ראיון עם יו"ר כנס משאבי האנוש השנתי 2021 – ארז אלמוגי

ראיון עם יו"ר כנס משאבי האנוש השנתי 2021 – ארז אלמוגי

ארז אלמוגי, שנבחר לשמש כיו"ר כנס משאבי האנוש השנתי שלנו, בראיון על בניית כנס משאבי האנוש השנתי 2021: מה הנחה אותו? וכיצד נבחרו נושאי הכנס?

שיתוף
ארז אלמוגי

צילום: מושיק ברין

מי אתה ארז אלמוגי?

את תחילת דרכי בעולם העסקי, לאחר שירות כקצין בחיל האוויר, התחלתי כאיש מכירות, וליתר דיוק – נציג טלמרקטינג. אני זוכר את כמות הראיונות ומרכזי הערכה שעברתי וכל זאת לתפקיד נציג מכירות טלפוני. בהסתכלות לאחור זה היה פשוט מטורף…

עם הזמן קודמתי לתפקיד ניהולי במערך המכירות ואיפה שהוא לקראת סיום התואר הראשון שלי הקמתי, ביחד עם הבוס שלי, חברת טלמרקטינג שביצעה פרויקטי ענק ביניהם תיאטרון הבימה, בזק בינלאומי ועוד. עם הזמן הבנו שאותן חברות ענק בונות יכולות פנימיות, קול סנטרים, מה שהוביל אותנו לעולם הייעוץ וההדרכה בהקשר של מוקדים טלפוניים, ומשם הדרך לעולם ההדרכה והלמידה בתחומי ניהול ומנהיגות, מכירות וחווית לקוח הייתה קצרה ומהירה. כיום אני משמש מנכ"ל של קבוצת ייעוץ והדרכה ישראלית בינלאומית, המתמחה בפיתוח ומימוש הפוטנציאל הגלום בארגונים ואנשים. בקבוצה יש את המרכז לאימונים בעסקים (1990), בלנצ'ארד ישראל (2004) ו- Mojo Moments.

מתקיימים בישראל הרבה כנסי משאבי אנוש, מה מייחד את הכנס הזה דווקא?

כשנבחרתי לשמש כיו"ר הכנס שמתי לי למטרה לתכנן כנס שיהיה הכי משמעותי שהיה עד כה, הכי גדול, עם המרצים, הארגונים והמומחים הכי מעניינים. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב להמציא עצמי מחדש כל פעם, לחדש, ולדעתי התכנית שנבנתה הינה שונה, חדשנית, ומיוחדת יותר מכל כנס שהיה עד היום. הכנס נותן מענה לאותם אתגרים שכולם מתמודדים איתם בשנה וחצי האחרונות ובהתאם בחרנו את המרצים ומסלולי הלימוד. הדגש בכנס הינו על פרקטיקות והרבה מאוד למידה הדדית. לא עוד כנס שהמשתתפים בעיקר יושבים ומקשיבים וזו הסיבה שב 6 מסלולי הלמידה שילבנו גם שולחנות עגולים ללמידת עמיתים, עם דגש על "מה אני לוקח" ליישום בארגון שלי אחרי הכנס.

יש בכנס הזה הכל – מנכ"לים ומנהיגי משאבי אנוש ממגוון של ארגונים ותעשיות, תצורות למידה שונות, כנס דיגיטלי ופיזי (ואוו כמה זמן שלא נפגשנו פיזית), קדם כנס עם מומחים עולמיים, סוג של "חימום" לקראת הכנס המרכזי ועוד הרבה מאוד אלמנטים שהופכים את הכנס הזה למיוחד וייחודי.

אתה אדם די עסוק, ולתכנן כנס זו משימה לא פשוטה, מדוע החלטת לקחת על עצמך את האתגר הזה?

האמת שהתלבטתי לא מעט… אני יודע מה נדרש בניהול כנס בסדר הגודל הזה וזה תמיד בא על חשבון השוטף / ניהול העסק שלנו. מי שעזר לי לקבל את ההחלטה היו העובדים שלי, השותפים לעשייה שלנו, וקבוצה של 10 סמנכ"לי ומנהלי משאבי אנוש שאני מאוד מעריך, שאמרו לי את המשפט הבא: "לך על זה, אנחנו איתך". תרומה לקהילה זה חלק מהערכים שלנו כחברה. אנחנו מקפידים לקיים מפגשי למידת עמיתים עם מומחים מהארץ ובעולם, ביחד עם לקוחות וארגונים שיש מה ללמוד מהם. ב 2020 קיימנו למעלה מ 10 מפגשים, פורומים ללמידת עמיתים של מנהלי משאבי אנוש, פיתוח ארגוני ולמידה. זה חלק מה DNA שלנו – לתת, לשתף, לסייע בהתפתחות של ארגונים ואנשים. אני מאמין שככל שאתה נותן ככה אתה גם למד ולמידה מתמדת זה ערך נוסף ומרכזי שלנו. לקחתי על עצמי את המשימה כי אני יודע שאני, ביחד עם פורום ההיגוי ומובילי המסלולים בכנס, יכולים להביא ערך משמעותי לקהילת משאבי האנוש.

כיצד בנית את הכנס? מה הנחה אותך בבניית הכנס?

חשוב לי להדגיש – אני לא בניתי את הכנס לבדי… הכל נעשה בשיתוף עם פורום ההיגוי והרבה מאוד חכמת ההמונים. אני אולי "המנוע" שמאחורי הכנס אבל ללא הנבחרת שאיתי זה לא היה מגיע לרמה הזו… זה מזכיר לי את תפישת המנהיגות שאני כל כך מאמין בה, במיוחד בזמנים של שינויים וחוסר וודאות – Servant Leadership In Action: תן לאנשים, הצוות, השותפים שלך, את מה שנדרש להם בכדי להצליח, והצוות שאיתי, ובמיוחד מובילי המסלולים יעידו שאנחנו לא רק מלמדים איך להטמיע תפישה ניהולית זו בארגונים אנחנו גם מיישמים זאת בפועל.

מה שהנחה אותנו בבניית הכנס היה FOCUS. לא פעם בכנסים מנסים לדחוס הכל מכל, וזה מזכיר לי את אחד מכנסי ה ATD שהשתתפתי בהם – 300 מסלולים והרצאות שאתה לא יודע מה לבחור… אז המיקוד שלנו באתגרים איתם מתמודדים היום ארגונים ומנהלי משאבי אנוש, הנושאים החמים ביותר, ודבר נוסף שהנחה אותנו – עומק! זו הסיבה שכל מסלול הינו 2.5 שעות נטו של למידה בתצורות שונות. ועוד דבר שהיה חשוב לנו – לא עוד כנס שדומה לקודמיו…

רשימת יושבי ראש המסלולים והמרצים בכנס כוללת שורה ארוכה של סמנכ"לי משאבי אנוש, כזו שלא נראתה עדיין באף כנס משאבי אנוש בישראל. כיצד הצלחת לרתום אותם לטובת האירוע?

שאלה נפלאה! הכל מתחיל ונגמר ביחסים וקשרים של שנים רבות. מדובר בסמנכ"לים ומנהלים סופר עמוסים, במיוחד בתקופה של סוף שנה. 95% מהמנהלים שפניתי אליהם אמרו "כן" מיידית. מדובר בסוג של מערכת יחסים ארוכת שנים של עזרה הדדית, פרגון והערכה מקצועית, ודרך אגב – לא כולם לקוחות שלנו, עדיין (-:

מדובר במנהיגי משאבי אנוש מהטובים ביותר שאני מכיר, כאלו שאוהבים לשתף, לתרום, ללמוד. אני גם יודע שחלקם משמשים מנטורים למנהלי משאבי אנוש בתחילת דרכם. זה ב DNA שלהם נושא השיתוף, דבר שממש לא מובן מאליו.

קהל הנרשמים לכנס מורכב ברובו ממנהלי וסמנכ"לי משאבי אנוש, מנוסים מאד, ושיודעים את העבודה גם ברמה התיאורטית וגם ברמה הפרקטית. מדוע הם צריכים להירשם לכנס? מה עוד הם ילמדו שם שהם לא יודעים כבר היום?

בכנס הקרוב ירצו, ילמדו, וישתפו למעלה מ 60 מנהלות ומנהלים מה שאומר 1,500-1,800 שנות ניסיון. אני חושב שזו סיבה מספקת למה אסור לפספס את הכנס הקרוב.

בנוסף, ואני לא פעם מוצא עצמי מזכיר זאת ללא מעט אנשי משאבי אנוש ולמידה בארגונים – אל תשכחו לפתח את עצמכם!!! לאורך השנה אתם כל הזמן דואגים לפיתוח וההתפתחות של המנהלים והעובדים שלכם. תמצאו את הזמן לפסק זמן ההתפתחותי שלכם והעושר שהכנס הקרוב מציע בהחלט מהווה הזדמנות נפלאה ללמוד, להיחשף לדברים ומהלכים של ארגונים אחרים וגם לקבל חיזוק לפעולות ותהליכים שאתם מובילים בארגון שלכם.

אהההה, ויש עוד סיבה, ייחודית לכנס הזה – זמן רב שלא נפגשנו, פיזית, קהילת משאבי אנוש.

ספר לנו על מסלולי הכנס השונים? ולמי כדאי להשתתף באיזה מסלול? 

יש בכנס 6 מסלולים, הרלוונטיים לכל ארגון ולכל מנהל! חלק מהמסלולים רלוונטיים יותר למנהלי פיתוח ארגוני, למידה והדרכה וחלקם לסמנכ"לי ומנהלי משאבי אנוש, HRBP וכו'

אני ממליץ לכל אחת ואחד לבחור את המסלול שרלוונטי לו ביותר. להתעמק "בהבטחה של המסלול", מי המומחים והארגונים שמרצים ומציגים ובעיקר מה עשוי להיות הכי רלוונטי לך, לארגון שלך.

אני מבטיח דבר אחד – כל המרצים והנושאים במסלולים נבחרו בקפידה רבה על ידי מובילי המסלולים. אין הרצאה, הצגת מקרה, פאנל שלא מקנה כלים ורעיונות ליישום! זה המוטו של הכנס והמסלולים – לתת ערך מקצועי יישומי.

מאיפה נולד הרעיון של קדם כנס?

כנס משאבי אנוש חייב להתאים עצמו למאפיינים של עולם העבודה החדש – גם פיזי וגם וירטואלי. למעשה הפכנו את הבעיה להזדמנות, את הלימון ללמונצ'לו.

במקום לנסות ולהנחית 1-2 מומחים עולמיים (זה מה שתוכנן במקור טרום הקורונה…) בנינו קדם כנס, שהאמת יכול לעמוד בפני עצמו.

האירוע הראשי מתקיים פיזית ב-28 באוקטובר, ובנוסף – הינה עוד חידוש – הנרשמים מקבלים בונוס של השתתפות בקדם כנס בינלאומי, וירטואלי, יומיים לפני כן, שבו ירצו מומחים מכל העולם, ביניהם ד"ר קן בלנצ'ארד, סוזן פאולר – מומחית עולמית בנושא מוטיבציה, גיל פרץ ואחרים… ערך רב אמרתי? ….

חשוב לי להדגיש שאכן מדובר במומחים עולמיים, כאלו שמופיעים על הבמות היוקרתיות ביותר בעולם, אבל אין זה אומר שהקדם כנס מיועד רק לחברות בינלאומיות. הנושאים שנבחרו רלוונטיים לכל ארגון בכל תעשייה שהיא.

לסיום, אני רוצה להודות על הזכות להוביל את כנס משאבי אנוש של ישראל 2021 ולהודות לחברי פורום ההיגוי ומובילי המסלולים על השותפות, החברות והמחויבות. ממש לא מובן מאליו!

לפרטים נוספים ורישום לכנס -לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה