סקר חדש מראה עלייה בהשקעה ובתלות בטכנולוגיית משאבי אנוש

סקר חדש מראה עלייה בהשקעה ובתלות בטכנולוגיית משאבי אנוש

סקר חדש של Towers Watson חושף: 90% מקרב הארגונים ב- EMEA ימשיכו להשקיע ו/או יגדילו ההשקעה בטכנולוגיית משאבי אנוש

שיתוף
טכנולוגיות משאבי אנוש

סקר חדש שביצעה חברת Towers Watson מראה שהתלות בטכנולוגיה ייעודית במחלקות משאבי באזור EMEA (אירופה, אפריקה והמזרח התיכון) גדלה. הסקר תחת הכותרת HR Service Delivery and Technology, מלמד אותנו כי 9 מכל 10 ארגונים (90%) ימשיכו או יגדילו את התקציב הייעודי לטכנולוגיית משאבי אנוש. מתוך הארגונים שעתידים להגדיל את התקציב, כ-12% יגדילו אותו בשיעור של 20%.

על פי הסקר, ההשקעה העיקרית של מרבית מחלקות משאבי אנוש (מעל שליש מקרב הארגונים) הינה החלפת מערכות קיימות במהלך 2015. נתון זה מתיישב עם נתון אחר שהתקבל בסקר לפיו כ-41% מקרב הארגונים מתכננים לבצע שינוי במבנה הארגוני/ניהולי במהלך השנתיים הקרובות (2015-2016).

מהסקר עולה כי אמנם מנהלי משאבי אנוש מרוצים מההשקעה שלהם עד כה בתוכנות ייעודיות, אך עדיין קיים מקום נרחב לאוטומטיזציה ושיפור תהליכים אוטומטיים. מסקנה זו נובעת מהעובדה שכ-35% מקרב המשתתפים בסקר ציינו כי בארגונים שלהם עדיין עושים שימוש בשיטות עבודה מיושנות/ידניות לניהול פונקציות כגון: חישוב בונוסים ועמלות על לוחות, בדוחות ידניים או חלוקת טפסים למועמדים החדשים שמגיעים לריאיון וכיו"ב.

90% מקרב הארגונים באזור EMEA הקימו, מקימים או מתכננים הקמת פורטל ארגוני במהלך 2015-2016 ועוד כ-75% מקרב הארגונים שילבו או משלבים אפליקציות במובייל לניהול התחומים של מחלקת משאבי אנוש (לדוגמה: אתר קריירה מותאם מובייל).

90% מקרב הארגונים שמטמיעים מערכות HR שמים את הדגש על השירות העצמי/שיתוף השירות משמע תוכנות וממשקים שמאפשרים לעובדים לנהל את עצמם (להקליד נתונים למערכת, לקבל נתונים מהמערכת) מבלי לפנות למחלקת משאבי אנוש לשירות או לתיווך בינם לבין המערכות.

מרבית הארגונים עושים כיום שימוש במערכות שכר in-house כדי לנהל בצורה יעילה יותר את תחום שכר העובדים. 55% מקרב החברות עושות שימוש בתוכנה מבית כדי לנהל עובדים במדינה בה ממוקמת החברה ועוד 38% מקרב הארגונים עושים שימוש בתוכנת שכר מבית כדי לנהל את העובדים שלהם במדינות השונות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה