אסטרטגיות קריירה שיהפכו אתכם לחכמים יותר בעבודה

אסטרטגיות קריירה שיהפכו אתכם לחכמים יותר בעבודה

השווקים המשתנים, הכלכלה המתנדנדת, והתחרות התמידית, כל אלו הם חלק מעולם העבודה של היום וכדי לוודא שלא תישארו מאחור, עליכם להבטיח את הקריירה שלכם

שיתוף
אסטרטגיות קריירה חכמות

אסטרטגיות קריירה חכמות

אם אתם עצמאיים, כמעט מדי חודש תחוו נסיעה ברכבת הרים ומהצד השני, אם אתם עובדים שכירים, אף אחד לא מבטיח לכם את העבודה לנצח. כך או כך, תמיד עליכם להיות חכמים ולנהל את הקריירה שלכם בחוכמה, כדי להמשיך להיות רלוונטיים ויקרי ערך.

כיצד לנהל את הקריירה שלכם בחכמה? להלן מספר אסטרטגיות:

אל תתעכבו על הרגע

הקו המנחה הוא לא להתעכב על ההצלחות שלכם ולא על הכישלונות. ההצלחה של היום היא ההיסטוריה של מחר – חשוב לזכור זאת. אם בצעתם הישגים יוצאי דופן שגרמו לכך שיכירו ויעריכו אתכם – מצוין! אך צריך להמשיך הלאה ולא לאפשר להצלחה לעלות לכם לראש. המנהלים שלכם לא מצפים שתנוחו על זרי הדפה ותחגגו את ההצלחה שלכם לנצח, החברה לא תרוויח, אם לא תייצרו הצלחות נוספות – וזה מה שעליכם לעשות. כמו כן, במקרה של כישלונות. אל תיתנו לכישלונות להפיל אתכם, חשוב ללמוד מטעויות, להתנער ולהמשיך הלאה. זו הדרך היחידה להתקדם ולהצליח.

צאו מאזור הנוחות שלכם

קחו כדוגמה דיבור מול קהל – ישנם אנשים שחשים מאוד לא בנוח לבצע זאת. למעשה, רק המחשבה לדבר מול קהל גורמת להם לפיק ברכיים, אך אם אתם מנהלים, אנשי שיווק, או עובדים בהדרכות, אין מוצא מכך. אל תוותרו לעצמכם במקומות בהם אתם מתקשים, להפך – כדי להיות טובים יורת במה שאתם עושים, תתעכבו דווקא במקומות שקים שלהם ותתעמתו עם החששות שלכם. בדוגמה לעיל, אדם שפוחד לדבר מול קהל, יכול להיעזר במאמן, בפסיכולוג המתמחה בחרדות, ואפילו בחברים ובבני משפחה. הכינו מצגת והתאמנו עליה מול אנשים קרובים ובהמשך מול אנשים זרים בסביבתכם, עד שתתגברו על הפחד. אחד הדרכים להצליח בקריירה היא לדעת לצאת מאזור הנוחות שלכם – דבר שעשוי לקרות הרבה ככל שמתקדמים.

עבדו על האינטונציה על שפת הגוף

האם הקול שלכם נשמע אנרגטי ובעל השפעה? האם שפת הגוף שלכם איתנה ואסרטיבית? האם אתם משדרים עצמה וביטחון?. בשביל לשדר עוצמה, אין צורך לדבר בקול רם או לשלב ידיים בקשיחות, להפך, דיבור מתון וברור בנימה נעימה יכול להיות אסרטיבי מאוד. אנשים שמדברים מהר מאוד ובטון גבוה, עשויים להעביר מסר של חוסר ביטחון. אנשים שיציבתם אינה זקופה, שגבם כפוף ורגליים נעות בעצבנות, משדרים אי יציבות וחוסר שקט. אנשים שמשלבים ידיים כאשר הם מדברים עם אחרים, משדרים תחושה של סגירות ואי קבלה. חשוב לבחון את האינטונציה ואת שפת הגוף שלכם מול אחרים, להיוועץ עם קולגות ולשאול אותם מה אתם משדרים, ובמידה ויש מה לתקן – חשוב לעבוד על כך.

עשו יותר מהנדרש

כדי להתקדם בקריירה ולהבטיח שישימו לב למאמציכם ואתם תהיו אלו שהחברה תרצה לקדם, חשוב לעשות יותר ממש שנדרש בפועל. "להגדיל ראש" – זה הקונספט שצריך להנחות אתכם תמיד. אל תחששו לקחת על עצמיכם קצת יותר, להראות שאתם מסוגלים לעמוד ביותר משימות ואחריות – כמובן רק במידה שאתם אכן מסוגלים. הקפידו שברזומה שלכם יהיו תחומי אחריות רבים ורלוונטיים למקומות אליהם תרצו ללכת בעתיד.

צרו אינטראקציה עם אחרים

בכל יום הקפידו לשוחח עם אנשים, ליצור אינטראקציות עם קולגות ועם לקוחות, עם המנהלים בחברה ולחזק את הקשרים עם הסובבים אתכם. אתם אף פעם לא יכולים לדעת מהיכן תגיע הצעת העבודה הבאה, וככל שתגדילו את המאגר החברתי-מקצועי שלכם, כך תדעו יותר, תחשפו ליותר הזדמנויות עסקיות ויהיו לכם יותר הזדמנויות קריירה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה