שיתוף

הרשות לשיקום האסיר (רש"א) הינה גוף ממשלתי, שיקומי- טיפולי, בעל עצמאות סטטוטורית הכפוף לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

הרשות לשיקום האסיר פועלת על פי חוק הרשות לשיקום האסיר התשמ"ג (1993) ועוסקת בשיקומו ושילובו של האסיר בחברה. חוק שחרור על תנאי ממאסר התשס"א (2001), מתנה את שחרורו על תנאי של האסיר, בהשתתפות במהלך תקופת התנאי, בתכנית טיפול ופיקוח.

הרשות אחראית על שיקום אסירים לאחר השחרור, ועד שנתיים מיום השחרור. מטרת העל של הרשות: צמצום מועדות האסירים ושילובם בחזרה בחברה הנורמטיבית.

בין תפקידי הרשות לפי החוק: גיבוש מדיניות שיקום אסירים, יצירת מודעות חברתית בנושא שיקום האסיר והכנת תכניות שיקום לקראת שחרור.

ברשות מועסקים עובדים סוציאליים, קרימינולוגים, מדריכים ומתנדבים שעברו הכשרה ייחודית. פעילותה של הרשות, פרושה לאורך כל הארץ לפי החלוקה למחוזות: צפון, מרכז, נתניה, דרום וירושלים.

הרשות מעניקה מענה שיקומי הוליסטי רחב המותאם למגוון אוכלוסיות, בהן: נשים, נוער וצעירים, שיקום תורני החברה הערבית והחברה הבדואית. ומכוונות לכל סוגי העבירות.

כל תכניות השיקום שנכתבות ברשות מבוססות על שלוש הנחות יסוד:

  • רצף טיפולי בין הכלא לקהילה משפר את סיכויי האסירים להשתלב בקהילה.
  • תעסוקה כנדבך מרכזי והכרחי בתהליך שיקומם של אסירים משוחררים.
  • השנה הראשונה לשחרור היא הקריטית ביותר מבחינת שיעורי רצידיביזם.

כאשר מתקיים דיון בעניינו של אסיר בוועדת השחרורים, קיים משקל לשאלה האם הוכנה עבורו תוכנית שיקום לתקופת השחרור המוקדם. האסיר יכול להציג לוועדה תוכנית שיקום מטעם הרשות לשיקום האסיר ובעקבות כך, לוועדת השחרורים תהיה נטייה לשחרר את האסיר (בכפוף לתנאי התוכנית).

תוכנית הטיפול כוללת התחייבות מצד האסיר המשוחרר להתמיד בתעסוקה, לעמוד בזמנים, להגיע לטיפול פרטני, משפחתי וקבוצתי ולשתף פעולה עם טיפולים אלה.


לרשות לשיקום האסיר דרוש\ה ממלא\ת מקום מרכז\ת בכירה כוח אדם

מיקום גיאוגרפי: ירושלים.

מיקום התפקיד במבנה הארגוני: בכפיפות למנהלת משאבי אנוש.

מקום העבודה: מטה הרשות בירושלים.

תנאי העסקה: דרגה 39-41 בדירוג המח“ר

היקף משרה: משרה מלאה

תיאור המשרה:

  • נושא\ת המשרה יהיה\תהיה מופקד\ת על הביצוע של מכלול תפקידי האמרכלות במטה הרשות, בתחום הטיפול בפרט על היבטיו השונים, וי\תפעל על פי הנחיות מנהל משאבי אנוש, הוראות התקשי"ר וההסכם הקיבוצי.
משימות:
  • ריכוז נוכחות העובדים על פי הכללים וההסכמים הקיימים ובכלל זה: קליטת דוחות נוכחות ואש"ל, בדיקת דיווחי העובדים ואישורי ההיעדרות לרבות: אישורי מחלה, מילואים, יציאה בתפקיד, וידוא אישור הממונים והעברה למחלקת המשכורות לביצוע תשלום.
  • עדכון תוכנת הנוכחות בנתוני עובדים וביצוע מעקב לגבי: ימי חופשה, ימי מחלה, מכסת שעות עבודה נדרשות, מילואים, חופשת לידה, דרגת ניידות רכב ועוד.
  • ריכוז ניהול תיקי עובדים ווידוא הימצאות כל המסמכים הרלוונטיים ותקינותם.
  • סיוע בהליכי פרסום המשרות ותהליכי הגיוס.
  • לעסוק בגיוס ובקליטת עובדים חדשים ובכלל זה בדיקת עמידה בתנאי הסף למשרה, קיום הליכי בחירה כנדרש, קבלת טפסי קליטה.
  • אחריות על עדכון נתוני העובדים והשינויים בתנאי העסקתם, קידום בדרגות, שינויים בשיבוץ ובצורת העסקה וכו’.
  • ליידע ולתדרך את העובדים והממונים במשרד הראשי בנושא זכויות וחובות בהתאם להוראות התקשי"ר וחוזרי הרשות.
  • לבקר ביחידות המשרד ולבדוק את תפקוד העובדים, ללמוד את הבעיות המועלות על ידי הממונים והעובדים ולחפש להם פתרון.
  • להיות מופקד\ת על מכלול הבירורים בנושא תשלומים והחזרי הוצאות לעובדים מול יחידת המשכורות ברשות.
  • לנהל מעקב אחר יציאתם של העובדים לקורסים והשתלמויות בתיאום עם מנהל יחידת ההדרכה ברשות.
  • השתתפות בוועדות משרדיות ובין משרדיות בנושאים הקשורים לתחומי העיסוק.
  • ביצוע מטלות נוספות בהתאם לצורך ולהוראות הממונים.

קשר עם ממשקים פנימיים: חשב שכר.

קשר עם ממשקים חיצוניים: מל"ם, נציבות שירות המדינה, משרד האוצר, משרד הרווחה, הסתדרות ואיגודים מקצועיים.

דרישות התפקיד:

  • השכלה: תואר ראשון במדעי החברה – חובה.
  • ניסיון: ניסיון של שלוש שנים לפחות בתחום העיסוק.
  • לבעלי תואר שני ניסיון של שנתיים לפחות בתחום העיסוק.
קורסים והכשרות:
  • קורס משאבי אנוש מטעם נציבות שירות המדינה – יתרון.
כישורים ויכולות נדרשות:
  • רצוי ידע בשימוש במערכת מל"ם הממוחשבת לניהול משאבי אנוש ונוכחות.
  • כושר תכנון, ניהול וארגון.
  • יכולת גבוהה בניסוח בכתב ובעל פה.
  • רצויה היכרות עם חוקי ודיני העבודה, וכמו כן עם הסכמים ונהלים הקשורים לתפקיד.
  • סובלנות וסבלנות.
  • גישה שירותית גבוהה.
  • יחסי אנוש מעולים.
ידיעת שפות:
  • עברית ברמה גבוהה.
  • אנגלית ברמה טובה.
מגורים:

במרחב הגיאוגרפי של משרדי המטה – יתרון.

החלפת עובדת העתידה לצאת לחופשת לידה לתקופה של כשנה.

להגשת מועמדות יש לשלוח את המסמכים הבאים: קורות חיים, המלצות, תעודות השכלה ומסמכים המעידים על הכישורים הנדרשים.

נא לשלוח לכתובת דואר אלקטרוני: hrm.pra@gmail.com

המועד האחרון להגשת מועמדות: יום ה’, 21.3.2019, י"ד באדר ב’, תשע"ט.

רק פניות מתאימות ייענו.

התפקיד מיועד לנשים וגברים כאחד!

 

כנס פיתוח ארגוני 2019

אין תגובות

השאר תגובה