בארגונים רבים, מנהלים בדרג הביניים הם הגיבורים הבלתי מוכרים של המוטיבציה של העובדים והתרבות הארגונית.
מנהלי דרגי הביניים ממוקמים בין ההנהלה הבכירה למנהלים הישירים, וממלאים תפקיד קריטי ביכולת של הארגון לתרגם את החזון לפעולה. למציאות.
כשהם מצוידים בהלך הרוח והתמיכה הנכונים, הם יכולים להפוך לעמודי תווך רבי עוצמה של התרבות הארגונית, ולסייע בהגברת המוטיבציה, המעורבות והביצועים של העובדים.
אחד התפקידים החשובים ביותר של מנהלים בדרג הביניים הוא לשמש מודלים לחיקוי.
עובדים לעתים קרובות מסתכלים על הממונים כדי להבין כיצד ערכי החברה מתקיימים מדי יום ביומו.
בין אם מדובר בהפגנת יושרה, עידוד שיתוף פעולה או קידום חדשנות, מנהלים בדרג הביניים יכולים להיות אלה שנותנים את הטון להתנהגות העובדים.
כאשר הם ממחישים את התרבות הארגונית הרצויה בצורה אותנטית ועקבית, הם יוצרים אפקט אדווה – מה שמגדיל את הסיכוי שהעובדים והמנהלים הישירים יאמצו ויגלמו את אותם ערכים.
מנהלים אלה הם גם המפתח למשוב עובדים ומנהלים. הם אלה שעוזרים לתקשר יעדים אסטרטגיים, סדרי עדיפויות ארגוניים וציפיות המנהלים הבכירים, באופן שמרגיש רלוונטי לצוותים שלהם.
ובה בעת הם גם אלה שמעלים כלפי מעלה את החששות, התובנות וההצעות של העובדים.
שמירה על תקשורת זורמת לשני הכיוונים (מהעובדים למנהלים הבכירים ומההנהלה הבכירה לעובדים), מאפשרת למנהלים בדרג הביניים ליצור תחושה של הכלה ושקיפות שמתורגמת ישירות למוטיבציה של העובדים.
יתר על כן, מנהלים בדרג הביניים נמצאים במיקום ייחודי להיות מאפשרי התפתחות אישית של עובדים.
הם קרובים מספיק לעובדים כדי להבין את נקודות החוזק, המטרות והאתגרים האישיים של העובדים, ויש להם מספיק השפעה ארגונית כדי לספק הזדמנויות צמיחה.
כשהם ממליצים על השקעה בהכשרה, מציעים משוב בונה וממליצים על קידום וחונכות, הם עוזרים לעובדים לראות לעצמם עתיד בחברה.
תחושת התקדמות זו היא מנוע רב עוצמה, שגורם לעובדים להיות מעורבים במשיות ומחוברים לארגון, מה שמפחית את הסיכון לעזיבה.
כדי שהמנהלים בדרג הבינוני יממשו את התפקיד החשוב הזה, על מנהלי משאבי האנוש וההנהלה הבכירה להציע להם תמיכה מכוונת.
זה כולל הכשרת מנהלים מתאימה, הגדרת ציפיות ברורות להתאמה תרבותית ומנגנונים יעילים לאיסוף ותגובה למשוב של עובדים.
גם ההכרה בתרומתם הינה חשובה. כאשר מנהלי דרג הביניים מרגישים מוערכים ומועצמים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יעבירו את החיוביות הזו לעובדים ולמנהלים הישירים.
בסיכומו של דבר, מוטיבציה של עובדים היא מרכיב שנבנה במקום שבו מעצבים את התרבות הארגונית, מתרגמים תקשורת ומעצבים קריירות.
כאשר מנהלים בדרג הביניים מאמצים את תפקידם כמפיצי התרבות הארגונית, הם ממריצים את העובדים שלהם לממש אותה ומחזקים את הארגון כולו.