סליחה, זה היה בכוונה

סליחה, זה היה בכוונה

מהו ניהול מלא כוונה וכיצד ליישמו בארגון

שיתוף
ניהול מלא כוונה

ניהול מלא כוונה

לקראת השנה החדשה, זה הזמן בו אנו פורשים את המטרות שלנו, המשאלות, התובנות והחלטות לשנה החדשה. לאותם מנהלים שהחליטו כי שנת 2018 תהיה השנה שלהם, שנה בה הם מגשימים את ייעודם האמיתי כמנהלים, ממצים את יכולות הניהול שלהם בצורה אופטימלית ומטמיעים יכולות חדשות, "ניהול מלא כוונה" יכול להיות אחד המודלים שלהם לאופטימיזציה של התהליך הניהולי ולהנעת הצוותים ומעורבותם.

ישנם אנשים שחיים חיים מלאי כוונה, והקונספט הזה מתאים מאוד בניהול.

לפעמים מאוד קל לאבד את האופטימיות שהיתה לנו כשהיינו צעירים יותר. את אותה תחושת ביטחון שאתה יכול לעשות כל מה שאתה מחליט לעשות ומסוגל לבצע זאת בפועל. כיצד מחזירים את התחושה?

אחת הדרכים ליישם ניהול מלא כוונה הוא להתמודד ביתר קלות עם הכישלונות. סובלימציה של כישלונות מאפשרת לרתום את הכישלון לטובת למידה ושינוי, כך שבפעם הבאה נפעל בצורה אחרת. למעשה, מתוך הכישלון נשיג תוצאות טובות יותר להבא, ונשתמש בכישלון כקרש קפיצה להצלחות הבאות.

השלב הבא בניהול מלא כוונה הוא להתגבר על הפחד וליצור תכנית ניהולית שתגשים את חלומות הניהול תוך יציאה מהקופסה. ניהול מלא כוונה קורא להתגבר על החשש ולחשוב בצורה יצירתית, ובאותה דרך יצירתית ליישם את הניהול. חשוב לתכנן ולרשום לעצמכם מהלכים יצירתיים ספציפיים כדי לעמוד בהתחייבויות הניהול היצירתי.

לדוגמה, אחת האפשריות בניהול יצירתי היא לקיים אחת לתקופה פעילות צוותית מגבשת ומעוררת יצירתיות תוך כדי לימוד ופתרון בעיות כגון: חדר בריחה עם משימות רלוונטיות לחברה, תחרות נושאת פרסים של יוזמות עובדים, ועוד.

ניהול מלא כוונה הוא ניהול חיובי ומפרה בכל האספקטים שלו. בשיחות משוב עם חברי הצוות, בשיחות יום יום, בפגישות עבודה, בתכתובות במיילים ובשיחות טלפון, התקשורת תמיד על בסיס חיובי מתוך כוונה אמיתית ורצון גדול ולהשתפר. לעולם לא בצורה של הקטנת העובד, הגבלתו, וגרימת תסכול. יש ליצור את הלך הרוח הנכון לבצע שינויים חיוביים, להתמקד בתשוקות החיים המקצועיים של העובדים, ולהעביר את הכוח להתפתח בקריירה עם כוונה אמיתית.

השלב הבא בניהול מלא כוונה הוא ליישם אמפתיה לכל אורך הדרך. מנהל מלא כוונה הוא מנהל אמפתי ומתחשב בעובדיו. הוא יודע להעריך ולהוקיר את מאמציהם, לטפוח על השכם כשצריך, וליישר איתם קו במקומות בהם הם טועים.

חשוב להיות שם עבור העובדים בכל עת. מנהל מלא כוונה הוא כמו אבא ואמא עבור העובדים ועליו להיות שם עבורם בכל רגע בו הם זקוקים לו. מנהלים שיודעים להעביר תחושת "אבהות" לעובדים שלהם, תמיד יתפסו כמנהיגים דגולים וכאלו הנערצים ע"י עובדיהם. מנהלים שמאפשרים לעובדים שלהם לפנות אליהם בכל דבר ועניין ונמצאים שם למענם, מגדילים באופן משמעותי את מעורבות העובדים

מנהלים מלאי כוונה שומרים על גישה חיובית לא משנה איזו מציאות פוגשת אותם, והם תמיד יתפסו כמנהיגים גדולים. לכן נסו לשמור על החיוך ככל שתוכלו, ועל מימיקת פנים ושפת גוף רגועה. אנשים מחייכים עושים טוב, מניעים את העובדים ותורמים למעורבות הצוות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה