ארבעה דברים שכדאי לשקול כשמסננים מועמדים

ארבעה דברים שכדאי לשקול כשמסננים מועמדים

סינון מועמדים גוזל המון זמן. אפשר לייעל את התהליך לטובת שני הצדדים בתנאי שזוכרים את 4 הדברים הבאים

שיתוף
גיוס עובדים

סינון מועמדים לפני שמזמינים אותם לראיון עבודה הוא חלק חשוב בתהליך גיוס עובדים. הסינון מונע בזבוז זמן הן של המועמדים והן של משאבי אנוש. האם תהליך הסינון גוזל מכם יותר מדי זמן? האם אתם מתקשים לבחור בין מועמדים מוכשרים לבינוניים? ג'וש טולאן, מנכ"ל Spark Hire, חברה שמספקת פתרונות של ראיונות בווידיאו, מציע באתר משאבי אנוש Talent Culture לשלב כמה פרקטיקות שיקלו את תהליך הסינון.

  • תגידו להתראות לסינון בטלפון ותגידו שלום לראיון הווידאו החד-כיווני. ראיון הווידיאו החד-כיווני (one-way video interview) הוא דרך סינון אטרקטיבית, שבה המועמדים מקליטים את תשובותיהם לסדרת שאלות שנקבעה מראש. במקרים מסוימים המועמדים יכולים גם לעבור על התשובות שלהם ולהקליט מחדש עד שהם מרוצים מהמוצר המוגמר. כך אפשר להיות בטוחים שאתם רואים את המועמדים במיטבם. ראיון הווידיאו החד-כיווני אינו מצריך תיאומי זמנים ונוח לשני הצדדים במובן הזה. טולאן מציין מחקר של Aberdeen Group, שלפיו מנהלי גיוס יכלים לצפות ב-10 ראיונות וידיאו חד-כיווניים בזמן שבו יכלו לבצע סינון טלפוני אחד.
     
  • תתחברו למועמדים. עדיין רצוי לערוך חיפוש בגוגל לאיתור מידע על מועמדים, אולם סקירת הפרופילים שלהם במדיה החברתית שלהם היא כלי טוב אפילו יותר בגלל שהיא מספקת הצצה נדירה אל עולמם האישי והמקצועי של המועמדים. לא תמיד תאהבו מה שתמצאו ברשתות החברתיות ואולי תתפתו לדלג מיד על חלק מהמועמדים, אבל המטרה שלכם צריכה להיות הבחנה בדפוסים שחוזרים על עצמם ולא איתור מקרים נקודתיים. דרך אחת להימנע מסוגיות של אפליה היא לדחות את הביקור בפרופילים של המועמדים לאחר הראיון. וטיפ נוסף: אל תוותרו על רשתות מקצועיות כמו לינקדאין.
     
  • העמידו את המועמדים למבחן. מועמד עשוי להיראות על פני השטח כמו ההתאמה המושלמת לתפקיד, אך האם יש לו את הכישורים הנדרשים להצלחה בתפקיד חדש? מבחני תעסוקה עשויים לעזור באיתור כישרונות חזקים והם יכולים גם לעזור לכם לסנן מועמדים לא מתאימים. שקלו לתת למועמדים משימה שקשורה לתפקיד – פרויקט עבר של לקוח, לדוגמה – כדי לראות את כישוריהם בפעולה. כך תוכלו להעריך אם המועמדים מסוגלים לתפקד היטב במשרה ולחסוך זמן והוצאות הכשרה.
     
  • סיימו את התהליך יפה. רק 15% מהמועמדים אומרים שחברות מגיבות לפניות שלהם לאורך תהליך המיון, כך על פי סקר של CareerBuilder. אל תסיימו את תהליך המיון בצורה רעה: עדכנו את המועמדים ושמרו על קשר. גם אם הם לא הגיעו פיזית לריאיון ומבחנים מעשיים, גם אם הם לא מסרו ממליצים וגם אם הם לא התאמצו במיוחד, הם מועמדים ותהליך הסינון מחייב אתכם להיפרד מהם לשלום – בצורה היפה ביותר – ולאחל להם בהצלחה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה