונות של לינקדאין ככלי לגיוס עובדים:

  • המודל העקיף לגיוס: בלינקדאין ניתן לחבור לקבוצות של מנהלי משאבי אנוש, מנהלי רווחה, מנהלי רילוקיישן ועוד נישות רלוונטיות למחלקת ה-HR. יצירת נטוורקינג עם קבוצות מקצועיות מאפשרת לכם, כמנהלי משאבי אנוש לפרסם משרות ספציפיות בקרב החוגים המצומצמים הללו ובכך להבטיח כי קורות החיים שישלחו יהיו רלוונטיים, באחוזים ניכרים, מאלו המגיעים דרך מודעות דרושים סטנדרטיות.
  • המודל הישיר לגיוס: בלינקדאין רשומים עשרות אלפי דורשי עבודה איכותיים. הכרטיס האישי של כל משתמש מאפשר להם להגדיר את עצמם על פי הקריטריונים הספציפיים הרלוונטיים (תכניתן ג'אווה-סקריפט או משנה לסמנכ"ל כספים). מנוע החיפוש בלינקדאין מאפשר לכם כמגייסים לאתר מועמדים על פי משרות ספציפיות ברזולוציות הגבוהות ביותר.
  •  יכולת לבחון את התמונה השלמה: לינקדאין הוא אתר חברתי ייחודי. הוא שילוב של רשת חברתית ורשת עסקית ולכן בהיבט של משאבי אנוש נוצרת אינטראקציה בין האישי למקצועי. מבלי להכנס לתחום האישי, ברשת חברתית כמו פייסבוק ניתן לראות אנשים בבגד ים עם בן או בת הזוג בחופשה או תמונות של מועמדים עם הילדים בבית. נוצרת תחושת מציצנות בקרב מנהל משאבי אנוש כשהוא נחשף למידע כל כך אישי ולחלוטין לא רלוונטי. מנגד, מסמך קורות החיים הסטנדרטי הוא רשמי וחד ממדי. עד למפגש, פנים אל פנים עם המועמד אין לכם, כמנהלי משאבי אנוש, שום מידע ואפילו לא קצה חוט, לגבי מיהו המועמד. לינקדאין מאפשר לכם להתרשם מהמועמד, אם זה דרך תמונה, תחביבים, תחומי עניין קשרים אישיים ועסקיים.

אופן השימוש בלינקדאין לאיוש משרות:

  • פתחו כרטיס עסקי, בשם החברה, ופרסמו משרות פתוחות על גבי העמוד. המועמדים הרציניים שמשקיעים בחיפוש משרות מהסוג שפרסמתם כבר ימצאו אתכם ויפנו אליכם. לאחר הגדרת המשרה עדכנו את הסטאטוס  I'm looking for X.
  • חפשו מועמדים על פי מילות חיפוש ספציפיות לפי תחומי עניין. זה יאפשר לכם לאתר אנשי מקצוע שכבר עובדים (אם אתם זקוקים למתרגם, מעצב או מקדם אתרים, לפרויקט זמני או משרה חלקית, אתם יכולים לפנות לאנשים שכרגע עובדים בתחום). זהו בעצם הכלי היעיל ביותר להגיע לאנשים שכן עובדים ואינם בעלי מנוי באתרי דרושים סטנדרטיים. * הכרטיסים האישיים בלינקדאין מאפשרים לכם לסגור פינה נוספת בתחום המיון והיא לבדוק תיקי עבודות, פרויקטים שונים בהם המועמד מעורב ורשימת ממליצים. זה חשוב מאוד כאשר מגייסים אנשים לתחומי טכנולוגיים, תפקידי עיצוב, פרסום, עריכה ותרגום ועוד.

יתרונות נוספים ללינקדאין:

  • פלטפורמה חינמית.
  • ידידותית למשתמש.
  • המערכת מקשה, אם כי לא ניתן לצמצם לחלוטין, את הפרסום. כדי לשלוח הודעות לחברים אחרים הם צריכים לאשר אתכם כחברים לדוגמא.
  • האתר נושא אופי עסקי. איכות התכנים ואופי ההתקשרות בין חברי הרשת הם מבדילים אותה מרשתות חברתיות אחרות ומאפשרים לה לשמור על הסטאטוס המקצועי הגבוהה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. הי, פירסמתם כתבה אינפורמטיבית ומעניינת. הייתי ממליצה לכם להוסיף בולט נוסף כדי לטייב את הכתבה והוא מה הם החסרונות של לינקדאין או ממה כדאי להיזהר. כפי שידוע תמיד עדיף להתמקד בצד החיובי, אך אין כמעט שום דבר שהינו חף מחסרונות.
    תודה
    דנה.ב.

השאר תגובה