הפגנת ביטחון עצמי מופרז במהלך ראיון העבודה

הפגנת ביטחון עצמי מופרז במהלך ראיון העבודה

ממה להיזהר בראיון עבודה: ביטחון עצמי מופרז היא נקודת חולשה ולא חוזקה

שיתוף

אסרטיביות היא תכונה חשובה ללא ספק, בחיים כמו גם בעולם הניהול. היכולת לבטא את הרצון האישי, לא לוותר ובד בבד לעמוד על שלך ללא הפגנת תוקפנות ומבלי לפגוע בזולת, היא המפתח להצלחה בחיים וגם בעסקים. אם יש תכונה אחת עליה קיימת הסכמה מלאה בין כל אלו העוסקים במיון מנהלים היא סביב חשיבות  האסרטיביות, על השאר אפשר להתווכח.

העוסקים במשאבי אנוש ומראיינים עובדים, נוטים לייחס לתכונה זו משקל נכבד בעת הראיון האישי, הרבה מעבר לניסיון או ידע מקצועי. מחקרים חדשים בדקו את הצד השני של המטבע- ביטחון עצמי מופרז. המסקנה חד משמעית: מנהלים יהירים הם גם מנהלים גרועים ואת זה אפשר למדוד. זוכרים את האלוף במילואים אלי זעירה? זה שעמד בראש אגף המודיעין טרם פרוץ מלחמת יום הכיפורים? האיש היה בעל כישורים אינטלקטואלים גבוהים ויכולת ניהול מרשימה, ואלם היה גם יהיר ולא אפשר לאחרים בארגון לחלוק על דעתו – התוצאה רשומה בספרי ההיסטוריה.

זוכרים את לוי אשכול ויצחק רבין? הראשון היה ראש ממשלת ישראל בפרוץ מלחמת ששת הימים. כמה שנים לפני המלחמה מצבה הכלכלי של ישראל היה בשפל המדרגה. אשכול, ההססן משהו, הבין בפיננסים ולא היסס לשתף אחרים בקבלת ההחלטות. בדק והתייעץ, בחן חלופות והתוצאה- שיפור ניכר בכלכלת ישראל. גם יצחק רבין, רמטכ"ל מלחמת ששת הימים וראש הממשלה שנים לאחר מכן, היה רחוק מלהיות יהיר. המנהיג המופנם בחן בקפידה עשרות חלופות טרם קיבל החלטה, הוא לא שלף מהמותן. גם כאן התוצאות מעודדות- ניצחון היסטורי במלחמת ששת הימים וניהול תקין של ענייני המדינה.

ואשר לניהול בארגונים המחקרים כולם מצביעים על הקשר בין ביטחון עצמי מופרז לבין ביצועים נמוכים. זוכרים את גולדמן סאקס וחבר המנהלים שלה שבועות אחדים לפני ההתמוטטות? ההצהרות היהירות, זחיחות הדעת ושביעות הרצון? אם אתם מראיינים מועמדים חדשים לעבודה, עוסקים במיון והשמה, נותנים חוות דעת שנתיות לעובדים שלכם, שימו לב: ביטחון עצמי מופרז היא נקודת חולשה ולא חוזקה. המועמד שלפניכם המפגין ביטחון עצמי מופרז, לא ישתף פעולה עם שאר חברי ההנהלה, הוא לא יהיה קשוב לעובדים הכפופים לו, הוא יבטל בהינף יד כל דעה העומדת בסתירה לדעתו והוא גם לא יחזה את הנולד ולא יבחין בסכנות מתקרבות. האמונה הפנימית ביכולת שלו לפתור כל בעיה היא מסננת מפני מידע שאינו עולה בקנה אחד עם עמדותיו, הוא גם לא יהסס בבוא היום לעבור לחברה המתחרה אם זו רק תציע לו שלל הטבות ובונוסים גבוהים יותר. אתם אינכם צריכים אותו בארגון שלו, כדאי לשלוח אותו למתחרים…

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה