שילוב אנשים מאוכלוסיות שונות ועם צרכים שונים במקומות עבודה

שילוב אנשים מאוכלוסיות שונות ועם צרכים שונים במקומות עבודה

תום לוין, מנהלת קשרי מעסיקים בעמותת It works מספרת על היתרונות בשילוב מגוון אנושי רחב בחברות הייטק

שיתוף
תום לוין עמותת IT works

תום לוין עמותת IT works

תום לוין, הצטרפה לאחרונה לעמותת It works, בתפקיד מנהלת קשרי מעסיקים ובתפקידה היא מתאימה מועמדים מאוכלוסיות שונות ואנשים עם מוגבלויות, לעבודה בחברות הייטק.

ITWorks היא עמותה ללא מטרות רווח אשר הוקמה במטרה לקדם גיוון בתעסוקה ולאפשר למגוון אנשים להגיע למימוש הפוטנציאל התעסוקתי שלהם. תום לוין, תרצה בכנס הגיוס השנתי 2017 שיערך בכפר המכביה.

מתי הצטרפת לעבוד בעמותה, מה עשית לפני כן?

"עד לפני שבועיים הייתי דירקטור משאבי אנוש של חברת נקסטרייד שעסקה במסחר און ליין אלקטרוני. תפקיד שעשיתי במשך כשנה וחצי ובו הובלתי את מחלקת משאבי אנוש בתחומי הסורסינג, גיוס, מיתוג מעסיק, אירועי רווחה והנחלתי את השיטות שאני מביאה עימי מתחום תקשורת ההמונים במחלקה.

לעמותת IT WORKS הצטרפתי ממש לאחרונה בשל שינויים בשוק ורצון לחזור לעבר שלי במגזר השלישי ולמעשה חציתי את הקווים – עברתי להיות מנהלת קשרי מעסיקים, למעשה הנציגה של המעסיקים בעמותה".

מה את עושה במסגרת עבודתך בעמותה?

"במסגרת עבודתי בעמותה אני אוספת משרות ממעסיקים שעובדים עימנו בשוטף ומאתרת משרות ממעסיקים שעדין לא עובדים עימנו, יחד עם צוות הרכזות המעולה של העמותה, אנחנו מתאימות מועמדים למשרות הקיימות, אני מלווה את המעסיקים בשלבי הגיוס השונים, עוזרת לפתור בעיות, מגשרת על הבדלים תרבותיים ומסבירה על חשיבות ה- diversity".

כיצד אתם מתאימים מועמד למשרה?

"ההתאמה הראשונית היא לפי הפרטים "היבשים": מיקום בארץ, תארים, סטודנט לעומת בוגר, ציונים, וכן מסבירים להם על המשרה כך שהחברות שעובדות איתנו יודעות שהן מקבלות מועמדים יותר ממוקדים למשרה, שעברו סינון ראשוני".

כיצד נעשה הליווי האישי והמקצועי שלכם למועמד לאחר קבלתו לחברה?

"למעשה, העמותה מחויבת לליווי של כל מועמד למשך שנתיים. כך שלאחר קבלתו לעבודה, אנחנו ממשיכים להתעדכן עם המועמד בשביעות רצונו. הבוגרים פעילים גם בקבוצת ווטס אפ שהעמותה מפעילה ועוזרים למועמדים צעירים יותר. אנחנו מפעילים גם מערכת מנטורים ומצוותים מועמדים שמצאו עבודה עם כאלו שמחפשים".

כיצד החברות המגייסות עובדות איתכם – מהו התהליך בכללותו?

"חברות שכבר עובדות איתנו בשוטף – מעדכנות אותי במייל שבועי / דו חודשי לגבי המשרות החמות שלהן. משרות אחרות אני מחפשת ספציפית באתרי חברות גדולות, באתרים של סטראטאפים ולמעשה חברי העמותה, חבריי ובני משפחתי כולם מתגייסים והפכו למאתרים ואם מישהו רואה מודעה מעניינת – הוא שולח לי לבדיקה.
אני עושה סינון של המשרות הרלוונטיות ביותר ומדוורת יומית לרכזות שלנו.

כך לפחות 5 משרות חדשות ביום. משרה אחת – המשרה החמה: מדוורת בקבוצת הוואטסאפ של מועמדי העמותה.
אחת לשבוע כל משרות השבוע מדוורות במייל לכלל הדאטה בייס של המועמדים.

בשלב השני, אני מעבירה לחברות את המועמדים הרלוונטים שנמצאו עם פירוט קצר לגבי כל מועמד.
מקבלים פידבק וממשיכים בתהליך תוך עזרה הדדית עד לחתימה על חוזה".

מהם היתרונות בשילוב בעלי מוגבלויות לעבודה בחברות הייטק?

"אני אצטט מדבריה של יפעת ברון, מנכ"לית העמותה: "מגוון רחב של דעות מייצר סביבת עבודה פתוחה ושוויונית, עשירה ומגוונת, עם פוטנציאל גבוה יותר לחדשנות. יש לזה יתרון עסקי ברור – זה מאפשר פיתוח שווקים ומוצרים חדשים ומהווה גשר ללקוחות פוטנציאליים חדשים"".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה