אל תפקידיהם הרבים של מנהלי משאבי האנוש, ואל לא מעט כאבי הראש שיש להם בימים אלה בעקבות משבר הקורונה, מתווסף גם הצורך לטעת מוטיבציה בקרב העובדים מהבית, ולוודא שהם יוכלו להתרכז בעבודה ושדעתם לא תוסח בגלל השינוי המהותי בסדרי החיים.
בתוך כל ההרגלים החדשים שעובדים צריכים להתחיל לסגל במסגרת העבודה מהבית, בולט הצורך להגביל את צריכת הרשתות החברתיות.
הרשתות החברתיות מהוות כיום את החסת הדעת הגדולה ביותר מבחינת עובדים שעובדים מהבית.
אין ספק שכולם רוצים להשאר מעודכנים כל הזמן, והחדשות על ההגבלות רודפות זו את זו, ובכל זאת יש לעודד את העובדים לנסות להגביל את הרגל הרשתות החברתיות לשעות שלאחר שעות העבודה (מהבית).
יתרה מכך, מחקרים מראים כי הרשתות החברתיות משפיעות על מצב הרוח ועל האופן בו אנו רואים את עצמנו.
לכן יש להנחות את העובדים לשים לב לאופן בו הדבר משפיע על המצב הנפשי שלהם. יש אופציות נוספות לדברים שאפשר לעשות אם רוצים לקחת מספק זמן קצר מהעבודה.
בנוסף, יש דרכים שמאפשרות לכל עובד לעקוב אחר השימוש העצמי שלו באפליקציות ולקבוע לעצמו מגבלות זמן, במקרים בהם הם זקוקים לדחיפה נוספת כדי להניח את הטלפון (בכל הקשור לשימושי פנאי).
דבר נוסף שניתן לעשות כדי לעודד את העובדים לעסוק בפעילות פרודוקטיבית במקום ברשתות החברתיות הוא להציע להם להקליט סרטונים או פודקאסטים מעוררי השראה הקשורים לעבודה, בין אם כדי ללמד את עמיתיהם איך לגבור על מכשולים או כדי להעלות בעיות בוערות הקשורות לעבודה.
זאת ועוד, עבודה מהבית פירושה ישיבה מרובה. לגבי עובדים שנמצאים רוב היום במשרד, בחברתם של עמיתיהם, אחד החלקים היותר מאתגרים הוא הישיבה המרובה לבד בחדר העבודה.
לכן יש לתכנן הפסקות קצרות באותה מידה שיש לתכנן את ביצוע העבודה עצמה.
יש אנשים שמציבים לעצמם תזכורת בטלפון כדי להזכיר לעצמם שהגיע הזמן לקום להתמתח או אפילו לאכול.
דבר מסוג אחר שרצוי להנחות את העובדים לעשות כשהם עובדים מהבית הוא לזהות פונקציות עסקיות מרכזיות.
בחלק מהמקרים מדובר בדברים שהינם קריטיים, על סמך התפקיד שכל אחד ממלא, לרבות סדרי עדיפויות, תעדוף קשרים עם לקוחות וקבלנים שחשוב למקום העבודה לשמור עליהם זמן רב ככל האפשר וכד'.
מדובר בפונקציות מדויקות שמושפעות באופן ישיר מפעילויות שעולות או מתגברות במהלך המשבר והתגברותו.
נקודה נוספת שעל מנהלי משאבי אנוש לקחת בחשבון היא הצורך לזהות עובדים בתפקידי מפתח, שמבצעים פעילויות קריטיות ומערכות של מיומנות נדרשת.
כל ארגון זקוק להללו בכל הנסיבות, ודאי שבעיתות משבר. יש עובדים שניתן להוציא לחל"ת לזמן קצר או לתקופה ממושכת בלי לפגוע בפעילות העסקית. אבל יש עובדים חיוניים להמשך פעילותו העסקית של הארגון.
יש לזהות את העובדים הללו ולעשות כל שניתן כדי שהם ימשיכו לעבוד, גם אם מדובר בעבודה מהבית.
בשורה התחתונה, על כל מנהל משאבי אנוש לפקח על בניית החוסן התפעולי של הארגון על ידי חיזוק התחומים הקריטיים.
כמו כן, יש לשקול לחלק תפקידים ותפקודים חיוניים לעובדים שנמצאים בסניפים שממוקמים באיזורים גיאוגרפים אחרים, למקרה שאזור אחד יחוייב להשעות את הפעילות באופן זמני.