תרומה לקהילה כתורמת לעובדים ולארגון

תרומה לקהילה כתורמת לעובדים ולארגון

קונספט חברות הייטק שתורמות מזמן ומכספם למען הקהילה, הפך לטרנד מוביל לאחרונה. התרומה לקהילה הוכיחה כמשמרת את עובדי החברה ויוצרת אצלם לויאליות מקצועית

שיתוף

 מי הן חברות ההייטק התורמות לקהילה, מה מאפיין אותן וכיצד הרוח ההתנדבותית הזו תורמת לחברה בחזרה

נראה כיום כי יותר ויותר חברות משכילות להבין, עד כמה חשובה המדיניות החברתית שלהם והיותם תורמים לקהילה. בין אם מדובר בתרומה, שמירה על איכות הסביבה, פעילות חברתית מגבשת או פעילות התנדבותית, החוכמה התאגידית כפי שנתפשה על ידי חברות ההייטק במאה העשרים, אינה עוד מיקוד בייצור ופיתוח בלבד, אלא מעבר לכך, יצירת אחדות וגיבוש חברתי בתוך ומחוץ לחברה, זאת על ידי פעילות ערכית ובעלת ערך מוסף. הסיבה שחברות הייטק משקיעות מזמנן, מרצן ולעיתים אף כספם לתרומה לקהילה, היא ההבנה כי התרומה הזו, תורמת חזרה לעסק בעשרות מונים.

מדיניות ההייטק החדשה של "חברות למען הקהילה", פועלת בהתאם לקשר המוכח שבין הקהילה והפיתוח כמו גם הסימביוזה הנוצרת, בין תרומת עובדי החברה לקהילה ובין תרומתם לחברת ההייטק בה הם מועסקים. הייטק ופעילות קהילתית הוא תחום רחב ויש בו תועלות לכל המשתתפים. כאשר הקהילה זוכה ביותר תשתיות, ידע, פעילות ועוד, עובדי ההייטק התורמים, זוכים למוטיבציה, אחידות ורצון לשמר את התפקיד.

נמצא קשר ישיר בין חברות הייטק התורמות לקהילה כדרך קבע ובין שימור עובדים

 מחקרים רבים גילו, כי התרומה לקהילה ממקומות העבודה, תורמת בהתאם לתחושה חיובית בקרב העובדים ויוצרת "גאוות יחידה" וערך מוסף למקום העבודה. התנדבות מספקת הזדמנויות למנהיגות עבור העובדים, מה שמוביל לשיפור הביצועים בעבודה ולהגשמה עצמית. שני אלו משפיעים בסופו של דבר ובאופן ישיר, על תוצאות התפוקה והרווח לחברה. עובדים שמחויבים לחברה, מבחינה רגשית, באמצעות גיבוש כתרומה לקהילה, הופכים להיות יותר פרודוקטיביים בעבודה, יותר לויאליים וערכיים וכמובן מחויבים לארגון לאורך שנים ובכך משמרים את מקום עבודתם, לטובת אותו הארגון והן לטובתם האישית.  תחומי ההתנדבות הקהילתית הינם רבים ומגוונים – אם זה שיפוצים של בתי עסק,  איסוף אוכל וחלוקתו, התנדבויות בחינוך וביזמות עסקית ועוד. התרומה בדרך כלל מתקבלת על ידי עמותות וארגונים ונראה כי החברות המקיימות פעילות קהילתית המבוססת על התנדבות עובדיהן, רואות אף את עצמן כמרוויחות.

 חברת איטרנטי (Eternity) תורמת את קולה, לאלו שאין להם קול. איטרנטי, בית תוכנה בתחום הבינה העסקית ובראשה המנכ"ל והבעלים אסף בר, מקיימת פעילויות התנדבותיות ותורמת כספים לקהילה דרך קבע. אם זה לילדים בעלי מוגבלויות, לקשישים וכעת אף לבעלי חיים. החודש, יצרה החברה שיתוף פעולה מיוחד עם צער בעלי חיים בתל אביב, ומקיימת שם ימי אימוץ מיוחדים של כלבים וחתולים, כאשר החברה תורמת את סל האימוץ הראשוני, לכל משפחה המאמצת בעל חיים באותו היום. עובדי החברה והמנכ"ל, מתייצבים באותו הבוקר ומקבלים את המאמצים. בארבעת ימי האימוץ שנערכו עד כה אומצו למעלה מ- 30 כלבים וחתולים. הישג מרשים ללא ספק, ליום אימוץ אחד.

אסף בר מנכ"ל אינטרנטי מסביר: "חברת איטרניטי הינה ארגון תורם במהותו. הפעילות למען בעלי החיים, נבחרה כסיוע לקבוצה שאין לה קול וזקוקה לקולנו שישמיע אותה. אנו מבינים כי חברת איטרנטי לבד, לא תוכל להציל את העולם. לכן בחרנו בקונספט של "תעביר את זה הלאה". אנחנו יוזמים ומתחילים פעילות של תרומה לקהילה, וקוראים לחברות הייטק אחרות להצטרף ולהמשיך משם. הרעיון הוא לייצר פרוייקט ויראלי של תרומה לקהילה, אצל  חברות הייטק שיכולות להרשות לעצמן את התרומה הזו. הפעילות המגבשת תורמת מאוד לעובדי החברה. העובדים מעבירים לי בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע לפחות, יוזמות והצעות של פרויקטים נוספים ועוד פעילויות תורמות, מה שמעודד את רוח ההתנדבות והרצון שלהם לעזור כחברה מגובשת. הפעילות הזו תורמת לאיחוד ולגיבוש בתוך החברה, כיוון שזה נושא חזק לשיחה יומיומית. בנוסף לכך, הרבה מהעובדים מביאים את הילדים שלהם איתם לפעילויות וזה מחזק את הקשרים המשפחתיים והחברתיים בתוך הארגון. אנשים מעדיפים להשתייך לחברה תורמת, כיוון שחברה תורמת היא חברה מוערכת ומקבלת. כיף להרגיש שייך לגוף מוערך על ידי הציבור, זה ממצב את איטרנטי על מפת הקהילה הישראלית.

מנכ״ל סאנדיסק העולמי חנך מרכז מחשבים חדש שנתרם לבית הנוער "קדימה" לרגל 10 שנות שיתוף פעולה והתנדבות. סנג'י מהרוטרה, מנכ״ל חברת סאנדיסק העולמית, ניצל את ביקורו בישראל וחנך מרכז מחשבים חדש שתרמה החברה לבית הנוער "קדימה סאנדיסק" בכפר סבא. בית הנוער "סאנדיסק קדימה" מהווה בית אלטרנטיבי חם לילדים תושבי האזור. 60 מעובדי החברה לוקחים חלק בחניכת הילדים בבית הנוער, כשהם עוזרים בשיעורי בית, מפעילים חוגים שונים ומפגינים נוכחות בוגרת. מדי שבוע מגיעים בני הנוער בהסעה מסודרת לבית סאנדיסק, שם כל ילד פוגש חונך אישי המבלה במפגש אחד על אחד, אם בשיחה, עזרה בשיעורים, או במשחק משותף. במהלך אירוע הפתיחה החגיגי השתתפו החונכים ובני הנוער בסדנת רובוטיקה משותפת, כדי לפתוח את השנה בפעילות חווייתית שנוצלה להיכרות הדדית. ״התנדבות ותרומה לקהילה הם חלק אינטגרלי מתוכנית העבודה השנתית של החברה, אומר מהרוטרה "סאנדיסק מעודדת את עובדיה למאה אחוזי התנדבות לאורך השנה".

רונית רונן-קרפול וסנג'י מהרוטה
רונית רונן-קרפול וסנג'י מהרוטה

"אנחנו מאוד שמחים ונרגשים לפתוח את שנת ההתנדבות העשירית עם בית הנוער", אומרת רונן-קרפול "החברה מעורבת מזה שנים בעשייה חברתית בשלושת אתריה, באמצעות תרומות כספיות, תמיכה בקהילות מקומיות ועידוד התנדבות עובדים בפרויקטים שונים ורואה בפעילות ההתנדבותית חלק בלתי נפרד מהשילוב בקהילה".

דירוג מעלה לשנת 2015, המדרג את החברות הגדולות במשק על פי עמידתן במגוון קריטריונים דוגמת היבטים אתיים בתהליכים עסקיים, יחסי עבודה, גיוון והכלה של עובדים,תרומה לקהילה ומעורבות חברתית של עובדים, העניק לחברת סאנדיסק ישראל דירוג של "פלטינה+" – הדירוג הגבוה ביותר הניתן לחברות. זו השנה השלישית ברציפות בה סאנדיסק זוכה בציון הפלטינה+. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה