ביצוע הדרכה באמצעות טכנולוגיית הולוגרמות

ביצוע הדרכה באמצעות טכנולוגיית הולוגרמות

הדרכות עובדים לא הפכו למופע אומנותי אבל הן כן עוברות לפלטפורמת חדשה זוהרת יותר והכוונה לשימוש ב- holographic technology, כיצד יעשה בהם שימוש? בכתבה זו...

שיתוף
holographic technology Credit CBS

אלביס, סינטרה ושאר אמנים נערצים חזרו לחיים big time מול קהל של אלפי אוהדים נרגשים שצפו בהופעה 'חיה' על מסכי ענק באמצעות holographic technology. המערכת מבוססת על אלמנטים של הדמיה כך שהפריטים המופיעים על הבמה על גבי מסך שטוח (שממוקם בזווית של 45 מעלות) בתוספת פרוז'קטורים, יוצרים תמונה 'חיה'.

בטלוויזיה אנו יכולים לראות את המערכות המתקדמות והשימושים האפשריים בהם, החל מביצוע הדמיות הדרכה ועד תכנון הנדסי. לדוגמה בסדרה C.S.I: N.Y הוכנסה בעונה האחרונה טכנולוגיה המזכירה את חדר ההולוגרמות מסדרת המדע בדיוני אנטרפרייז (ראה תמונה למעלה), כאשר מדובר על טכנולוגיה קיימת המשמשת לביצוע הדרכות רופאים והכנה לניתוח (ביצוע ניסוי וטעייה).

על פי אתר משאבי אנוש Personnel Today גם שוק העבודה מאמץ את הפלטפורמה לשימוש in-house לטובת מערכי למידה, הדרכת עובדים והעצמת מנהלים.

Musion, החברה הבריטית שעומדת מאחורי הטכנולוגיה, הפיקה בשעתו הדמיה של פרנק סינטרה רוקד לרגל יום הולדתו של סיימון קאול (השופט בתוכנית ריאליטי אמריקן איידול) אולם החברה טוענת שהטכנולוגיה יכולה לתרום רבות לא רק לתרבות אלא גם לארגון המודרני ולצרכיו החדשים. בחברה מגדירים כיום את ה- holographic technology ככלי באמצעותו הארגון יכול לנהל ולפתח ערוצי תקשורת ובפרט את ערוץ פיתוח ההדרכה והלמידה.

הצצה לטכנולוגיית ההולוגרמה –  הפוטנציאל הארגוני עצום!

MUSION GENERAL SHOWREEL from Musion Systems on Vimeo.

אז מה מוצאים המעסיקים ב-holographic technology?

אחת הפונקציות שיותר מעניינות את הארגונים כיום היא השימוש בטכנולוגיה כדי לשדר מסר ואפילו נאום שלם של המנכ"ל בסניפים השונים ברחבי העולם. ישנם ארגונים רבים שבהם העובדים לא פוגשים את המנכ"ל ו/או את חברי ההנהלה הבכירה וישנו ציבור רחב של עובדים שכלל לא יודעים כיצד אלה נראים (כך שגם אם הם עוברים במקרה ליד המנכ"ל הם אפילו לא מסוגלים לזהות אותו).

הפגישות ה'וירטואליות' הללו בין המנהלים לעובדים מאפשרות למנהלים להגיע לעובדים שלהם מבלי להגיע פיזית. זה יתרון עצום שכן הוא טומן בחובו חיסכון עצום במשאבים (בעיקר בשעות העבודה של העובדים היקרים ביותר לארגון – המנהלים עצמם).

נכון שיש שיחות ועידה וטכנולוגיית סקייפ אבל כדי להגיע לקהל העצום ולא רק לקומץ משתתפים, נדרשים אמצעים טכנולוגיים ייעודיים וכאן באה לידי ביטוי כוחה של הטכנולוגיה. כמו כן, באמצעות טכנולוגיה זו ניתן להעביר בצורה ויזואלית ברורה יותר ולציבור גדול יותר נתונים כמו דיאגרמות, דוחות ושאר נתונים אשר מהווים חומרי גלם לתהליך ההדרכה. אשר על כן, ארגונים רבים עוברים לשימוש בכלי זה לצורך מצגות / פרזנטציות של הארגון (לשימוש פנים ארגוני וחוץ ארגוני מול לקוחות, משקיעים, ספקים או אפילו מועמדים).

חברת הייעוץ לתחום ההדרכה Ontrack International חברה ל-   Musion במטרה לספק ללקוחותיה כלי חדש בעל ערך מוסף לניהול תקשורת ארגונית ולפיתוח מערכי הדרכה ולמידה בארגון. קווין ג'ונסון, מנכ"ל Ontrack International, מסביר את הבחירה שלו כך: "יש פער בין להעביר מסר לבין לבין להעביר מסר שיגיע לאנשים, ישפיע עליהם וילמד אותם. גם אם משתמשים ברשת החברתית או אפילו בטכנולוגיית וידיאו, עדיין חסר החיבור הרגשי. אתה עדיין לא יכול להלהיב באותה עוצמה וזו כל כך חשובה בתהליך ההדרכה. מה שאנחנו עושים כאן זה מייצרים חיבור רגשי חזק בעל אימפקט."

כשהתבקש לציין את ההבדל העיקרי בין העברת מסר באמצעות holographic technology לבין העברתו באמצעות סרטון וידיאו 'רגיל', ג'ונסון הציג זאת בצורה הבאה: "כשאתה צופה בסרטון על גבי מסך רגיל שיש לו מסגרת, אתה נכנס לעולם של הווידיאו. כשהמסרים מוצגים בטכנולוגיית holographic technology – הם חודרים לתוך העולם שלך. לכן זה הרבה יותר עוצמתי."

ביצוע הדרכה באמצעות טכנולוגיית הולוגרמות

ברור ששימוש נוסף ועיקרי שבו יעשה בעתיד שימוש בטכנולוגיות מסוג זה הוא בביצוע הדרכות. שימוש בהולוגרמות מאפשר להציג באופן חי, תלת ממדי, כל חפץ או מכונה. בצורה זו ניתן לדוגמה להדריך על השימוש הנכון בכלי עבודה מתקדמים או מסוכנים בלי צורך לעשות בהם שימוש בפועל, לדוגמה בשביל לתרגל מקרי חירום.

בנוסף ניתן לצפות ליכולות אינטראקציה בין המשתמש למכונה ובכך לאפשר תרגול מעשי או לבצע בחינה של תהליכים. שימוש בטכנולוגיה זו כבר הוצג עבור תרגול ביצוע ניתוח, כך הרופאים יכולים לתרגל ביצוע ניתוח בפועל בלי לסכן את החולה.

ואמנם מדובר על כלי שיכול לשרת ארגונים רבים במשק (ארגונים מרושתים, רב לאומיים המעסיקים אלפי או לפחות מאות עובדים), נכון להיום השימוש הוא בגדר פריווילגיה של הארגונים המבוססים יותר. רכישת המסך המיוחד וכל שאר האמצעים הנלווים כרוכים בהוצאה חד פעמית של למעלה מ-200,000 יורו והשכרה ליום אחד בלבד יכולה להסתכם בהוצאה של למעלה מ-35,000 יורו. כך שנכון להיום, בשביל לייצר חיבור רגשי צריך הון כלכלי.

בואו להתחדש ולהתעדכן בכנס HR Tech. לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה