הכלי של גוגל לאופטימיזציית משאבי אנוש

הכלי של גוגל לאופטימיזציית משאבי אנוש

חברת גוגל מציעה כלי ניתוח נתונים יעיל שיאפשר למנהלי משאבי אנוש לנתח ולייעל את תהליכי העבודה שלהם

שיתוף
דירוג משרות בגוגל

דירוג משרות בגוגל

לניתוח נתונים יש את הכוח לייעל כל מה שהעסקים עושים, החל מהמוצרים החדשים שהם משיקים ועד לקמפיינים בהם הם משתמשים לשווק את המוצרים הללו. איסוף מידע ומיקומו כך שיהיה אפשרי לשימוש, הפך להיות עסק רחב, המייצר משרות ופתרונות ענן. כאשר עסק מעודכן יותר בטרם הוא מבצע החלטות, העסק יוכל לקבל החזר גדול יותר על כל סכום שהוא מוציא.

בשנים האחרונות, עסקים הבינו את הערך של האנליטיקה שאנשים מבצעים, בקבלת החלטות משאבי אנוש. למידה מעמיקה ככל האפשר על ביצועי צוותי העובדים הנוכחיים, משפרת את הבחירות שיעשו בגיוסים הבאים וכן בתחומי הכשרה וקידום. עם טכנולוגיית הפעלה יעילה לצבירת נתונים וניתוחם, האפשרות הזו קלה מתמיד וגם עסקים קטנים יכולים לחסוך כסף וזמן על ידי למידה משיתוף מידע וידע של עסקים גדולים.

ניתוח אנשים בחברות גדולות

חברת גוגל היא אחת מהמשתמשים הגדולים ביותר בניתוח נתונים למחלקת משאבי אנוש. בסיסי החברה מבססת את מרבית החלטותיה על ניתוח נתונים, מתוך אמונה שבחירת העובדים בחברה היא ההחלטה החשובה ביותר, יותר מכל החלטה עסקית אחרת ומשפיע על הארגון בכל הרמות. כאשר גוגל מתייגת את מחלקת משאבי האנוש שלה כ"חדר מבצעים אנושי", היא למעשה אומרת שמחלקת משאבי האנוש אינטגרלית בדיוק כמו כל אזור מבצעים אחר בחברה. עם שיבוץ של אנשים נכונים בחברה, עסקים יכולים לספק שירות טוב ללקוחות ולהגביר את הייצור תוך כדי הפחתת עלויות.

חברת ההנדסה "Stantec" משתמש בניתוח מידע על אנשים בחברה, כדי לחזות תוצאות, כולל מגמות תחלופת עובדים. על ידי הסתכלות בנתוני החברה, החברה גלתה כי כי יש עליה בהתפטרות עובדים וכך יכלה להחליט אילו שינויים עליה לעשות בהתאם.

יישום בעסקים קטנים

למרות שעסקים קטנים יכולים לקבל את אותן תובנות כמו חברות גדולות, מניתוח אנשים, הם לעתים קרובות מחוסרי משאבים הדרושים על מנת לאסוף מידע על פעילות העובד. פתרונות מבוססי ענן מספקים תשובה לכך, עסקים קטנים פשוט צריכים גישה למידע כללי שחברות גדולות משתפות בענן בנושא גיוס העובדים הנכונים והפקת המרב מהם.

Google RE:Work ככל הנראה יהיה המשאב המתאים בתחום ניתוח התוצאים לעסקים כאלו. גוגל מספקת את תוצאות המחקרים שהיא עושה באשר לעובדים, בצורת מאמרים וטיפים ממומחים בתחומים שונים. עסקים יכולים לחפש בגוגל מילות מפתח או לעיין בנושאים כמו גיוס, ניהול או הדרכה והפלטפורמה תאפשר לארגונים ולעסקים להיעזר אלו בתובנותיהם של אלו.

ניתוח נתונים מייעלת את מחלקת משאבי האנוש

גוגל מציעה תמיכה לחברות שישתפו בענן נתוני אנליטיקת עובדים משלהם. גוגל מציעה בין היתר מדריכים ספציפיים לנושאים כמו: הרצת סקרי עובדים, זיהוי והגדרת מדדים ועוד. באמצעות מדריכי  "הצעד אחר צעד" של גוגל, חברות יכולות ללמוד כיצד להגדיר אנליטיקות עובדים משלהן ולהפיק מהן את המרב. גוגל אף שתפה בענן את ספר התובנות שלה בנושא המבוסס ניתוח עובדים ונקרא: #makeworkbetter.

 גוגל עצמה משתפת כי באמצעות ניתוח הנתונים שבצעה, השתנתה פעילות משאבי האנוש שלה. שינוי משמעותי לדוגמה שגוגל עשתה היה בתהליך ראיונות העבודה שלה. לאחר שהחברה גלתה כי יותר מארבעה ראיונות לכל עובד לא סייע בגיוס עובדים איכותיים,  החברה הפחיתה את מספר הראיונות הנדרשים. בנוסף החברה יישמה הליך "קליטת עובד" מעמיק, שנמצא כמגדיל את תפוקת העובדים ב- 15%. עסקים מכל הגדלים יכולים לאסוף את המידע שהם צריכים כדי לשפר את מאמצי הגיוס, ההכשרה וקידום העובדים שלהם. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה