ארגון עובדי צה"ל פתח בעיצומים

ארגון עובדי צה"ל פתח בעיצומים

בשל הפסקת משא ומתן בנוגע להסכם קיבוצי, יחזירו היום עובדי צה"ל את רישיונות הנהיגה הצבאיים, החל מיום ראשון לא ינהגו ברכבים הצבאיים

שיתוף
עיצומים

ארגון עובדי צהל

ארגון עובדי צה"ל פתח היום בעיצומים: היום כל עובדי הארגון הנדרשים בנוסף לתפקידם הרשמי לנהוג במכוניות צבאיות, להחזיר את רישיון הנהיגה הצבאי. העיצומים מתייחסים רק לעובדים אשר נדרשים לנהוג בנוסף לתפקידם ולא לנהגים צבאיים או מדריכי נהיגה. זאת מתוך כוונה שלא לפגוע במערכת הצבאית והביטחונית. יחד עם זאת, העיצומים יביאו למחסור בכוח אדם וכך לפגיעה מסוימת בעבודת מערכת הביטחון.

הסיבה לעיצומים נעוצים בעובדה כי לאחר משא ומתן של חודשים ארוכים של ארגון עובדי צה"ל ומשרד הביטחון שבו דרשו העובדים להעלות את הסכם השכר במסגרת ההסכם הקיבוצי, הופסק המשא ומתן שלא נשא כל תוצאה.

ארגון עובדי צה"ל מייצג כ-20 אלף עובדים אזרחים וגמלאים במערכת הצבאית המועסקים בכ-300 מקצועות. הארגון טוען כי שכרם של עובדי צה"ל הנו נמוך באופן משמעותי לעומת יתר עובדי משרד הביטחון, וכי העובדים דורשים להשוות או לפחות להתקרב לשכרם של יתר העובדים במשרד הביטחון, אנשי צבא הקבע ועובדי מתקנים ביטחוניים אחרים.

משה פרידמן, יושב ראש ארגון עובדי צה"ל, כתב במכתבו לראש מרכז תעסוקת עובדי צה"ל כי הקפאת המשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי הינה סחבת מכוונת. במשך תקופה ארוכה לא נקטו העובדים בעיצומים ולכן דבר לא התקדם.

על כן פותח ארגון העובדים בעיצומים הבאים: היום ימסרו עובדים הנדרשים לנהוג ברכבים צבאיים ללא קשר לתפקידם להחזיר למדור כוח אדם את רישיונם הצבאי.

החל מיום ראשון הקרוב לא ינהגו עובדים אלה ברכבים.

בעלי טרקטורים או מלגזות צבאיות ימשיכו להשתמש בהם, אך לא ברכבים קלים או מובילי משא.

בהמשך כתב כי הארגון שוקל לשלוח בדואר את כל הרישיונות והיתרי ההפעלה הצבאיים למשרד האוצר. זאת כדי שעובדי האגף הממונה על השכר ואגף התקציבים ינהגו ברכבים המלאים בציוד ובתחמושת מסוכנים, בגבולות המדינה, בשבילי עפר, במחנות ובמוצבים ויסכנו כך את חייהם.

עוד במכתבו ציין כי לארגון אין כל כוונה לפגוע בחיילי צה"ל הסדירים ובחיילים הלוחמים, ועל כן מינה הארגון ועדת בה ייבחנו מקרים לגופם, במסגרתם תתאפשר הנהיגה ללא שיבושים. לאור התחשבותו ומתינותו של הארגון, הוא קורא באופן רציני וברור להמשך משא ומתן בעניין חתימה על הסכם קיבוצי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה