ח"כ חיים כץ מאיים לפנות לבג"ץ בנוגע לשיטת השכר בצבא

ח"כ חיים כץ מאיים לפנות לבג"ץ בנוגע לשיטת השכר בצבא

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת דנה בגמלאות כוחות הביטחון וההצעה להצמיד אותן למדד המחירים לצרכן

שיתוף
ח

שר העבודה והרווחה חיים כץ

"לא ירחק היום ואפנה לבג"ץ בנושא שיטת השכר בצבא", אמר יו"ר ועדת העבודה ורווחה של הכנסת, ח"כ חיים כץ, במהלך דיון בוועדה על גמלאות כוחות הביטחון וחילוקי הדעות סביב ההצעה להצמיד אותן למדד, שנערך היום (יום ב').

"זאת הפקרות אחת גדולה: מתי שרוצים משלמים להם ומתי שלא – לא ומסרבים לתת מענק של אלפיים שקלים לאנשי הקבע, בגלל שהגמלאים לא מגיעים להסדר", אמר ח"כ כץ וציין כי המחלוקת האמיתית בסוגיה מתייחסת לתגמול הרטרואקטיבי שמגיע לגמלאי מערכת הביטחון.

נציג ארגון גמלאי צה"ל, ברוך לוי, אמר במהלך הדיון כי גמלאי צה"ל אינם מסכימים להצעת האוצר כפי שהיא כיום והוסיף כי  "בכל ההחלטות שהתקבלו עד כה קבעה הממשלה שיש להיטיב עם גמלאי צה"ל, ולמרות זאת מטיחים בנו האשמות ומרעים את תנאינו".

נציג גמלאי המשטרה יורם שחל, שאל: "מדוע משרד האוצר דורש מאיתנו לוותר על 50% מהתגמול הרטרואקטיבי המגיע לנו? אנחנו לא גמלאים סוג ב'. מגיע לנו כמו לפקידי העיריות וגמלאי משרד האוצר". מנכ"לית עמותת נשות השוטרים, אביגיל שררה, ציינה כי האוצר מנצל את העובדה שהשוטרים והסוהרים מנועים מלהפגין וממתין שלא יישארו גמלאים כדי לשלם להם.

לעומתם, נציגי משרד האוצר טענו כי הוצע למשרד לביטחון פנים לקדם את המהלך בנפרד, אולם עדיין קיים ויכוח על העלויות ואופן הביצוע. נציגי האוצר ציינו כי ההצעות לציבור הגמלאים נתנו על סמך ההסכם שנחתם עם ההסתדרות ועל סמך החלטת הממשלה.

ח"כ חיים כץ הודיע כי יתקיים, דיון נוסף בסוגיה ב-12 בדצמבר, הפעם בהשתתפות סגן שר האוצר יצחק כהן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה