אם המועמד לא יכתוב קורות חיים, המערכת תכתוב במקומו

אם המועמד לא יכתוב קורות חיים, המערכת תכתוב במקומו

סמנכ"ל נילוסופט מציג: כך משיגים קורות חיים איכותיים דרך מקורות שונים באינטרנט ללא מאמץ ארגוני וללא מאמץ מצד המועמד

שיתוף
מערכת גיוס עובדים

מערכת גיוס עובדים

ליאור בן דור, סמנכ"ל בחברת נילוסופט, נמנה בפאנל המרצים בכנס הגיוס השנתי 2014. את הרצאתו ייחד בן דור למקומה של הטכנולוגיה בתחום בעולם הגיוס בכלל ובתחום ייחודי של איתור קורות חיים ובניית קורות חיים בפרט. המנגנון של קליטת קורות חיים שנכתבו בקפידה על ידי מועמד משקיען שחושק בעבודה עדיין קיים. מועמדים אכן לוקחים את הזמן לשבת ולנסח קורות חיים ואפילו בכמה סגנונות לכמה משרות שונות. יש גם מועמדים שעובדים על קובץ קורות החיים שלהם באופן פרטני תוך התאמה למשרות ספציפיות. זו שיטה שעבדה. אבל לצד זאת, יש כיום מידע עצום באינטרנט על מועמדים הולמים שלא טרחו: 1. לנסח קורות חיים למשרה 2. לשלוח אליכם קובץ.

אז מה אתם אומרים, אם הם לא שלחו לכם קובץ רשמי של קורות חיים הם לא מתאימים גם אם הם ממש מתאימים?

ליאור בן דור: "אנחנו חיים בעולם של טכנולוגיית מידע. במסגרת הניסיון שלנו לייצר פתרונות לתחום הגיוס זיהינו הרבה מאוד כלים כמו זאו, טומיגו, גוד-ג'ובס. אלה כולם כלים שמזרימים משרות לפייסבוק וחבר מביא חבר שלא היינו מוצאים דרך אתרי דרושים לגיטימיים."

מועמדים יכולים לשלוח קורות חיים כמעט לכל משרה ללא מאמץ בזכות הטכנולוגיה שעושה את זה כל כך פשוט. לכן, כדי לגייס חכם, כל חברה צריכה לדעת לבצע חיפושים חכמים. אחד הדברים החשובים ביותר הוא לדעת ליצור משפך אחד שאליו זורמים כל קורות החיים מכלל המקורות. לדברי בן דור, אתר קריירה של החברה הוא פלטפורמה חשובה ביותר שכן הוא מאפשר גיוס יחד עם יחסי ציבור. גם אם הארגון הוא גדול ומוכר, חשוב שיהיה לו אתר קריירה שמציג את החברה כמעסיק. דוגמה מוצלחת לאתר קריירה שעושה את העבודה נכון הוא האתר של רפאל. עמוד הקריירה של רפאל מכיל את המשרות הפתוחות לצד שאלות ותשובות, הזדמנות להכיר עובדי חברה ועוד. בנוסף, אתר הקריירה מכין את המועמד לראיון עבודה בהיבט הזה שהוא מוסר מידע על המשרה ועל תהליך הגיוס.

נילוסופט פיתחה עבור רפאל מערכת שמייצרת קורות חיים

אתר הקריירה של רפאל הוא הראשון מסוגו בעולם במובן זה של תהליך הגשת המועמדות הקצר והמתוחכם. במטרה לבנות תהליך קצר של הגשת קורות חיים, כך שיהיה ידידותי למועמד ונוח למגייס, נבנתה מערכת ייעודית לניתוח קורות חיים. איך זה עובד?
ארגונים רבים מאפשרים לעובדים להגיש מועמדות דרך אתר הקריירה. ממשק האתר מבקש מהמועמד לפתוח עמוד משתמש ולהזין פרטים על גבי פרטים. בן דור: "כאן אתם מאבדים הרבה מאוד מועמדים. ישבתי לא מזמן עם לקוח והראיתי לו שלעמוד הגשת קורות החיים יש אחוז נטישה של 70%." למועמדים אין זמן ואין את החשק להתחיל לכתוב קורות חיים בכל פעם מחדש.

תוכנת האנטר של נילוסופט קולטת למעשה קורות חיים והיא מנתחת בצורה אוטומטית פרטים אישיים, מזהה האם קורות החיים כבר קיימים במערכת, מזהה את המקור שממנו מתקבלים קורות החיים וכיו"ב. זהו למעשה פיתוח שנועד להקל משמעותית על המועמד מבלי לגרוע בתהליך הגיוס ואף לשפר אותו. המועמד נהנה מתהליך קל ופשוט של הגשת קורות חיים עם טופס שכבר קיים ברשותו. במקרה הגרוע ביותר הוא מתבקש להשלים עוד כמה פרטים חיוניים בצורה ברורה ותמציתית. המגייס מהצד השני מקבל קורות חיים מסודרים, מדוייקים, המכירים את כל הפרמטרים החשובים למשרה הספציפית.

מועמד יקר, אין צורך לשלוח לארגון קורות חיים. אם אתה מתאים – הארגון כבר יאתר אותך!

במקביל ליכולת של נילוסופט לנתח קורות חיים שנשלחו אליה בכל מיני פורמטים, נילוסופט אף פיתחה יכולת לבצע חיפושים חכמים. מבלי לצאת לרשתות חברתיות ואתרים שונים ברשת כדי למצוא מועמדים, ניתן לבצע בנילוסופט חיפוש בממשק אחד. אם כן, כיצד מתבצע חיפוש קורות החיים המתאימים? ברגע שמגדירים משרה פנויה, המערכת יודעת לרוץ ולמצוא מועמדים שתואמים לדרישות בתוך בסיסי נתונים מקבילים בהם קיים מאגר אדיר של קורות חיים (דוגמת ג'וב-נט).

בן דור: "אם ארגון פותח עכשיו משרה חדשה של כלכלן, המערכת מסוגלת לאתר עבורו שלושה מועמדים בתוך הדטה-בייס שלו, ועוד 100 מועמדים מתאימים בג'וב-נט, לינקדאין וכיו"ב. המערכת יודעת לזהות כלכלן – כלומר מישהו שהגדיר את עצמו ככלכלן, כלכלנית, בוגר תואר בכלכלה או דוקטור בכלכלה."

כשיוצרים מאגר כזה, חשוב שתהיה לנו היכולת לקחת את התוצאות, קרי את המועמדים הרלוונטיים, ולחשוף בפניהם את המשרה בבת אחת. כך בעצם אנו יודעים שפרסמנו את המשרה למועמדים רלוונטיים בלבד. ניתן לעשות זאת בשניות ספורות דרך מייל או הודעת טקסט.  בן דור: "העיקרון הוא לדעת לפלח נכון את התוצאות. פנייה אישית ומדויקת למועמד מתאים יכולה להביא לכם אנשים שהגישו מועמדות לפני כמה חודשים או יותר. יכול להיות שהם לא מחפשים כרגע עבודה ולא היו מגישים קורות חיים אבל הפנייה שלכם אליהם הופכת את ההצעה לרלוונטית!"

לאחר כתיבת תיאור המשרה ופתיחתה, אנו כמפרסמים מעוניינים להפיץ אותה החוצה לכמה שיותר מקורות (לדוגמה חברות השמה או אתר דרושים). נרצה לחסוך זמן מצד אחד אבל גם לדייק במקורות מהצד השני. לשם כך המערכת תוכננה בצורה כזו שהיא מאפשרת למגייס לבחור את המקורות מתוך רשימה, ובלחיצת כפתור המשרה תתפרסם בכל מקור רצוי. כך ניתן לבחור מקורות לפרסום משרה עבור כל משרה מחדש.

מערכת זו ממשיכה לעקוב אחר המועמד כך שאם חברת השמה שלחה מועמד מטעמה, היא תקבל מהמערכת עדכון סטאטוס – האם המועמד נדחה? האם הוא עדיין בתהליך? באיזה שלב הוא? גם במקרה שחברת ההשמה שולחת מועמד שקורות החיים שלו כבר במערכת, היא תקבל הודעה על כך.

מה עוד המערכת עושה בשבילנו?

במערכת הגיוס של נילוסופט ניתן לעקוב אחר סטאטוס של מועמד מרגע הגשת המועמדות, ניתן לעקוב אחר משרות, היסטוריה, פעילויות, הודעות לינקדאין ועוד. ניתן לקבל דוחות קיימים או לייצר דוחות בכל זמן נתון. כך לדוגמה, ניתן לייצר תוך של התקנים בארגון, תוך ספקים, תפוקת מגייסים וכיו"ב.
המערכת נותנת תמיכה לאחד המודלים החשובים בתחום הגיוס והוא חבר מביא חבר. העובד בוחר משרה וממליץ על חבר. מתוך המערכת אפשר לראות בהיסטוריית ספקים שהמועמד הביא חבר. ניתן לעקוב אחר הגיוס, לעדכן ולתגמל את העובד דרך ממשק אחד.

נילוסופט מביאה לעולם הגיוס לא רק סט כלים חדשניים אלא תפישה חדשה לעולם הגיוס. היא מאפשרת למגייס לפעול בצורה חכמה, יעילה ופרואקטיבית תוך ניצול כמה שיותר מקורות מידע בכמה שפחות זמן ותהליכים. היא מאפשרת לארגון לראות אנשי מקצוע מתאימים כמועמדים, גם אם הם לא הגישו מועמדות או אם הגישו מועמדות בנקודת זמן בעבר. זה פותח בפניה פתח למאגרים עצומים של מועמדים פאסיביים ואקטיביים, תוך חיסכון אדיר בזמן ובתהליכים. כמו כן, שימוש נכון במערכת מבטיח לכם את הבשורה הגדולה ביותר למגייס – אם יש שם מועמד מתאים, אנחנו כבר נדע למצוא אותו.

לכנסי משאבי אנוש נוספים לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה