שיתוף

ארגונים גדולים דואגים לרווחת עובדיהם ומיישמים תכניות בריאות שונות ומגוונות, ביניהן: ביטוחי בריאות לעובדים, חדרי כושר במקום העבודה, חטיפי בריאות בפינות הקפה, ארוחות צהריים בריאות, ועוד. לאחרונה, גם חברות קטנות יותר מאמצות את הקונספט, ורבות מהן מיישמות תכניות בריאות לעובדים בהתאם לתקציב האפשרי.

תכניות בריאות הן אחד המקורות הטובים ביותר להחזר על השקעה. עובדים בריאים מאושרים ופרודוקטיביים יותר, נעדרים מהעבודה פחות, אנרגטיים לזמן ארוך ומציגים תפוקה גבוהה ועקבית. בנוסף, חברות המיישמות תכניות בריאות לעובדים מייחדות את מותג המעסיק שלהן ומושכות ביתר קלות כישרונות לחברה.

היתרונות של תכניות בריאות רבות ומגוונות ובכל זאת, בטרם מיישמים אותן, יש לזכור כמה דברים חשובים לגביי התכניות הללו:

אין דרך נכונה אחת

לתכנית בריאות אין הגדרה פורמלית רשמית. התכניות הללו גמישות, ותכנית הבריאות שלכם יכולה לכלול כל דבר רלוונטי, החל מחינוך לבריאות, סדנאות אכילה נכונה, פעילויות ספורט ועד לביטוחי בריאות לעובדים. הכל תלוי במטרות התכנית שהגדרתם וכמובן בתקציב.

חברות לעתים מוותרות על תכניות הבריאות בשל העלויות היקרות, אך אם בוחרים חלק ממרכיבי התכנית אפשר בהחלט ליישמם בעלויות סבירות מאוד.

נגישות

טעות ניכרת ביישום תכניות בריאות לעובדים היא, שהיא "מפלה" אנשים שאינם בריאים. חברות חוששות לבטח אנשים אשר חולים במחלות כרוניות וחבל, כיוון שגם עבורם ניתן למצוא פתרונות. בביטוחים קבוצתיים לדוגמה, ניתן להשיג ביטוח לכל העובדים החברה מבלי שיצטרכו למלא שאלוני בריאות. כך גם העובדים שלרב נדחים ע"י חברות הביטוח, יכולים ליהנות מביטוח בריאות.

דבר נוסף שחשוב להבין הוא, שלא ניתן להכריח את העובדים לעשות שימוש בתכניות הבריאות שלכם. ישנם עובדים שלא ירצו להשתתף בפעילויות ספורט או בתכניות של תזונה נכונה, וזה בסדר. הרעיון הוא לספק את האפשרות לכולם ומי שמעוניין ליהנות מהתכנית מוזמן להצטרף.
עקביות

בדיוק כמו אסטרטגיות נוספות בחברה, תכנית בריאות היא לא משהו שאתה יכול ליישם באופן חד פעמי ולאחר מכן לשכוח ממנה. התכנית צריכה להיות עקבית ורציפה לפחות למספר שנים.

בריאות גופנית ומנטלית היא תהליך נרכש אשר מוטמע לאורך זמן. זה לא פרויקט נקודתי. הזהות הארגונית שלכם צריכה לכלול את מרכיב הבריאות, כך שגם עובדים חדשים שמגיעים לעבוד בחברה ילמדו על הערך הזה.

זה באמת עובד

אנשים נוטים להיות סקפטיים לגביי תכניות חדשות ולכן חשוב לציין שהדבר אכן עובד. תכנית בריאות רצינית ויעילה אכן אפקטיבית, ולאחר תקופה מסוימת תוכלו להרגיש היטב בשינויים.

הרווח ניכר הן למעסיק והן לעובדים. כאשר העובדים יחושו בריאים וחיוניים יותר, האנרגיות שלהם ישתפרו והם יעבדו בצורה טובה ופרודוקטיבית יותר, כל החברה תרגיש טוב.

סקר שנערך ע"י Kaiser/HRET הראה, כי 59% מהמעסיקים דיווחו כי תכניות הבריאות לעובדים שלהם נקשרו עם עלייה של 8% בתוצר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה