שיתוף

בעשור האחרון מתמקדים המעסיקים ומנהלי משאבי אנוש בעיקר בשני דורות של עובדים: דור העובדים הוותיקים שעומדים בפני יציאה לפנסיה או המשך עבודה לאחר גיל הפנסיה, ובדור העוברים הצעירים מדורות ה-Y וה-X.

המשמעות היא שהם עסוקים רוב הזמן בהכנות לקראת גלי פרישה ובה בעת ביצירת מקום עבודה דינמי שמיועד למשוך את דורות ה-Y וה-Z.

כך קורה שהדור שנופל בין הכיסאות ולא זוכה למספיק תשומת לב או התייחסות מיוחדת הוא דור ה-X – עובדים בגילאי 38-55. מחקרים מראים שעובדים שהם בני דור האיקס מרגישים הרבה פחות בטוחים כלכלית ביחס לדורות המבוגרים יותר ואף ביחס לדור המילניום.

ממחקר חדש, שפורסם באחרונה עולה, כי העובדים בכל הגילאים מצביעים על כספים אישיים כעל מקור העיקרי למתח, אבל גילאי 38-55 הם אלה שיש להם את המתאם הגבוה ביותר עם תחושת הלחץ של העובדים.

חברה אמריקאית שמתמחה בהטבות לעובדים ביצעה מחקר בשנה שעבה, במסגרתו היא ראיינה כ-2,500 מקבלי החלטות וכ-2,675 עובדים במשרה מלאה.

מתברר שבשל הלחצים הכלכליים, עובדי דור האיקס מדווחים הרבה פחות על היותם מאושרים לעומת עובדים בגילאים המתקרבים לפנסיה וביחס לעובדי דור המילניום.

רק כ-68% מהדור X בגילאי 37 עד 55 אמרו שהם מאושרים בעבודתם. עובדים אלה מהווים כשליש מכוח העבודה בארה"ב.

מנגד, כ-75% עובדים מדור ה-Y ומדור ה-X (עובדים בגילאי 22 עד 37) דיווחו על היותם מאושרים בעבודה.

וכ-74% מבני הדור המתקרב לפרישה (בגילאי 55 עד 68) דיווחו כי הם מאושרים בעבודה.

מבצעי המחקרים מציינים, כי לעובדה שעובדים מבני דור האיקס אינם מאושרים במקום עבודתם, יכולות להיות השלכות שליליות במידה משמעותית על כל ארגון, והמעסיקים חייבים להתיחס לכך ברצינות.

על אף התחזיות הקודרות לגבי העתיד הקרוב, שוק העבודה עדיין רווי, והמתחרים עדיין נאבקים וצפויים להמשיך להאבק על כישרונות יחודיים.

ארגונים שיבינו את נקודות הכאב והמצוקות של דור האיקס יהיו ממוצבים טוב יותר בכל הנוגע לגיוס ושימור עובדים מוכשרים,  מנוסים ומיומנים.

כדי לענות על הצרכים של דור ה-X, מעסיקים צריכים לאתר אילו הטבות מגלמות עבורם יתרונות אטרקטיביים, כמו למשל ייעוץ בנושאי בריאות, פיננסים וכו'. מחקרים מראים כי כ-80% מכל העובדים מעוניינים בתוכניות בריאות זמינות וביעוץ פיננסי, דרך מקום העבודה.

מחקר אחר שבוצע בארה"ב בקרב כ-1000 עובדים אמריקאים מעלה, כי עובד ממוצע בגיל 45 יצטרך לחסוך לפחות 42 אלף דולר בכל שנה כדי להיות מסוגל לפרוש בגיל 64 עם פחות ממיליון דולר.

הסקר, שבדק שלושה דורות הפעילים בשוק העבודה מוכיח כי עלות החיים היומיומית מהווה את המכשול העיקרי שמונע מעובדים אלה לחסוך יותר לגיל פרישה.

מתברר כי מבחינת כל אחד מדורות העובדים עולה שממוצע החסכון של העובדים בארה"ב חבסכון פנסיוני הוא כ-6.8% מהכנסתם השנתית בתוכנית חסכון פנסיונית המוענקת להם במקום העבודה.

בהתפלגות לפי דורות: הדור הבוגר יותר (בגילאי 55-64) מצליח לחסוך כ-8.5% מהכנסתם השנתית לחסכון פנסיוני, ובני דור ה-Y וה-Z חוסכים כ-5.7% מהכנסתם השנתית לפנסיה ובני דור ה- X מצליחים לחסוך כ-7.4% מהכנסתם השנתית בתוכניות פנסיוניות.

לכל דור יש צרכים שונים והוצאות אחרות. אבל בשורה התחתונה, כ-64% מהעובדים בארה"ב בעלי תוכניות חסכון פנסיוניות ממקום העבודה מעוניינים לקבל ממעסיקיהם הכוונה לגבי מתי, איך, כמה ולמה להשקיע את כספם.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה