שיטת הגיוס החדשה של זאפוס

שיטת הגיוס החדשה של זאפוס

חברת שיווק האופנה המקוונת הפסיקה לפרסם מודעות דרושים ופתחה רשת חברתית משלה. המעוניינים לעבוד בזאפוס צריכים כעת להפגין את כישורי המדיה החברתית שלהם

שיתוף
שיטות גיוס עובדים

שיטות גיוס עובדים

חברת הסחר האלקטרוני Zappos עושה לעתים קרובות יחסית כותרות במדורי משאבי האנוש. פעם אלה המהלכים להשטחת הארגון והסרת הטייטלים ופעם אלה הן השיטות שלה לבניית סגל עובדים שתואם במדויק את התרבות הארגונית.

אולם, על פי סוזאן לוקאס, מומחית למשאבי אנוש ובעלת טור ב-Inc., בזאפוס גם "עושים שטויות" בנוגע לניהול ההון האנושי ובנושא שיטות גיוס עובדים. לחברה יש תוכניות לגייס השנה 450 אנשים. אך שימו לב: אם אתם רוצים להצטרף כעובדים לחברת שיווק מוצרי האופנה באינטרנט, לא תמצאו את מודעות הדרושים שלה באתרי חיפוש עבודה או ברשתות החברתיות המוכרות לכם. בזאפוס הפסיקו עם הפרסומים הרגילים. רוצים להציע את עצמכם? תצטרכו להצטרף לרשת החברתית של החברה שנקראת Zappos Insiders. שם תצטרכו להפגין את כישורי המדיה החברתית שלכם ואז לבקש ראיון עבודה.

הרציונל שמאחורי השיטה על פי מנהלת הגיוס החברתי בזאפוס סטייסי דונובן זאפר: "פרסומי הצעות עבודה הם קוטלי שיחה. מודעת דרושים היא האובייקט הבהיר והזורח בחדר שמפריע לשיחות אמיתיות וליצירת קשרים. זוהי דרך ללא מוצא, חור שחור של גיוס, שבו מועמדים הולכים למות או לעזוב לאחר התנסות ורושם שליליים מהחברה שלכם. מודעת הדרושים היא שיחה חד-סטרית שבה למועמדים אין קול של ממש. הם הבוהן הכואבת שבולטת החוצה כאשר אנחנו לוקחים את ההערכה בחזרה אל הגיוס מבוסס מערכות היחסים מהאסכולה הישנה."

לוקאס מסכימה עם דונובן זאפר שמערכות קורות החיים המקוונות הן חור שחור של גיוס, אבל היא אומרת שהסיבה לכך אינה פרסומי מודעות הדרושים אלא המגייסים. לדבריה, המגייסים אינם יודעים הרבה על המשרה שעבורה הם מחפשים מועמדים. לוקאס ממליצה למועמדים לדלג על המגייסים, אם הם יכולים לעשות זאת, ולהגיע למנהלי הגיוס באופן ישיר.

על כל פנים, זאפוס אינה מציעה רשת קשרים. ברשת קשרים יש אנשים שיוצרים חיבורים אישיים והיא בנויה על מפגשים עם אנשים שאתם מכירים ובוטחים בהם ושמכירים אתכם ובוטחים בכם. זה אינו המקרה כאן. ברשת של זאפוס יש זרים שמדברים עם זרים. "זה כמו לתפוס מישהו בבר," כותבת לוקאס.

החור השחור עדיין שם

הרשת של זאפוס, לוקאס מוסיפה, אינה פותרת את בעיית החור השחור – היא אפילו מגדילה אותו. כאשר מועמדים מציעים את עצמם בעקבות מודעת דרושים, הם לפחות יודעים למה הם מכניסים את עצמם (בערך, כי גם מודעות הדרושים הן בעיה לא קטנה בפני עצמה). במקרה של זאפוס המועמדים "פונים" באמצעות הצטרפות לתוכנית של זאפוס ומצ'וטטים עם "אנשים מבפנים". למי יש זמן לפטפט עם כל פונה? נוסף על כך, כיוון שהמועמדים אפילו אינם מציעים את עצמם למשרות ספציפיות, הם מבזבזים את זמנם בהמתנה למשרות שאינן זמינות ו"האנשים מבפנים" צריכים להקדיש זמן לשיחות עם אנשים שאין שום סיכוי בעולם שיתקבלו אי פעם לעבודה בזאפוס.

אבל זה הקטע של זאפוס, חברה שממותגת כמעסיק מגניב ושלעובדים בה יש מעורבות רגשית עמוקה עמה. לכן רבים כל כך רוצים להצטרף וסביר להניח שרבים יצטרפו לרשת החברתית של זאפוס, שאכן מציגה את החברה כמקום המגניב ביותר עלי אדמות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה