שיתוף

בסביבה המאוד תחרותית הקיימת כים בכל השווקים, ארגונים חייבים לחפש כל הזמן דרכים חדשות להשתפר.

אף על פי שעיקר השיפור מתמקד בדרך כלל בשיווק כלפי חוץ, כלומר במכירות, ברווחים ובאיכות המוצרים והשירותים, יש חשיבות קריטית להתמקד גם בפעילות הפנימית, כלומר העובדים.

ארגון שרוצה להכניס שיפורים וחדשנות חייב לוודא שהפעילות הפנימית שלו מתפקדת מצויין.

להלן כמה גורמים פנימיים בסביבת העבודה שחשוב להעריך מחדש ולשפר כדי להגביר את הצלחת הארגון:

1 עדכון נהלים על פי הצרכים המשתנים:

ארגונים רבים אינם מבינים שהם פועלים עם תהליכים מיושנים. הארגון אמנם רגיל לעשות את אותו הדבר כבר די הרבה זמן, אבל אין זה אומר שאותו הליך עדיין עובד. ארגון שרוצה למקסם את היעילות צריך להעריך ולחדד את התהליכים והנהלים בתדירות גבוהה.

2 פיתוח מקצועי והזדמנויות צמיחה לעובדים ולארגון כולו:

פרט לכלים הטכנולוגיים ולתמיכה הטכנית שהעובדים זקוקים להם כדי לבצע את המשימות היומיומיות וכדי להשיג יעדים, הם זקוקים גם להזדמנויות הכשרה.

השקעה בצמיחה ובפיתוח לטווח ארוך של העובדים יכולה לעזור להם להיות בחזית החידושים, דבר שעשוי לייעל את ההחזר על ההשקעה בהכשרות.

פרט לכך, השקעה בעובדים תבנה גם נאמנות לחברה. במקביל, כדאי לספק תמיכה פיננסית לפיתוח מקצועי מחוץ לארגון, ולבנות רשתות חונכות והזדמנויות עבור העובדים.

פרט לעובדה שההכשרות מספקות לעובדים תמריץ להישאר בארגון, פיתוח העובדים יכול גם לספק למנהל משאבי האנוש מאגר מועמדים (פנימיים) מצוין לתפקידים פתוחים עתידיים.

3 השקעה בפיתוח מנהיגות:

המנהלים של החברה, מהבכירים ביותר ועד הזוטרים ביותר, ממלאים תפקיד משמעותי בפעילות היומיומית ובחוויות העובדים.

הימנעות מבניית צוות מנהלים בכיר של מנהלים מתוך החברה יגרום לתחלופה בשיעורים גבוהים ותרבות ארגונית לא בריאה.

ארגון שרוצה להכניס שיפורים, צריך להתמקד במנהיגות מרגע הגיוס, דרך קליטת העובד ועד לשגרת העבודה.

לשם כך יש להשקיע זמן, אנרגיה וכסף בפיתוח מנהיגים. השקעה זו תעניק עדיפות לרווחת החברה ולהצלחתה. העובדה שיש בחברה מנהלים שקודמו באופן הוגן, ושהם נלהבים ואכפתיים, יכולה להשפיע מאוד לטובה על העובדים.

4 התמקדות בתרבות הארגונית של החברה:

התרבות הארגונית של החברה היא אחד התחומים המשפיעים ביותר בכל הנוגע לשימור עובדים ושביעות רצון כללית של העובדים.

טלנטים ובעלי מיומנויות לא מוכנים כיום להסתפק במקומות עבודה רעילים, ובעיקר בני דור המילניום ובני דור ה-Z שדורשים שיתייחסו אליהם ברצינות, לא מוכנים לסבול שום סוג של התעמרות או אפילו רמז להתעמרות ומפרסמים ברשתות החברתיות כל דבר שלא מוצא חן בעיניהם במקום העבודה.

מנהל משאבי אנוש שרוצה שהארגון שלו יפרח בעידן הנוכחי, צריך להתחייב לפיתוח תרבות ארגונית בריאה וחיובית יותר.

כל פרט הקשור לתרבות הארגונית, החל מטיפול בתקשורת פנים ארגונית, דרך המבנה הארגוני ועד לשקיפות, הוא מפתח להצלחת החברה. אמנם לוקח זמן לפתח תרבות ארגונית בריאה יותר, אבל זו השקעה לטווח ארוך ששווה לעשותה.

בשורה התחתונה, אף על פי שלגורמים חיצוניים כמו רווח, מותג שיווקי וכדומה, בקרב שוקי היעד של החברה יש השפעה משמעותית על הצלחת החברה, לגורמים הפנימיים יש השפעה מתמשכת.

מנהל משאבי אנוש שרוצה להבטיח שהארגון נמצא בדרך להצלחה ולא לכישלון, חייב למקד את תשומת הלב פנימה, לשיפור סביבת העבודה וחווית העובדים.

כנס משאבי אנוש בנושא העצמת ההון האנושי

אין תגובות

השאר תגובה