שיתוף

אחת הסוגיות שמאז ומתמיד ריכזו סביבן הרבה מאוד שאלות ואי הבנות הן: מה המשמעות של 'עבודת לילה' על פי חוק שעות עבודה ומנוחה. מה המשמעות של משמרת לילה מבחינת המעסיקים, העובדים ומבחינת העמידה בתנאי החוק.

חוק שעות עבודה ומנוחה מגדיר עבודת לילה כך: עבודה שלכל הפחות שעתיים ממנה הן בין השעה 22.00 לבין השעה שש בבוקר יום המחרת. גם אם רק שעתיים מתוך כל עבודת הלילה הן בתחום השעות הזה, זה מספיק כדי שהעובד יחשב למי שעבודתו כולה (כל המשמרת) היתה עבודת לילה.

סוגיית השכר

השאלה הגדולה היא מה קורה לגבי תנאי העבודה במשמרת לילה ולגבי שכר במשמרת לילה. למעשה, חוק שעות עבודה ומנוחה אינו קובע ואינו מחייב, שיש לשלם תשלום תגמול מיוחד לעובד בגין עבודה במשמרת לילה.

ועם זאת, סעיף 2 לחוק קובע, כי כאשר העובד אכן עובד בלילה, יום העבודה שלו לא יהיה יותר משבע שעות. כתוצאה מכך, התמורה שהוא מקבל עבור השעות הנוספות תשולם בעת עבודה בלילה, כבר מהשעה השמינית ואילך.

הסיבה כך היא שסעיף 16(א) לחוק (שעות עבודה ומנוחה) קובע, כי תמורת שתי השעות הנוספות הראשונות, זכאי העובד לשכר עבודה שלא יפחת מ-125% משכרו הרגיל, ותמורת כל שעה נוספת שלאחר שעתיים אלה, השכר שלו יהיה לפחות 150% מהשכר הרגיל או יותר.

דוגמאות להמחשה:

לדוגמה, עובד שעובד מהשעה 17.00 עד חצות, אמור לקבל שכר על פי תעריף של עבודת לילה. אם הוא עבד עד 1.00 בבוקר, הוא יקבל תוספת שכר של 125% עבור השעה שבין חצות ל-1.00 (שכן היא נחשבת לשעה נוספת, מעבר לשבע השעות).

גם עובד שעבודתו החלה בשעה 4.00 בבוקר והסתיימה בשעה 11.00 בבוקר, נחשב כמי שעבד עבודת לילה. אבל אם הוא עבד עד 12.00 בצהריים הוא זכאי לשכר שעה נוספת (מ-11.00 עד 12.00). כלומר, עבור השעה שבין 11.00 ל-12.00 הוא יקבל שכר של 125%.

אף על פי שחוק שעות עבודה ומנוחה לא קובע את הסדרתו של תשלום שכר  מיוחד תמורת עבודה בלילה, הרי שתשלום כזה יכול להיות כלול בהסכם עבודה אישי, וכן בהסכם קיבוצי כללי או מיוחד, או בצו הרחבה.

סוגייה מסוג אחר בנושא זה היא, כמה לילות ניתן להעסיק עובד ברציפות והאם ניתן להעסיקו באופן קבוע בעבודת לילה. מסתבר שעל פי סעיף 22 לחוק שעות עבודה ומנוחה אסור להעסיק עובד בעבודת לילה במשך יותר משבוע אחד בתוך שלושה שבועות.

עובדים 24/7

ולמרות כל זאת, יש מקומות שעובדים במהלך כל היממה באופן קבוע. בתי מלון, בתי חולים, מגוון רחב של מפעלי תעשייה ומקומות עבודה נוספים, פועלים בכל שעות היממה.

אצל חלקם זה נובע מאופיו של השירות, כמו למשל בתי מלון ובתי חולים. ואצל אחרים כדי להפיק את מירב התועלת מכוח האדם והציוד. במקומות אלה יש כמה הוראות שהינן ייחודיות להם, המסדירות את עבודתם של העובדים המועסקים על ידי גורמים אלו.

לדוגמה, ביוני 2016 התיר שר הכלכלה לבתי מלון להעסיק עובדים מסוימים במשמרות לילה במשך שבוע אחד מתוך שבועיים של עבודה (במקום מתוך שלושה שבועות).

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

99 תגובות

  1. שומר שעבד בין השעות 19 בערב שישי עד 7:00 בבוקר שבת. מה התשלום עבור שעות אלו?

  2. משמרת של 12 שעות במשמרת לילה תזכה עבור 7 השעות הראשונות בשכר רגיל, עבור השעה השמינית והתשיעית לפי 125% (כלומר עבור 9 השעות הראשונות לפי שכר של 9.5 שעות) ועבור כל שעה נוספת שכר של 150%, כלומר עבור 3 השעות הנוספות שכר של 4.5 שעות. כלומר עבור משמרת של 12 שעות במשמרת לילה ישולם שכר של 14 שעות עבודה.

  3. אני עובדת כל יום מ02:00 בלילה עד 9 בבוקר
    יום שישי מ02:00 עד 07:00 בבוקר. חוזרת ביום שישי שוב ב18:00 בערב עד06:00 בבוקר בשבת. וחוזרת שוב ב02:00
    7 ימים בשבוע לרוב, יש לי אולי יומיים חופש בחודש. וגם לא בטוח.
    אני מרוויחה 30 שח לשעה
    ובשבת 45 שח למשך כל ה12 שעות שלי
    מרגישה מנוצלת אבל לא יודעת מה החישוב ומה להגיד

  4. תודה רבה על התשובה וההשקעה.
    אך לא הבנתי, אני עובדת רק 7 שעות, אז לא מגיע לי שכר מיוחד
    על שום שעה מהלילה?
    ומאיזה שעה מקבלים 200% בשבת מתוך ה12 שעות שכולן הן שעות שבת?
    ואחרי שעבדתי 12 שעות! מסיימת בשבת ב6 בבוקר וחוזרת ב13:00 בצהריים בשבת עד 23:00 בלילה במוצ"ש,
    וכשיוצאת השבת. מקבלת שעות רגילות??
    מה אני אמורה להגיד להם??

  5. היי. תקראי שוב את הכתבה. יש שם את כל התשובות. עם דוגמאות. שבע שעות לצערי לא מזכות בשעות נוספות גם כשהן בלילה. אבל בשבת את אמורה לקבל 150% מהשעה הראשונה. ברגע שמתחילה השעה השמינית (בשבת), אז את מקבלת תוספת של 25 אחוז על ה-45 שקל (כלומר 25 אחוז על ה-150%) ומהשעה העשירית את מקבלת תוספת של 150% על ה-150%. כאמור בשבת. אני ממליצה לך לקרוא בעיון כי הוא ענה על כל אחת מהשאלות בצורה מפורטת. עם דוגמאות על פי השכר שלך. החישוב של שבת מתחיל ביום שישי אחהצ ועד סוף מוצש. כלומר עד 1.00 בבוקר של יום ראשון

  6. אם מקום העבודה מעניק לי 150% על ה 7 שעות הראשונות במשמרת לילה, האם מחויבים להעניק לי בשעה השמינית תעריף שגבוה מ 150% ?

  7. לא במידה והשכר בסיס הוא אכן סכר בסיס, שכן אז הארגון משלם לך מהשעה הראשונה את מה שמגיע לך מהשעה העשירית בלבד. לעיתים מגדירים שכר בסיס שאינו ראלי, כך שהשכר של 150% הינו למעשה שכר הבסיס האמיתי ואז כן מגיע תוספת מהשעה השמינית והלך, אך אליך להוכיח כי אכן ה-150% זה פיקציה ומדובר בשכר רגיל. לדוגמה אם עובד משמרת יום מקבל באותה החברה (בסטאטוס זהה לשלך) שכר דומה שמוגדר כ-100%.

  8. היי
    אני עובד במאפיה בימי חמישי בלילה משעה 00:30 עד שש בבוקר יוצא להפסקה של 4 שעות וחוזר עד השעה 16:00
    מקבל מינמום מה השעה המקובלת לשעות לילה ומה השכר לשעות אחרי חזרתי…תודה

  9. כפי שנכתב – אין תוספת ייעודית בחוק על עבודת לילה למעט שספירת השעות הנוספות מתחילה מהשעה השמינית במקום מהשעה התשיעית.
    במקרה המדובר אתה עובד חמש וחצי שעות במשמרת לילה – ולכן לא זכאי לתוספת עבור משמרת זו.
    ההפסקה הקצרה (4 שעות) בין המשמרות אכן יכולה להיתפס כמנצלת את החוק, אך לשם כך נדרש ייעוץ פרטני יותר.
    לדוגמה האם ניתנת לעובד הבחירה אם הוא רוצה את המשמרת השנייה או שזו נקבעת עבורו. האם העובד יכול או רוצה לנצל זמן זה (לדוגמה האם מקום מגוריו קרוב או שנדרשת נסיעה של שעה פלוס לכל כיוון?)…

  10. שאלה אני עובד כטבח בפאב מ20.30 ממוצע עד 00.30 כמה אני אמור לקבל . בשישי אגב מתחיל ב21.00 עד 3..

  11. שכר הבסיס לא משתנה ונקבע בין העובד למעסיק (ולא יפחת משכר מינימום), אך מיכוון שהמשמרת קצרה לא משולם שכר שעות נוספות בתנאי משמרת לילה.

  12. משמרת של 8 שעות 16:00-24:00 נחשבת לילה. אם באותו יום עבדתי גם משמרת בבוקר כי ביקשו ממני 00:00-08:00.
    נחשב שעשיתי 9 שעות נוספות עבור המשמרת הנוספת לאותו יום ? או שהמשמרת השניה נספרת מחדש החל מהשעה ה7.
    מה קורה כשבקשתי לא לעשות כפולה ביום ובכל זאת נאלצתי כי לא היה מישהו אחר שיעשה זאת, האם במצב זה כן מגיע שעות נוספות עבור כל המשמרת השנייה שבאותו היום ?

  13. נכון, זה שהמעסיק החליט לקרוא לזה משמרת ראשונה ומשמרת שנייה לא משנה מבחינת החוק, זהו יום עבודה של 16 שעות ובכל מקרה היה צריך להיות חישוב שעות נוספות. בגלל שגולש ללילה (בעבודה של 16 שעות רצופות לא תיהיה אפשרות אחרת) ספירת השעות הנוספות מתחילה אחרי 7 שעות במקום 8 שעות – זה כל ההבדל. כלומר במקום 8 שעות נוספות 9 שעות נוספות, ואז יש לחשב כל שעה נוספת לפי החוק (125% שכר, 150% שכר …).
    לגבי כך שלא ביקשת – האם הכוונה שלא רצית? כי בין שביקשת ובין שלא אתה עדיין זכאי לתשלום שעות נוספות (במידה והמעסיק אישר את הבקשה או ביקש זאת בעצמו). אם הכוונה היא כי לא רצית ואולצת – תצטרך לפנות לייעוץ פרטי.

  14. אני עובד בחברת אבטחה, האם מותר להעסיק אותי 6 לילות בשבוע כל החודש?

  15. ההגבלה הקיימת כיום בחוק היא כי אסור להעסיק במשמרות לילה יותר משבוע במהלך שבועיים. כלומר אם מקום העבודה עובד 6 ימים בשבוע ניתן להעסיק 6 ימים מתוך שבועיים במשמרות לילה. אם הבנתי נכון במקרה המדובר זה 6 ימים לא רצופים במהלך חודש, אז הדבר מותר.

  16. אני עובד 7 שעות בלילה,כעובדכוח אדם ולא מקבל אחוזים.אבל עובדי חברה כן מקבלים.האם מתוקף חוק השוואת תנאים מגיע לי גם אחוזים על משמרת לילה?(7 שעות)

  17. על פי החוק שעות נוספות בעבודת לילה נספרות מעל השעה השביעית. צו ההרחבה אינו נוגע בעבודת לילה, אך בתי המשפט נוטים לפסוק לטובת העובדים במקרים של השוואת תנאים. בכל מקרה בגלל שמדובר במקרה פרטני נדרש לקבל ייעוץ מתאים ואין לראות בתגובה זו המלצה מכל סוג שהוא.

  18. שלום, אני עובד בעבודה במשמרות, במשך השנה הראשונה שלי בעבודה משמרת ערב הייתה מוגדרת מהשעה 15:45 ועד 0:00, , במשך כל התקופה הזאת לא שולם לי שעות נוספות על השעה ה8, האם אני יכול לדרוש שכר זה באופן רטרואקטיבי והאם בעצם כלל המשמרת ערב נחשבת לעבודת לילה מכיוון שישנם שעתיים אשר נמצאות בין22:00 ל0:00? כמו כן השכר במשמרת לילה הינו 120 % על פי הסכם בין העובדים למעסיק אך על השעה האחרונה במשמרת לילה הנחשבת לשעה נוספת משולם 125% מהשכר בסיס ולא משכר משמרת לילה, האם זה תקין? דבר נוסף הינו העובדה כי לפעמים מסיים משמרת וחוזר למשמרת נוספת בתוך פחות מ8 שעות, האם מגיע לי על המשמרת השניה שכר שעות נוספות?

  19. נתחיל משאלתך השנייה (נחזור לשאלה הראשונה בסוף).
    כפי שציינת אתה עובד שמונה שעות ורבע, מתוכן שעתיים לאחר השעה 22:00 ולכן כל המשמרת נחשבת כמשמרת עבודת לילה. כלומר מגיע לך שכר של שעות נוספות על השעה ורבע האחרונה בכל משמרת (כפי שצויין – גובה השכר אינו משתנה בגלל שמדובר במשמרת לילה, אך השעות הנוספות נספרות לאחר השעה השביעית במקום לאחר השעה השמינית).
    בנוגע לשאלתך השלישית – אני מבין כי יש הסכם מטיב של 120% על השכר של משמרת הלילה, כפי שצויין זה לא מחוייב בחוק ולכן למרות שהציפייה היא כי אכן ישולם 125% על שכר של 120% (במקרה שלכם) – אין בכך הכרח, ומדובר בנושא של פרשנות. לפיכך קבלת תשובה צריכה להיות פרטנית, על סמך נתונים. ובכל מקרה ככל הנראה תצטרך להגיע להחלטה של בורר או בית משפט כי לא סביר שפנייה בלבד תביא לשינוי גישת המעסיק (ייתכן שבצדק).
    בנוגע לשאלתך הרביעית – חזרה למשמרת נוספת בתוך פחות משמונה שעות מנוחה נחשבת על פי חוק שעות העבודה כהמשך של שעות העבודה באותו יום ואכן מזכות בשעות נוספות. מעבר לכך עבודה במשמרת לילה מזכה ב-12 שעות מנוחה ולכן בכל מקרה נדרש פה בירור.

    ובנוגע לשאלתך הראשונה – כמובן שנדרשת בדיקה פרטנית של הנתונים וייעוץ מקצועי (אנו לא גוף מייעץ), אך על פניו נראה שיש כאן מקרה שיכול בהחלט להצדיק תשלום רטרואקטיבי, אך חשוב לזכור כי זו "הכרזת מלחמה" על המעסיק.

  20. היי אני עובד עבודה בחדר כושר מ5:00 בבוקר עד 11:00
    שכר שעתי הוא 35 לשעה האם כל המשמרת אני צריך לקבל יותר או רק על השעה בין 5-6 וכמה אחוזים יותר

  21. משמרת לילה לא מזכה בתעריף שכר שעתי גבוה יותר, אלא רק בהתחלת ספירת שעות נוספת שעה אחת קודם. מיכוון שאתה לא מגיע לרף של שעות נוספות הדבר אינו רלוונטי עבורך.

  22. שלום
    אם משמרת לילה היא מ23:00-07:00 והשכר בסיס הוא 30
    כמה השכר יוצא בפועל ?
    וכמה % זה החל מהשעה שמינית בשעות 15:00-23:00?

  23. המשמרת שאת מתארת אורכה 8 שעות, בגלל שמדובר במשמרת לילה אז השעה השמינית נחשבת כשעה נוספת, כלומר על השעה האחרונה במשמרת המתוארת את צריכה לקבל שכר של 125%. בשוגמה שכרך 30 שקל לשעה, ולכן עבור השעה האחרונה את צריכה לקבל 37.5 ש"ח.
    שכר זה יינתן גם עבור השעה התשיעית, עבור כל שעה נוספת השכר צריך לגדול ל-150%, כלומר בדוגמה שנתת לשכר של 45 ש"ח לשעה מהשעה העשירית והלך.

  24. היי
    אני עובדת כל השבוע מ14:00 עד 22:15 בלילה
    נדרשת לעבוד במשרה מלאה 8.5 שעות בכל השבוע.
    האם הגיוני? האם נחשב עבודת לילה? האם החוק מאפשר במשרה כזו לעבוד 7 שעות בלבד?
    מה עלות שכר שעות עבודה אלו?
    כמו כן עובד שני ימי שישי בחודש לסירוגין מ13:00 עד 18:15 בערב.
    מה החוק אומר לגבי שעות עבודה בימי שישי בשעות אלה במסגרת עבודה בכל השבוע בערבים כפי שציינתי.?

    תודה

  25. אם אכן מסתיים ב-22:15 אז ע"פ החוק היבש זה משמרת לילה כי גולש אחרי השעה 22:00.
    כלומר עבור השעה השמינית והלך את צריכה לקבל תוספת שעות נוספות.
    בחישובי המשמרת שלך היא 8.25 אז אם משלמים לך לפי 8.5 עדיין לא מגיע לתוספת של 25% עבור השעות הנוספות.
    אם מדובר על משמרת קבוע 5 ימים בשבוע כל שבוע, אז יש פה בעיה של מספר משמרות הלילה שניתן לדרוש מעובד בחודש, אך המעסיק יכול לפתור זאת בקלות אם יסיים את המשמרת בשעה 22:00.

    לגבי ההיגיון – עבודה מבוצעת בבחירה לא בכפייה, אז איננו יכולים להתייחס להיגיון… החוק לא מדבר על הגבלת שעות במשמרת לילה במובן של 7 שעות בלבד.

    לגבי עבודה בימי שישי: למיטב הבנתי יש יותר מ-12 שעות הפסקה ובכל מקרה בימי עבודה נפרדים (ולא ברור אם יש עבודה בשבת). החוק מאפשר עבודה של 5 ימים או 6 ימים בשבוע, כך שאין בזה בעיה, בהנחה שאין עבודה בשבת (ואז זו עבירה על הסעיף בחוק שמדבר על ימי מנוחה).

  26. עובדים רק בלילה מעשר וחצי עד שש וחצי בבוקר.מחשבים לנו 31.5 ש ושעה אחת 125%
    הבעייה כאן היא שלא מרשים לנו לעבוד חוץ מ 16 ימים לפי חוק משמרות לילה.
    מה החוק אומר כלפי ימי המנוחה שאנחנו רוצים לעבוד כדי להגיע לשכר מינימום אבל מנועים לפי החוק?
    האם 16 הימין או 17 נחשבים המשרה מלאה ומגיע לנו כל התשלום השכר מינימום לפי החוק?

  27. מותר, ע"פ חוק, לעבוד במשמרות לילה עד שבוע אחד בכל שבועיים, אך ניתן לעבוד במשמרות נוספות רגילות (לא לילה) בימים הנותרים בשביל להגיע לשכר גבוה יותר, כמובן שאין הדבר ייחשב כמשרה מלאה אם עובדים רק בחצי מימי החודש.
    כעקרון ניתן לקבל היתר מיוחד משר העבודה (ניתן למעסיק), אך זה ככל הנראה לא המקרה המדובר.

  28. שלום אני עובד במשמרת מ 19:15 עד 7:45 למחרת כלומר 12.5 שעות , זאת משמרת לילה אך על ה 3 שעות הראשונות משלמים לי 125% למרות שבחוזה שכר על שעות לילה משלמים לי 150% האם בגלל שזאת משמרת לילה צריכים לשלם לי מהשעה הראשונה כמו שעות לילה? כלומר 150% מ 19:15?

  29. משמרת לילה נחשבת לעבודה שלאחר 22:00 בלילה. במקרה שאת מתארת יש פה הסכם עבודה מיטיב, שכן כעקרון על שעות העבודה של משמרת לילה אין חובה לשלם תוספת אחוזים עבור 7 השעות הראשונות. כמובן בגלל שמדובר בחוזה מיטיב נדרש לבדוק פרטנית מה מובטח בו עבוד השעות שלפני השעה 22:00.

  30. שלום,
    אם אני עובדת משמרת ערב שמתחילה בשעה 16:00 ומסתיימת בשעה 23:30
    האם היא נחשבת משמרת לילה?
    והאם אין כאן "ניצול" של פרצה בניגוד לרוח החוק?
    תודהה

  31. זו משמרת לילה (כל עבודה שמסתיימת לאחר 22:00) ולא משנה מתי התחילה נחשבת משמרת לילה.
    כלומר במקרה המתואר יש חצי שעה שחורגת מהשעה השביעית שמותרת ע"פ חוק ועבורה (בלבד) נדרש לשלם כשעות נוספות, כלומר 125% שכר.

  32. שלום
    אני עובד בעבודה בה לרוב אני מתחיל עבודה בשעה 18/19/20 עד השעה 02/01
    כך גם בשישי שבת
    השכר השעתי הינו 30₪
    אני רוצה לדעת לגבי אופי התשלום, כלומר מתי מתי אני מתחיל לקבל תעריף 150% אם בכלל
    בנוגע לעבודה בשבת האם העובדה שאני עובד בשבת בלילה זה כפל בשכל? ובמוצש? איך זה מתנהל? כלומר האם התוספת על שבת זה מכניסת השבת עד צאתה?

  33. מיכוון שמדובר במשמרת לילה שעות נוספות נספרות מלאחר השעה השביעית (125% – עבור שעות שמונה-תשע; 150% עבור השעה העשירית וכל שעה נוספת). כלומר עם המשמרת מתחילה ב18:00, המשמרת מסתיימת בשעה אחת בלילה, בין שעה אחת לשלוש 125%, וכל שעה נוספת 150%.
    בנוגע לעבודה בשבת יש תעריף שבת ואם נכנסים לשעות נוספות יש כפל.

  34. היי אני עובדת מ17:00 עד 3:00 כמה אני אמורה לקבל?
    הבוס שלי טוען שמשלמים לי רגיל על כל השעות שאצלי זה 32 לשעה פלוס שעות נוספות זה נכון ?זה חוקי?

  35. אם השכר מוגדר שעתי זה לא חוקי. עבור שעות נוספות במשמרת לילה צריך לשלם מהשעה השמינית והלך. במקרה המדובר בגלל שאת עובדת 10 שעות, את צריכה לקבל שכר של 11 שעות: 7 שעות רגיל, שעה 8-9 125% (מה שמוסיף חצי שעה), שעה 10 150% (מה שמוסיף חצי שעה נוספת). כלומר על עבודה במשמרת לילה שאורכה 10 שעות השכר יהיה לפי 11 שעות. הדבר אפשרי רק במידה והשכר הוא תקופתי (לדוגמה חודשי) ואז ניתן להגדיר כי חלקו משולם עבור שעות נוספות (גם אם לא בוצעו בפועל). עדיין נדרש לבצע מעקב אחר שעות העבודה הנוספות בפועל ובמידה וחורג מהסכום הרשום לשלם את היתרה. לא נראה שזה המקרה אצלך (שכן ציינת כי השכר הוא שעתי).

  36. אני עובדת מ16:30 עד 1:30
    האם אני אמורה לשלם מס הכנסה?
    והאם בעל הבית מצהיר בתלוש שעות נוספות וזה לא נכון כי הוא אמור להציר מזה שעות של 125 אחוז ולא כנוספות בגלל זה מס הכנסה לוקח לי המון כסף?
    כי זה חלק מ9 שעות שלי במשרה. וזה לא 12 שעות שיש בהם 3 שעות של נוספות

  37. מס הכנסה תלוי בגובה השכר בפועל ולא באם מדובר בשכר רגיל או של שעות נוספות.
    המשמרת המדוברת היא של 9 שעות, והשכר בגינה צריך להיות של 9.5 שעות (תשלום שעות נוספות על סך 125% על השעתיים האחרונות שהינן מעבר לשבע שעות משמרת לילה). במידה ומשולם לך על 12 שעות עבור עבודה של 9 שעות בפועל, המעסיק מטיב איתך. זה שמס הכנסה לוקח לך כסף זה רק בגלל הסכום ולא בגלל צורך הדיווח.

  38. שאלה
    אני עובד בחברת בנייה
    אם מבקשים ממני לעבוד לעיתים לילה בשבוע (לא לילה מלא – תלוי בהספק)
    האם הם יכולים לאלץ אותי לעבוד יום לפני ויום אחרי (משמרת הלילה באמצע)

  39. אם את מגיעה למצב שאת שואלת על אילוץ (כלומר לא הסכמת לזה) אז זה לא חכם מצד המעסיק לנהוג כך – האם ניסית לדבר על כך עם המעסיק.
    לגבי החוק. אם לא עברו 8 שעות ממשמרת אחת לשנייה זה המשך של אותה המשמרת מבחינת תשלום שעות נוספות (וזאת בשביל לא ליצור מצב בו מעסיקים עובד לדוגמה 6 שעות, משחררים אותו לשעתיים, שלוש או אפילו ארבע שעות ומחזירים אותה למשמרת של 6 שעות נוספות – וזאת במטרה לא לשם על שעות נוספות – במקרה זה המשמרת תחשב כמשמרת של 12 שעות רצופות למרות שהיתה הפסקה באמצע).
    מעבר לכך לאחר משמרת לילה נדרש לתת לעובד הפסקה של 12 שעות בין משמרת אחת לשנייה. ולכן אם את עובדת יום לפני ויום אחרי ככל הנראה זה גם עברה על החוק וגם חישוב השכר שלך אינו נכון שכן אם התחלת לעבודה נגיד בשעה שמונה בבוקר וסיימת בשעה שתיים בלילה ואז התחלת משמרת בשעה שמונה שוב, זו צריכה להיספר כמשמרת אחת ארוכה.

  40. שלום
    אני עובד בשמירה מהשעה 11 בלילה עד 7 ואני לא מקבל שום תוספת האם זה הגיוני? שאלתי השנייה
    ביררתי בעבודתי והם אמרו שבעבודת שמירה לא צריך לשלם אחוזים על לילה ואם זה אמיתי הדבר הזה?

  41. שלום יורי,
    מכוון שאתה עובד 8 שעות במשמרת לילה, אתה זכאי לתשלום של 125% שכר עבור השעה השמינית.

  42. היי מה עושה עובד שמלווה אדם מבוגר וכעת בגלל תנאי הבידוד הוא עובד למעשה 24/7 . האם יש דרך לחשב את השכר שלו ? אשמח לתשובה מפורטת .

  43. נדרש לקבל ייעוץ פרטני בנושא כי כל מקרה עומד לגופו. מה היה המצב קודם? מה המצב כעת?

  44. שלום אני עובד במכולת שעובדת 24/7 אני עובד משעה 22:00 בלילה עד שיבוא בעל הבית יעני בסביבות 08:00 בבוקר ואני מקבל שכר גלובלי 5600 ₪ ( ככה הוא אמרלי מקבלים משכרות והכול אצלו מקבלים גלובלי ) ו בסוף ידעתי שהוא משקר עלי אז אני רוצה לדעת כמה מקבלים שכר גלובלי במשמרת לילה ומה שווה לי לעבוד גלובלי או לפי שעות ו כמה צריך לקבל לפי שעה (( אני לא יודיע כמה שכר מינימום וכמה לקבל ))

  45. קשה לי להאמין כי יש היתר עבודה מיוחדת ולכן בכל מקרה העסקה רק במשמרות לילה באופן קבוע הינה בעייתית על מול לשון החוק הקיים. ובכל מקרה משמרת של עשר בלילה עד שמונה בבוקר הינה משמרת של 10 שעות, אשר אפילו לגביה (ללא קשר למשמרת לילה) יש לשלם תוספת שעות נוספות. ולהוסיף חט על פשע, אתה טוען כי עובד 7 משמרות בשבוע כאשר שכר המינימום מוגדר לעבודה של עד 42 שעות שבועיות, ואתה טוען לעבודה של 70 שעות שבועיות.
    לפיכך ברור כי יש פה עברה על החוק של תשלום מינימום, עוד לפני שנכנסנו לכך שמדובר על משמרות לילה (שכפי שצויין אז תוספת שעות נוספות מחושבות מהשעה השמינית ולא מהתשיעית).
    נדרש לקחת ייעוץ ולשקול תביעה, אם הדברים הם כמו שהצגת אותם מדובר שתוספת של כ-100% שניתן לתבוע אחורה מתחילת העסקה.

  46. שלום אני עובד בבירמן ישלי שנתים וחצי כל הזמן הזה אני עובד לילה עכשיו רוצים לעבוד בוקר אז המשכורת בלילה 8500 בבוקר 7500 חובה בחוק מתי אני עובד בוקר משלמלי ההבדל אם עבדת בוקר או לא אני לא רוצה לעבוד בוקר ??? אני עובד 6 ימים בשבוע

  47. כעקרון השינוי הנ"ל לדעתנו נחשב הרעת תנאים שכן אין תוספת לעבודת לילה אשר מהוגנת בחוק, מעבר לתוספת שנובעת מתחילת ספירת שעות נוספות מהשעה השמינית לתשיעית. עדיין ייתכן כי הדבר מעוגן בחוזה העסקה שלכם, במיוחד אם מדובר במקום מאוגד (לא נשמע כך) והדבר נופל תחת הסכם העסקה מטיב אשר מגדיר מראש שכר גבוה יותר עבור משמרת לילה. ועדיין, גם אם לא מדובר בעיגון בחוזה העסקה, מרבית הפסיקות בבית משפט לעבודה הן לטובת העובד, ולפיכך לא ניתן לומר מראש מה תיהיה ההחלטה בעניין. מהצד השני, במקרה ה"טוב", הדבר רק מאפשר לך להתפטר בדין מפוטר. האם זה מה שאתה מעוניין שיקרה? (וזאת משום שלמעסיק הזכות לשנות את תנאי העסקה שלך, מלילה ליום וההפך, ולהפחית את השכר (ואפילו ללא קשר לשינוי בשעות העבודה), כל עוד עומד בתנאי העסקה המינימלים הקבועים בחוק (אם זכות העובד להתפטרות בדין מפוטר).
    ושוב עולה השאלה משאלתך – אם אתה מעוסק רק במשמרות לילה, האם הדבר חוקי? אם אתה עושה משמרות לילה באופן קבוע מדי לילה, במשך השנתיים וחצי האחרונות, מדובר בהפרה של החוק, וזאת תחת ההנחה שאין היתר מיוחד לכך.

  48. עובד בבר אקטיבי שעבד משעה 1:15 לפנות בוקר עד 23:15 בלילה (22 שעות) מתוכן 9 שעות נסיעה אשר משולמות כחלק מהמשכורת (כל שעה ברכב תשלום על שעת עבודה רגילה)

    האם כל המשמרת נחשבת שעות נוספות?
    האם יש מעבר ל150% מכיוון שעבדתי משמרת לילה?

  49. אין מעל 150%, ההבדל כאשר זה משמרת לילה היא כי מתחילים לספור את השעות הנוספות אחרי השעה השביעית ולא אחרי השעה השמינית.
    ולפיכך, לא כל השעות נחשבות שעות נוספות.

  50. שלוםם אני עובדת בשופרסל .
    5 ימים בשבוע
    מ 04:00 בלילה ל 10:00 בבוקר
    מדובר על 6 שעות עבודה
    שכר שעתי הוא 30 לשעה
    יש אחוזים וכמה אני צריכה לקבל על שעה ?

  51. אין תוספת שכר עבור משמרת לילה כמו שקיים עבור שעות נוספות, למעט התחלת ספירת השעות הנוספות שעה אחת קודם (ואינך עומדת בקריטריון זה). בנוסף יש הגבלה על כמות המשמרות (כפי שכתוב בכתבה).

  52. היי, עובד באבטחה בלילות בין השעות 23:00-07:00 לרוב 4 פעמים בשבוע כולל משמרת במוצש (אם זה משנה משהו).
    אשמח לדעת מכיוון שזו משמרת של 8 שעות מה התנאים שעליי לקבל מבחינת שכר ואיך לחשב זאת? תודה רבה

  53. כפי שכתבתנו, על משמרת לילה אין תוספת מיוחדת על פי חוק, למעט תחילת הספירה של שעות נוספות. בגלל שמדובר במשמרת של 8 שעות ומתחילים לספור את השעות הנוספות החל משעה אחת קודם, יש לשלם תוספת שעות נוספות על שעה אחת עבור כל משמרת (כלומר 8.25 שעות על כל משמרת ולא 8).

  54. שלום
    אני מקבל מהשעה חמש בערב עד עשר בערב 30שקל לשעה ומשעה עשר בערב 35 שקל לשעה האם זה מצטרף לגבי תוספת שעות

  55. תלוי כיצד הוגדר.
    כעקרון המעסיק מעשית משלם לך תוספת של 16.66% מהשעה השישית כאשר צריך לשלם לך מהשעה השמינית (כולל). אך התוספת בחוק היא 25% עבור 2 השעות הראשונות (שעה שמינית ותשיעית), ו-50% עבור כל שעה נוספת.
    במידה והתוספת הוגדרה כשכר רגיל, כעקרון צריך להוסיף את ה-25% (וה-50%) על השכר עצמו (30 או 35 שקל תלוי באופן ההגדרה).
    נקודת האיזון מבחינת שכר שצריך להיות משולם לך, במידה ומדובר בשכר אחיד של 30 שקל לשעה, היא מהשעה העשירית (שתיים בלילה). כלומר אם אתה עובד עד 02:00, ההפרש שמגיע לך הוא 5 שקלים בלבד. ועל כל שעה נוספת מעבר לכך 10 שקלים נוספים.

  56. שלום
    נתנאל קודם כל תודה
    א. המעסיק משלם לי מהשעה עשר תוספת שהוגדרה כשכר רגיל כי אנשים לא רוצים לעבוד בלילה
    ב. המעסיק שלי טוען שזה שתי עבודות נפרדות מה שאני עובד ביום ומה שאני עובד בלילה וזה באמת שתי סוגי עבודות בהגדרה במקום עבודה שלי מדריך יום עד עשר ומדריך לילה מעשר בלילה ולכן הוא טוען שלא מצטרף לתוספת שעות

  57. המעסיק יכול לטעון מה שהוא רוצה, אבל מיכוון שמדובר באותו המעסיק לא ניתן לבצע את ההפרדה בין משרות שונות – ולפיכך מדובר בשעות נוספות.

  58. לאלון ממש תודה
    שוב נתנאל
    א"כ איך אני מחשבן את תוספת שעות שתחילת משמרת נותנים לי שלושים שקל ובמשך נותנים לי שלושים וחמש (שכר שהוגדר כרגיל)

  59. זה מקרה פרטני שאין מתייחסים אליו בחוק. בהנחה שאנו מקבלים את הטענה כי השכר השעתי בלילה שונה מהשכר השעתי ביום, אז תוספת השעות הנוספות צריכה להיות על מול השכר שמגיע עבור אותם שעות. כלומר אם השכר ביום הוא 30 שקל, והשכר בלילה הוא 35 שקל בגלל שעות הלילה, השכר לחישוב שעה נוספת שנערכת בלילה צריך להיות לפי 35 שקל.
    החוק מגדיר כי תוספת שעות נוספות במשמרת שחלק מהשעות שלה נערוך בלילה הינה מהשעה השמינית והלך. ולפיכך עבור השעה השמינית והתשיעית (גם אם התחילה בשעות בהן התעריף נמוך יותר) השכר צריך להיות להבנתי – 43.75 ועבור כל שעה נוספת מעבר לכך 52.5 (125% עד 150% בהתאמה).

  60. המעסיק שלי נותן משמרת צהריין שמתחילה ב15:20 ומסתיימת ב23:45 בכדי שלא יחשב לנו למשמרת לילה..
    אנחנו תלויים בהסעות בהגעה לעבודה וחזרה.. השאלה היא אם במידה וההסעה איחרה חתמנו כרטיס ב00:01 המעסיק רשאי למחוק את ההחתמה שלנו ולשנות אותה ל23:59 ?

  61. ברור שהדבר אינו חוקי, אבל אם המשמרת נגמרת ב-23:45 אז הוא יכול לאלץ אתכם להפסיק עבודתכם בשעה זו (כלומר שלא תבצעו עבודה בפועל בין 23:45 ל-00:00), ואז עול ההשאלה כיצד סופרים זמן המתנה להסעה.
    בגלל שמדובר במקרה אישי, ומיכוון שאין בידנו את הפרטים – לא נוכל לתת תשובה חד משמעית (למרות שאם בוצעה עבודה בפועל, באישור – אין לתקן בדיעבד), מומלץ לפנות לייעוץ אישי – שכן אנו לא יועצים מוסמכים בנושא.

  62. המעסיק מעביד אותנו כל יום מארבע אחרי צהריים עד שבע בבוקר 5 ימים בשבוע
    מאיזה שעה מגיע לי שעה נוספת ? הוא משלם מהשעה התשעית נוספות
    והאם זה חוקי ?

  63. מצטער על המענה המאוחר,
    התשלום צריך להיות מהשעה השמינית ולא מהשעה התשיעית, שכן מדובר ללא ספק במשמרת לילה.
    לגבי עבודה רצופה של 5 ימים בשבוע, אלא אם ניתן לכך היתר הדבר אסור – שכן מותר להעסיק במשמרת לילה רק שבוע אחד כל 3 שבועות, אך שים לב כי הדבר אומר כי במידה ואין משמרות רגילות המשמעות היא שלא תוכל לעבוד אצל המעסיק באופן רצוף, דבר שיפגע בשכרך.
    לגבי החזרה של המשמרות, מיכוון שמדובר במשמרות ארוכות (15 שעות) עם הפסקה של 9 שעות בין משמרת לילה אחת לשנייה, אז בעוד הוא עומד במתן של 8 שעות הפסקה בין המשמרות (לצורך חישובי שכר), אך בין 2 משמרות לילה יש לתת 12 שעות מנוחה לעובד – ובכך בפני עצמו יש כאן עברה שנייה.
    שוב – המשמעות היא שלא תוכלו לעבוד את המשמרות שאתם עובדים כעת, והדבר יפגע בשכרכם בסופו של יום ויאלץ את המעביד להעסיק יותר עובדים עם כמות משמרות נמוכה יותר לכל עובד.

  64. שלום
    במקרה של מקום עבודה שעובד 24/7 (תחנת דלק) והמשמרת היא מ 4:00 בבוקר עד 14:00 בצהרים
    מה התעריף של המשמרת הזו
    והאם במשרמת לילה מ 22:00 עד 6:00 הוא תעריף של כל המשמרת כפול 125%

  65. בשביל שמשמרת תעמוד בתנאי משמרת לילה, לפחות 2 שעות מהמשמרת צריכות להיות בין השעות 22:00 בלילה ל-6:00 בבוקר.
    כך שבמקרה המתואר מדובר במשמרת לילה.
    משמרת לילה הינה מזכה בתעריף גבוה יותר, אלא עם הדבר הוסכם בחוזה העסקה. היא כן מזכה כי ספירת השעות הנוספות תתחיל החל מהשעה השמינית (משמרת לילה הינה שבע שעות בלבד) במקום התשיעית.
    כלומר במקרה המדובר: 7 שעות שכר רגיל, שעה שמינית-תשיעית 125% שכר ושעה עשירית 150% שכר.

  66. אם עבדתי משמרת בוקר מ 6 עד 14:30
    וחזרתי באותו יום לעבודה משעה 22:00 בליחה עד 6:00 האם במשמרת השניה אני זכאי עבור שעות נוספות בכל המשמרת או תעריף משמרת לילה רגיל?

  67. כעקרון לא ניתנה מנוחה של 8 שעות בין משמרת אחת לשניה, אך מעבר להגשת תלונה לא נקבע בחוק פיצוי לעניין ובפסיקות בית המשפט בנושא נאמר כי לא ניתן להחשיב את המשמרות כמשמרת אחת לצרכי שכר שעות נוספות.

  68. תודה על המידע,
    אני עובד קבלן בתחום השמירה ואבטחה,
    אני מעוניין לדעת מה התנאים והזכויות שלי בגין יום שבו ביצעתי משמרת בוקר מ6:00 ועד 14:00 (8 שעות) ולאחר מנוחה של 8 שעות, אך באותה היממה, עוד 8 שעות של משמרת לילה מ22:00 ועד 06:00, שאלתי היא האם בגין המשמרת השניה אני זכאי לשעות נוספות (למעט 0.25 על שעת הלילה האחרונה)

    בנוסף רציתי לשעת האם קיימת חובה על המעסיק להחליט על יום חופש כך שאם בסופו של דבר נראתי לעבוד בו אהיה זכאי לתגמול נוסף עבורו כי המתואר בחוק, ואם המעסיק לא חייב להחליט על יום בתחום עבודה זה, מאיזה יום עבודה רצוף אהיה זכאי ל'תגמול בגין עבודה ביום המנוחה'
    תודה רבה

  69. היי גיא,
    הרבה שאלות – אז בו נעשה סדר:
    (1) לגבי עבודה במשמרות מיכוון שהמשמרת הראשונה היתה משמרת יום ויצאת למנוחה של 8 שעות, המשמרת השנייה (למרות שהיא משרמת לילה), אינה מזכה בתוספת נוספת לתשלום שעות נוספות מהשעה השמינית (כפי שציינת). המנוחה לאחר משמרת יום הינה 8 שעות מנוחה. המנוחה לאחר משמרת לילה הינה 12 שעות מנוחה.
    (2) בעבר היה נהוג לחשוב כי במידה וזמני המנוחה הנ"ל לא ניתנים בין המשמרות החוק אומר כי יהיה מדובר על משמרת אחת, כך שהשעות יחוברו לצרכי תשלום שעות נוספות. אך נקבע בפסיקה כי לא כך הדבר וכי החוק (סעיף 21) לא הגדיר סעד כספי לדבר. ניתן להגיש (במקרה כזה – לא במקרה המדובר) תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה.
    (3) כן – יש "להכריז" על יום החופש בתנאי העבודה שניתנים לעובד בתחילת העסקתו. יום זה אם לא נבחר יהיה שבת. במידה והעובד "נקרא" לעבודה, לא מבחירתו, התשלום עבור עבודה ביום המנוחה (ובחגים) יהיה 150% (אם משמרת לילה אז תוספת משמרת הלילה מתווספת – כלומר שכר של 175% ו-200% בהתאמה).
    (4) בענף השמירה, ע"פ הסכם הקיבוצי, אם עבדת בחג אתה גם זכאי ליום מנוחה חלופי (אך ללא שכר). בענפים אחרים – אם ע"פ חוזה העסקה יש תשלום עבור ימי חג, העובד יהיה זכאי ליום חלופי בתשלום.

  70. היי רציתי לדעת אם אני עובדת מ23:10 עד 7:00 בבוקר משלמים לילה תעריף לילה ואם כן??? או שזה לפי האחוזים תודה רבה

  71. אין הגדרה בחוק לתעריף לילה – זה רק בהסכמים אישיים או קיבוציים.
    החוק מגדיר רק חובות של מנוחה ואורך שעות משמרת לילה להתחלת ספירת שעות נוספות.
    ע"פ הנתונים למעלה, את זכאית לתשלום שעות נוספות עבור 50 דקות מתוך אותה משמרת, שכן התחלת ספירת השעות הנוספות מתחילה לאחר סיום השעה השביעית במקום מסיום השעה השמינית (עבור משמרת לילה).

  72. שלום,
    רציתי לדעת, אם אני עובדת ביום מסויים מ23:00 עד 7:00 בבוקר ולאחר מכן חוזרת לעבוד משעה 15:00 עד שעה 23:00, האם חלק מהשעות של המשמרת השנייה נחשבות כשעות נוספות? (כלומר ש 15 שעות הן באותו יום מבחינת התאריך)תודה רבה.

  73. החוק מגדיר כי בין משמרות יהיה שמונה שעות מנוחה, ואם לא יחשב הדבר כמשמרת אחת (המשך ספירה של השעות לטובת שעות נוספות, לפי סה"כ השעות שבהן בוצעה העבודה ללא שעות המנוחה כמובן).
    מהצד השני (כפי שכבר רשום למעלה), לאחר משמרת לילה יש לתת מנוחה של 12 שעות.
    החוק לא מגדיר כי במידה ולא ניתנת מנוחה של 12 שעות הדבר יחשב כאותה משמרת.
    במקרה המדובר, יש שמונה שעות הפרש, כך שיש לספור כשתי משמרות נפרדות לצורך חישוב השכר, אך יש פה עברה על הסעיף השני, אליו המחוקק לא נתן את הדעת.

  74. שלום,
    אני עובד במשמרות, משמרת שמתחילה ביום א' ומסתיימת ביום ב'.
    תשלום ימי מחלה במקום עבודתי, הם עפ"י החוק, כלומר עבור היום הראשון אני לא זכאי לתשלום.
    האם ניתן לפרק את המשמרת ליום א ויום ב' ולדרוש שהחל משעה 12:00 בלילה, אהיה זכאי ל 50%? (יחשב היום השני למחלתי?)
    תודה

  75. מקרה מעניין, שלא הצלחנו למצוא תשובה בפסקי דין לגביו, ההיגיון אומר שמיכוון שמדובר במשמרת אחת, אין לבצע את החלוקה.

  76. שלום אלון בעבודה שלי עובד מדינה עובד משמרת לילה שמתחילה 22.00 בלילה עד שעה 9 בבוקר כמה שעות נוספות נחשבות למשמרת הזאת וכמה יוצא ליפעמיים בחודש של 11שעות מה התוספות של שעות נוספות ותודה

  77. שעות נוספות נספרות מהשעה השמינית כולל, כלומר מעשר בלילה עד 9 בבוקר יש לך 11 שעות עבודה, על 7 שעות שכר רגיל ועל 4 שעות שכר כולל תוספת שעות נוספות, כאשר המפתח ל-125%-150% הוא לפי הקבוע בחוק.

  78. אלון, שלום.
    משמרות לילה אצלי בעבודה הן משעה 23:00 ועד 07:00 בבוקר למחרת.
    אני מבין שמשמרת שמבוצעת במהלך השבת, התוספת הנה 150%. מה קורה שאני עושה משמרת לילה ביום שישי ?
    הרי על כל שעה שאני עושה ביום שישי משעה 23:00 בלילה, אני מקבל 150%, מה קורה באותה שעה שמינית שנחשבת משמרת לילה, האם על ה-150%, אני מקבל עוד 25% ?
    תודה.

  79. שלום,
    כעקרון החוק לא מגדיר חובה של תוספת תשלום למשמרת לילה, כן למשמרת ביום מנוחה.
    עבור שעות נוספות במשמרת ביום מנוחה מקבלים תוספת על תוספת, כלומר 150% שכר עבור משמרת ביום מנוחה, ועוד 25% (כלומר 175% שכר) עבור שעתיים נוספות (שמתחילות להספר כפי שאמרנו שעה אחת מוקדם יותר), ומעבר לשעתיים אלו 200% (150% פלוס 50%) עבור כל שעה נוספת. החישוב באחוזים הוא נצבר ולא אחד על גבי השני!

  80. שלום. התקן שעות עבודה במשמרות לילה הינו 7 שעות. זה כולל ההפסקה?

  81. יש זכות להפסקה, אבל זו לא נספרת בשעות העבודה, בדיוק כמו הפסקה במשמרת רגילה.

  82. שלום אלון
    אני עובד מ-5:00 בערב עד 12:00 בלילה (7 שעות), ומורידים לי חצי שעה הפסקה מהמשכורת, האם זה חוקי?

  83. כן, ניתן לנקות הפסקה מהשכר השעתי, אך במידה ועושים זאת צריך לאפשר לעזוב את מקום העסק בזמן זה (לבחירת העובד כמובן).

  84. היי
    אני עובדת במשמרות בעירייה
    בקרים מ6 עד 2
    צהרים מ2 עד 22
    בלילה מ22 עד 6 בבוקר
    אני עובדת על 75 אחוז משרה כלומר 34 שעות שבועיות
    כולל שישי ושבת
    האם אקבל תוספת על משמרות צהרים ולילה רק לאחר שאעבור את ה34 ש"ש? ומה קורה לגבי התשלום על שישי ושבת וחגים?

  85. שלום אני עוד פעם בחודש בשביל התלוש השבוע אני מתחיל משמרת לילה בתאריך 31/12 בשעה עשר ומסיים אותה בשש בבוקר האם זה יהיה לי תלוש לחודש 1 ?

  86. ערב טוב אני עובדת בסופר שפועל 24/7 אני עובדת כל יום מהבוקר בשעה 8 בבוקר עד 18 בערב ויש ימים בהם אני חוזרת למשמרת לילה משעה 23 עד 06 בבוקר איך נעשה חישוב השכר שלי כשאני מוגדרת בשכר שעתי?

  87. אם המנהל שלי אומר לי להתחיל לעבוד ב 04:10 על מנת שלא אהיה לי שעתיים מלאות אך אני בדרך לעבודה כבר מהשעה 03:45
    האם ניתן לתבוע שזה יהיה משמרת לילה או שהוא יכול לשחק עם זה איך שהוא רוצה ולהגיד לי אפילו להגיע ב 04:05 על מנת שזה לא יהיה שעתיים מלאות המשמרת הלילה

  88. שאלה שלא נתקלנו בה. החוק היבש ברור, אך אם זה יגיע לפני שופט לא בטוח שייקל את הקביעה הזו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין.

  89. אם חזרת באותו היום זה צריך להיות מחושב על אותה המשמרת, כלומר יותר שעות נוספות. כמו כן זה יחשב כמשמרת לילה כי כולל שעות אלו.

  90. אני עובדת משמרות לרוב המשמרות שלי בקיוסק
    מהשעה 16:00 עד השעה 24:00 לפעמים גם יוצאת ב1:00 בלילה ומכל השנתיים שאני עובדת ראיתי רק פעמיים בתלוש שעות נוספות בלי יותר מידי פרטים של אחוז מסוים סכום של 420 ועוד 230 וגם אני חוזרת לעבודה ב8 בבוקר לאותה האם מגיע לי משהו ? שעות נוספות אולי שפיספסתי ?

  91. אני עובד 6 ימים בשבוע משמרת לילה של 8 שעות שהן בשעות מ23-7 ונא ר לי שאיני זכאי במסגרת שבוע עבודה מקוצר לשעות נוספות על היום ה-6 כלומר אני עובד בשבוע 48 שעות שהן שקולות ל49.5 רגילות סה"כ ואילו הייתי עובד במשמרת יום (לפי תקן של 5 ימים) 6 ימים בשבוע הייתי עובד סה"כ 42 שעות שהן מתוגמלות כ 42 שעות רגילות + שעות נוספות של היום השישי(לפי הבנתי 2*0.25% על השפתיים הראשונות+6*50% על המשך המשמרת) כלומר שבוע (6משמרות) ששווה 53.5 שעות רגילות איך מתבטא פה גמול על שעות לילה אם שבוע לילה מלא יוצא בחוסר של 4 שעות …האם זו כוונת המחוקק להטיב עם עובדי לילה?

  92. מקרים פרטניים יש לשאול עורך דין שייתן תשובה, בגלל שיש פה הרבה נקודות שצריך לבדוק. לדוגמה: כיצד מוגדר חוזה העבודה? האם היה שינוי מסוג העסקה אחד לשני? ועוד…

  93. על פיה המצב אותו את מתארת, אז כן, אך כמובן שיש לבצע בדיקה פרטנית מול איד מקצוע בתחום.

השאר תגובה