גיבוש עובדים – לא רק ארוחה משותפת או רחצה בבריכה

גיבוש עובדים – לא רק ארוחה משותפת או רחצה בבריכה

משחקים ארגוניים הם דרך יעילה לגיבוש עובדים וצוותי עבודה בצורה מהנה ודינאמית - טיפים למנהל משאבי אנוש.

שיתוף
משחקים במקום העבודה

נושא המשחקים הארגוניים כדרך לגיבוש צוותי עבודה ופיתוח מיומנויות ניהוליות, הוא תחום חדש המתפתח במהירות. מדובר בסדנאות שהן כל כולן "משחק", בהן מטמיעים המשתתפים מיומנויות שונות ומגוונות. אחת מהחברות המתמחות בנושא זה היא חברת "משחק החיים", חברת הדרכה וייעוץ העוסקת בהדרכה והכשרת עובדים ומנהלים, באמצעות סדנאות משחק המטמיעות מימוניות ניהול ומיומנויות אחרות.
זו דרך שונה מהמקובל המאפשרת להעצים את יכולת הניהול והנעת העובדים מתוך הנאה. השיטה מבוססת על 'ארגז כלים' המאפשר לגבש צוותי עבודה. זאת מתוך הנחה שצוות שאינו מגובש עשוי להביא לירידה בתפוקה ולעומת זאת צוות מגובש עשוי להניב תפוקות ותוצאות מרשימות.

בין שלל הנושאים אותם מעבירה החברה במסגרת סדנאות הגיבוש, נמצאים נושאים כמו פיתוח פרדיגמות מחשבתיות, דמיון ככלי עבודה ועוד. גיבוש הסדנא והפעילויות המועברות בה נקבעות מראש ובשיתוף פעולה עם אלו בארגון האחראים על ההדרכה, כמו מנהלי משאבי אנוש או מנהלי ההדרכה.

כמה דוגמאות למשחקים: לוח ענק תלוי בכניסה לאולם שירות הלקוחות, על הלוח תלויות תמונות העובדים המתחרים על מהירות התגובה לפניות וניקודם במהלך המשחק. אחת מהפקידות יושבת כשכתר פרחים על ראשה ושלט בידה, המציין שהיא נבחרה כתומכת השבועית של הצוות כחלק ממשחק צוותי שנועד לחזק חוזקות במקום העבודה. למטה משחקים כדורסל נציגי התמיכה הטכנית וממציאים פתרונות יעילים לבעיה שצצה לא מזמן, בעזרת משחק הכדורסל שחוקיו שונו בהתאם. שני עובדים חדשים הנמצאים בתקופת התלמדות, יושבים בצד ומשחקים בקלפים מיוחדים שפותחו עבור החברה, מתרגלים ומשננים בעזרת המשחק את המבצעים האחרונים שהחברה הוציאה ללקוחות.

יתרונות

לשימוש במשחקים ארגוניים כמה יתרונות: בין השאר הם נבנים בהתאם לצרכים המיוחדים של כל ארגון ומציעים גמישות רבה. ניתן לשלב בהם עובדים ומנהלים, סוכנים, ספקים ולקוחות, כמו גם את בני המשפחה. ניתן לכוון אותם לאנשים בודדים, צוותים קטנים וגם ולארגונים גדולים.
גם זמן המשחקים יכול להשתנות ולהימשך אפילו תקופות ארוכות, תוך שיפורים והתאמות במהלך המשחק. ובחשבון אחרון- כשמגיע החשבון מתברר כי העלות שלהם חסכונית.

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה