שש דרכים להיפטר משביזות יום א'

שש דרכים להיפטר משביזות יום א'

לבריטים יש את ה-Blue Monday ולנו דיכאון 'אחרי החגים' (וגם יום א'), כמה טיפים להתחיל את השבוע במצב רוח אופטימי יותר

שיתוף
שעות נוספות בעבודה

אתמול (יום ב') צוין באנגליה ה-Blue Monday, אם תרצו ה-'אחרי החגים' של הכלכלה הבריטית. לפי נתונים סטטיסטים שפורסמו באנגליה לא פחות מ-38% מהעובדים במשק הפרטי והציבורי, לקחו חופשת מחלה של יום אחד. הפסיכולוגים האנגלים טוענים שמדובר ביום הקשה ביתר בשנה לעובד הבריטי, שכן הוא נופל בדיוק שבועיים לאחר תום החגים. למרות שאין נתונים סטטיסטים עדכנים על כמות האנשים שנעדרים מעבודתם ביום שבו נגמרים חגי תשרי, גם לנו ברור שהעצות הבאות שהתפרסמו במגזין HRMagazine, יכולות לעזור לעובדים בישראל להתמודד עם תופעת 'דיכאון אחרי החגים.'

תשתפו את כולם ביעדים שלכם – הטיפ הזה נכון גם ברמה השבועית, ויכול לעזור להפיג את דיכאון יום ראשון המוכרת לכולנו. עשו לעצמכם רשימת מטלות שאתם רוצים להשיג עד סוף השנה או סוף השבוע, אל תשאירי אותה חבויה בתוך המגירה, שתף את חבריך העובדים במטלות, כדי שהם יוכלו לשאול אותך ביום שלישי או רביעי מה קורה איתן ויחייבו אותך לבצע אותן. הסעיף הזה טוב גם למנהלי משאבי אנוש, שכן הם יכולים להציב לעובדיהם יעד קבוצתי, שבועי או שנתי שכולם יהיו מחויבים אליו.   

זכרו תאריכים – הנה טיפ שמופנה יותר למנהלי משאבי אנוש מאשר לעובדים שלהם – לזכור, אתם יכולים לרשום, להקליט, לשים התראות בפלאפון ומה לא, אבל זכרו ימים חשובים לעובדים שלכם, בעיקר ימי הולדת ותמיד תהיו מוכנים עם מתנה קטנה במשרד, מתנה שתשנה מאד איך העובד יסתכל עלייך. כמובן שגם לעובדים היכולת לזכור תאריכים יכולה לעזור בהפגת הדיכאון. אם מישהו יודע שלמרות שזה יום ראשון, הוא מגיע למשרד ולחבר לעבודה יש יום הולדת שיצוין בצורה זו או אחרת, זה מגביר את המוטיבציה להגיע.

להתעניין –אם השאלה היחידה שיש לכם לחבריכם לעבודה ביום ראשון בבוקר היא: 'איך הייתה הנסיעה לעבודה', אתם צריכים להסתכל על עצמכם שוב. אין להם חיי משפחה? חיי חברה? מי יודע, זו מדינה קטנה, אולי יש לכם חברים משותפים. אל תהססו לשאול קצת יותר ביום ראשון, מה דגדג להם את הנפש בסוף השבוע.

תחגגו – אתם אוהבים לנצח? ברור שכן, אבל מה לגבי שמחת הניצחון. לכולנו בכל עבודה יש ניצחונות קטנים וניצחונות גדולים. במיוחד בימי ראשון תחגגו כל ניצחון אפילו את הקטנים ביותר, בכדי להדליק בכם שוב את האש להמשך השבוע.

נקו את השולחן –לאף אחד אין ממש כוח להתחיל פרויקט גדול בבוקר יום ראשון. מסוג הפרויקטים שדורשים שבע חתימות שונות ושלושה אישורים של מנהלי אגף שונים. התחילו את השבוע בפרויקט קטן, שיפתח לכם את התיאבון לעוד פרויקטים. השתמשו בו כדחיפה קלה לתחילת השבוע ומשם תתרכזו בפרויקטים הגדולים.

 תסתובבו –זו אולי נשמעת העצה הכי קלה, הרי בנינו, ביום ראשון כולנו רוצים לקום מהשולחן שלנו וללכת לברזיה רק בכדי להתחמק מתחושת 'השביזות' לכמה דקות. רוצים לקום מהשולחן? בסדר, אבל תהיו אפקטיביים, עשו סיבוב במשרד, בדקו מה הפרויקט הבא שהולך להתרומם ואיך אתם יכולים להיות חלק ממנו, תהיו נגישים לחברי הנהלה כמו גם לעובדים לצדכם, אולי אפילו תכינו להם קפה, אתם הרי לא יודעים מאיפה תבוא הישועה או הפרויקט הבא שידליק אתכם ויכניס אתכם לשבוע בצורה טובה יותר. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה