פעילויות רווחה לעובדים שניתן לבצע לאורך השנה

פעילויות רווחה לעובדים שניתן לבצע לאורך השנה

כיצד ניתן להגביר את תחושת הרווחה בקרב העובדים מבלי להיגרר להוצאות? מספר הצעות מקוריות וזולות שיעלו חיוך בקרב העובדים וההנהלה כאחד.

שיתוף
רעיונות לפעילויות רווחה ארגונית

בעבר, פעילות רווחה בארגונים גדולים הסתכמה לרוב בשני ערבי גיבוש שנתיים קבועים – בדרך כלל בראש השנה ובפסח, אז היו העובדים מקבלים הזמנה צבעונית לערב גיבוש במועדון שנשכר לצורך האירוע, הכולל הופעה של זמר מפורסם כזה או אחר.

עם השנים, התגבשה התפיסה בקרב מנהלי רווחה כי יש לצאת ממסגרת קבועה זו, ולנסות לחדש במגוון פעילויות מקוריות. זאת בין היתר בשל העובדה, שאנו חיים בעידן מהיר בו אנו מוקפים גירויים אינספור, ובהתאמה סף הגירוי שלנו עולה.

במציאות זו, ערב גיבוש נוסף בפארק יעורר פיהוק וחוסר עניין בקרב העובדים, ובפני מנהלי הרווחה ניצב אתגר כיצד למקסם את החוויה המגבשת ולהפוך אותה לבלתי נשכחת?

לצד הרצון לגוון, עולה הצורך ליצור פעילויות רווחה לאורך כל השנה בתקציב לא גבוה, כדי למקסם את תחושת הרווחה לאורך זמן. העובד אינו רוצה לחוש ש"זוכרים אותו" רק בחגים, אלא מוקירים ומעריכים אותו ואת פועלו לאורך כל השנה.

ישנן פעילויות רבות ומגוונות שניתן לשלב במהלך יום העבודה ללא הפרעה גדולה למהלכה התקין, ותוך הוצאה מצומצמת יחסית. העובדים יזכו לאתנחתא מהנה מהשגרה השוחקת, ויזכו להדק את היחסים עם העמיתים שלהם, והארגון ירוויח עובדים שנהנים להגיע לעבודה שלהם ולא רק לערבי הגיבוש המסורתיים.

להלן מספר הצעות לפעילויות רווחה מקוריות שניתן לבצע במקום העבודה אשר אינן מצריכות הוצאה גבוהה:

  1. צילום קליפ 'פלאש מוב' – פירוש הביטוי בעברית "תנועת בזק" ומשמעותו חבירת אנשים במקום מסוים ליצירת ריקוד מפתיע. התופעה שכבשה את היוטיוב, זכתה למיטב הביצועים של עובדי חברות גדולות וקטנות גם בארץ, ויכול להיות חוויה מהנה ומגבשת כאחד. הסרטון יכול לשמש את החברה לצורכי שיווק ויראלי של שירותים או הצגת תחומי העיסוק במקביל לשבירת השיגרה וגיבוש העובדים.
  2. מאסטר שף משרדי – במקום להשוויץ בכישורי הבישול בזמן ארוחת הצהרים, אפשר לאתגר את העובדים לכדי תחרות מאסטר שף משרדית, הכוללת תחרות הכנת סלט עם שניים או שלושה אנשים בו זמנית. גם מגבש וגם משביע, עלות נמוכה מאוד גם בכסף וגם בזמן ביחס לפעילויות אחרות, שכן גם אם מנוצלים לשם כך כשעתיים בזמן עבודה – אלו חופפות, לפחות בחלקן, לזמן ארוחת הצהריים.
  3. טיפוח גינה אורגנית משותפת – מה שהפך לטרנד בבתי ספר בשנים האחרונות, יכול לעבוד מצוין במקומות עבודה בעלי קרקע קרובה וזמינה. כל שצריך הוא גינה חשופה לשמש שש שעות ביממה. את רוב העבודה עושה הטבע וגורם לסיפוק והנאה רבים בקרב העובדים. ניתן לבצע על גג הבניין או אפילו בשטחים הציבוריים בין הבניינים, חוסך בעלות הגינון ונותן לעובדים תחושה של עבודה בידיים ועיסוק לאורך זמן.
  4. מכירת חיסול – לכולנו ישנם פריטים בבית שאין להם שימוש וחבל לנו לזרוק. יהיה נחמד אם יום אחד כל עובד יביא מוצר שכזה עמו אשר ימוספר. מכן ניתן להמשיך בגרסאות שונות: אפשרות ראשונה לבצע מכירה פומבית (או מכירה פומבית חסוייה) כאשר ההכנסות הולכות לתרומה (ניתן לשלב גם תחרות נושאת פרסים, לדוגמה החפץ שנמכר במחיר הגבוה ביותר או זה שקיבל את מספר ההצעות הגבוה ביותר). אפשרות שנייה: לאחר הגרלה כל אחד יקבל הביתה מוצר אחד חדש של עובד אחר. ההפתעה והציפייה מהווים גורם מגבש ומהנה כאחד. וניתן לבצע את כל הפעילות בלי לצאת מהמשרד.
  5. משחק באולינג ספונטני – לא חייבים לשכור אולם באולינג, אלא פשוט להשיג כדור ופינים ולמצוא מקום פנוי במשרד שבו אפשר להתחרות במשחק האהוב. מדובר בניקוי ראש מהנה למדי בהשקעה נמוכה יחסית. כמובן שניתן לשלב משחקים נוספים ורצוי לעשות את הפעילות בהפתעה (גם אם מתוכננת מראש) לרווחת העובדים. שבירת שיגרה לזמן קצר בימים שונים לאורך השנה. יש מי שמגדיל לעשות ומבצע טורניר שלם – מתחילים בצוותים, מחלקות ומסיימים בתחרות של הנבחרות המצטיינות.
  6. נחש מי? משחק חביב שנועד לגלות עד כמה אתה מכיר את הקולגה היושב לידך. במציאות שבה העובדים מתחלפים לעיתים קרובות, פעמים רבות אנו איננו יודעים הרבה על חברינו למחלקה. במשחק זה כל אחד מן העובדים מביא עמו תמונת ילדות, ועל העובדים האחרים לנחש מיהו האדם בתמונה. ניתן להרחיב את הגרסה לשאלות טריוויה על חיי העובדים, פרס קטן בסוף לא מזיק גם הוא.
  7. הרצאות פנים –  לא חייבים להביא מרצה יקר מהחוץ, יש לכם מומחים לנושאים שונים בתוך החברה, תנו להם את הבמה ורבים מהם ישמחו לדבר על נושאים מעניינים ותחביבים, עשו מנהג, הרצאה חודשית עם כיבוד קל זה כל מה שצריך.

לסיכום, רצוי להיפרד מן התפיסה הרווחת כי רק אירועים רוויי אטרקציות ומופעי בידור יגבירו את שביעות הרצון של העובד מן הארגון. לעיתים, ניתן ליצור בהשקעה נמוכה יחסית תחושה טובה בקרב העובד, ואף לתרום לגיבוש המשרדי. פעילויות מגוונות מסוג זה על בסיס קבוע, אף יגבירו את תחושת הסיפוק של העובדים ממקום העבודה לאורך זמן.

רעיונות נוספים לפעילויות רווחה מקוריות בעלות נמוכה

נשמח עם תוסיפו רעיונות נוספים לרשימה פה, עדיף מניסיון אישי – פשוט להוסיף כתגובה לכתבה זו!

בנוסף ניתן יהיה לשמוע על רעיונות יישומיים נוספים בתחום בכנס רווחה שייערך בקרוב – לפרטים נוספים על כנס רווחה ארגונית לחץ כאן!

כנס רווחה ארגונית ייערך במסגרת הפנינג משאבי אנוש 2013 – לפרטים נוספים על הפנינג משאבי אנוש לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה