הדרכה: העגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להניק. איך עושים את זה?

הדרכה: העגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להניק. איך עושים את זה?

רוב העובדים מעוניינים בהרחבת הידע המקצועי. נשאלת השאלה איך החברה מספקת אותה. סקר חדש מלמד שהאפשרות המועדפת היא סדנאות במסגרת מקום העבודה

שיתוף
הדרכה

הדרכה

הילדים בחופש, אבל העבודה נמשכת, וגם הלימודים במסגרת העבודה נמשכים מהסיבה הפשוטה שעל מנת להתקדם בעסקים והתמודד בשוק התחרותי, צריך לשמור כל הזמן על עדכנות מקצועית. סקר של חברת ההשמה הבין לאומית Office Team בדק איך, איפה ובאיזו צורה מעדיפים העובדים להרחיב את הכשרתם ואת אופקיהם המקצועיים. הממצא המרכזי הוא ששליש (33%) מהעובדים בחרו בסדנאות המועברות על ידי מומחה ומתקיימות במקום העבודה עצמו כצורת ההכשרה המועדפת.

ממצאים נוספים מראים שמימון סמינרים מחוץ למקום העבודה הם במקום השני ונבחרו כאפשרות הטובה ביותר על ידי 22% ממשתתפי הסקר. שיעור לא קטן מהעובדים מוותר לחלוטין על הדרכה פנים אל פנים – 18% ציינו שהם מעדיפים קורסים מקוונים ו-16% היו בוחרים בהשתלמות באמצעות ספרים. אחוז אחד מהנשאלים היה בוחר בצורת הכשרה "אחרת", 4% לא ידעו מה להשיב ונתון מעניין הוא ש-6% מהעובדים כלל אינם מעוניינים בהשתלמות מקצועית, אך ייתכן שהסיבה לכך היא תוכניות לא מוצלחות או לא אטרקטיביות שמוצעות במקום העבודה שלהם.

ומה בחברות? במחלקות משאבי האנוש נראה שנוטים לספק לעובדים הדרכה פרונטלית. יותר משני שלישים (67%) ממנהלי כוח האדם שנסקרו אמרו שהארגון שאליו הם משתייכים מציע הדרכה מסוג זה. חברות רבות (64%) מספקות בנוסף גם ספרי עיון וחומרי למידה אחרים, חברות רבות (62%) מספקות גם קורסים מקוונים. עם זאת, רק מעט יותר משליש (35%) מהמנהלים ציינו שהם מסבסדים שיעורים שבהם העובדים משתתפים מחוץ למסגרת העבודה. בנוסף, 12% אמרו שכלל אינם מציעים לעובדיהם אף אחת מצורות ההכשרה שצוינו לעיל.

הסקר של Office Team בוצע על ידי חברת מחקר בלתי תלויה בקרב שתי אוכלוסיות: 409 עובדים בני 18 ומעלה העובדים בסביבה משרדית; ו-508 מנהלי משאבי אנוש מארצות הברית שיכים לארגונים המונים 20 עובדים או יותר.

חברת Office Team מציעה למנהלים חמישה טיפים לשימור יכולותיהם המקצועיות של העובדים:

הערכת משאבים. בדקו אילו אפשרויות הכשרה לעובדים זמינות עבור החברה שלכם והאם יש אפשרות ללימודי קורסים מחוץ למסגרת החברה. כדאי לבחון גם חלופות בעלות נמוכה כמו קורסים מקוונים וספרים.

הצטרפו להתאחדויות מקצועיות. התאחדויות מקצועיות מארגנות מדי פעם סדנאות וכנסים שהחברים בהן יכולים לנצל כדי לעדכן את הידע העסקי ואת היכולות שלהם. אלו אירועים שמתקיימים "חי" או באופן מקוון והם גם הזדמנות לטיפוח רשתות הקשרים ולשיתוף ברעיונות עם קולגות מהתחום.

אתגרו את עצמכם. דברו עם ההנהלה על האפשרות לקחת חלק בפרויקטים שמעבר לתחומי האחריות הרגילים שלכם. התנדבו למשימות שמרחיבות את כישוריכם.

מצאו מנטור. אם אין תוכניות מנטורינג בתוך הארגון, חפשו מישהו מתאים שישמש כמנטור לעובד או לעובדת בתוך הארגון או מחוצה לו, מישהו שאתם מעריכים את ניסיונו, ושאלו אם יסכים לעזור לכם.

עזרו לאחרים. התנדבו לוועדות או לתפקידי ננהגה בארגונים שבהם אתם יכולים לפתח כישורים מהסוג שלא ייטיב רק עם אותה קבוצה, אלא גם יועיל במקום העבודה שלכם.

כנס פיתוח הדרכה יערך ב-15.12.14. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה