שיתוף

ככל שהתחרות על הכישרונות ממשיכה, מוטמעת ההבנה כי הנכס הגדול ביותר של הארגון הוא העובדים שלו. אנשים שעובדים עבור החברה הם למעשה שגרירים ארגוניים ומהווים "התגלמות חיה ונושמת" של מה שאתה מבטא כמעסיק. העובדים משדרים את המותג הארגוני שלכם הן במדיה החברתית והן במעגלים החברתיים שלהם.

הרעיון של "מותג המעסיק" מבטא את הדרך בה אתם מתקשרים לערכים, לתרבות ולאישיות של הארגון והוא עבר כברת דרך בשנים האחרונות. מחקרים מראים כי חברות עם מותג מעסיק חזק ואיכותי מקבלות יותר עובדים ויותר לקוחות מחברות שאינן משקיעות במותג. הן גם משלמות הרבה פחות על הוצאות תהליכי הגיוס.

בימים אלו, רוב המועמדים לעבודה מסתכלים מעבר לאתר האינטרנט של החברה, כאשר במחקר של הזדמנויות עבודה נמצא כי 70% מהמועמדים אמרו שהם סומכים על מה שהעובדים הקיימים אומרים לגבי חברה יותר מאשר על המותג ברשת.

כדי למשוך את הכישרונות הנכונים, החברה שלכם צריכה לספר ביעילות את סיפור המותג. מותג המעסיק צריך להיות אף הוא, יעיל ביותר. הוא נתפש כאסטרטגיה שימור ולא רק כאסטרטגיית גיוס כישרונות.

להלן כמה טיפים שיסייעו לכם לספר את סיפור המותג:

אמצו טכניקות קיימות

השתמשו בטכניקות של סיפורים כדי לשתף את תיאורי העבודה בחברה בעמוד הקריירה שלכם ובעמודים ברשתות החברתיות, באמץ למשוך מועמדים מתאימים שעבורם ערכי המותג שלכם חיוניים. הדגישו את ההווי, התרבות, הטבות ואירועי חברה בעמוד הקריירה ובערוצים נוספים שימשכו אנשים פוטנציאליים אשר נלהבים למצוא את ההתאמה הנכונה. ודאו שמותג המעסיק שלכם מוצג למועמדים החל מתחילת תהליך הגיוס ועד סופו.

חשבו חברתית וחזותית

הציגו את תרבות החברה שלכם באמצעים חזותיים חיים כגון ווידאו ותמונות והדגישו את החיובי אבל היו גם מציאותיים. פרסמו הודעות קצרות, בהירות, והכי חשוב – אותנטיות, שיספקו חשיפה למותג ויובילו אתכם לכישרונות. תנו לעובדים שלכם לתרום מעצמם בערוצים החברתיים שלכם. צרו תוכן שמסופר ע"י העובדים כך שיספרו סיפור אמיתי ומשכנע של איך זה לעבוד בחברה.

הגדילו את מידת האושר של העובדים

אושר העובד ומותג המעסיק הולכים יד ביד. הגורמים שמרכיבים את האושר של העובדים (תרבות, הטבות, איזון בין עבודה וחיים, הזדמנויות קריירה וכו') תורמים להצלחתו של מותג המעסיק ופועלים כדי להבטיח שתרבות החברה שלכם הופכת אותו למקום שבו העובדים רוצים לעבוד.

נקיטת צעדים אלו כדי לספר את סיפור מותג המעסיק הם יעילים וקריטיים. התייחסו לעובדים שלכם כאל שגרירי המותג שהם כבר, והפיצו את המותג החזק בהצלחה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה