שיתוף

הטכנולוגיה נועדה לשפר ולייעל את העבודה בארגונים. תפקידה הוא להפוך את עבודתם של העובדים קלה יותר, פשוטה יותר, ניתנת ליישום מהיר יותר וכו.

סקר שבוצע על ידי  whatsabyte.com מגלה כי בעשור האחרון עלתה כמות המידע בעולם עלה מ-30 exabytes ל-300 exabytes. מדובר בגידול של כ-900%.

כדי להבין את קנה המידה מציינים ב-whatsabyte.com כי בחמישה exabytes נכנסות כל המילים שנאמרו אי פעם על ידי כל אחד מבני האדם בעולם.

כך קרה שבד בבד עם ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות, נאלצים כיום העובדים להתמודד עם הרבה מאוד מידע נוסף שאין לו אח ורע בשום דור שקדם לכך.

הבעיה מתחילה כאשר עומס האפליקציות במקום העבודה יוצר כאוס. יותר ויותר מתברר, שדווקא האפליקציות שמיועדות לייעל את זרימת העבודה גורמות לעומס יתר שמערער את הפרודוקטיביות בעסקים בכל העולם.

מחקרים שנעשו בארה"ב מראים, כי כ-70% מהעובדים טוענים שכמויות התקשורת שעליהם לנהל יוצר להם אתגר בכל הקשור לביצוע עבודתם בצורה טובה.

יותר מ-67% מהעובדים טוענים כי הם מבזבזים עד 60 דקות בעבודה בניווט בין האפליקציות, וכ-68% מהעובדים אומרים שהם נאלצים לעבור בין אפליקציות עד 10 פעמים בשעה.

התסכול של העובדים גורם לכך שכ-53% מהעובדים מעדיפים לבצע מטלות בבית מאשר להתעסק עם יישומים טכנולוגים בעבודה, וכ-52% מעדיפים לשלם חשבונות (מאשר לנווט בין יישומים הקשורים לעבודה).

כ-66% מהעובדים טוענים שהיו מעדיפים שכל העובדים יעבדו על פלטפורמה אחת שתשלב את כל יישומי התקשורת שלהם, כדי למנוע את הכאוס.

כ-67% מהעובדים מאמינים שפלטפורמה מאוחדת עזור להם להשיג זרימת עבודה טובה יותר, כ-65% מאמינים שפלטפורמה מאוחדת תסייע להם להיות פרודוקטיביים יותר וכ-62% סוברים שפלטפורמה מאוחדת תסייע להם לחוש פחות בכאוס.

עוד עולה מהמחקרים, כי הודעות טקסט בתוך הצוותים זוכות לצמיחה מהירה ולפופולריות רבה כאשר ההעדפה היא לשילובן של הודעות אלה על גבי פלטפורמה אחידה.

כ-51% מהעובדים בגילאי 45 ומעלה אמרו כי הם מעדיפים הודעות דואר אלקטרוני אבל כ-25% מהם אמרו שהודעות הדואר האלקיטרוני משבשות את יום העבודה שלהם. למעשה, הודעות דואר אלקטרוני הן הגורם השלישי המשבש ביותר את פעילות העבודה בארגון, אחרי פגישות בלתי מתוכננות ושיחות טלפון.

ולמרות כל זאת, יש עדיין פער בין ההעדפות של העובדים להעדפות של ההנהלה הבכירה. כ-80% מהמנהלים הבכירים ביותר בדרגות סמנכ"ל ומנכ"ל טענו כי נפחי התקשורת המועברים מהווים עבורם אתגר. כ-27% מהם אמרו כי הודעות מרובות שעוברות בתוך הצוותים עלולות לשבש את העבודה.

 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה