דרכים יצירתיות במיוחד למניעת שחיקת העובדים

דרכים יצירתיות במיוחד למניעת שחיקת העובדים

שחיקת עובדים אינה מושג זר עבור מעסיקים ומנהלי משאבי אנוש, במיוחד בחברות הייטק בהן העבודה היא כמעט מסביב לשעון

שיתוף
שחיקת עובדים

שחיקת עובדים

שחיקה בעבודה יכולה להתרחש אצל העובדים, המנהלים בחברה ואפילו אצל המעסיקים. הטבות ושכר לא הוגנים, עומסי עבודה בלתי סבירים, מדיניות של "זמין תמיד" ועבודה שנמשכת לאורך שעות הערב ובסופי השבוע, כל אלו מחמירים את המצב.

השפעת שחיקת העובדים על הארגונים יכולה להיות משמעותית. שחיקה יכולה לגרום לירידה בתפוקה ובמעורבות העובדים, כמו גם להשפיע על היעדרות ותחלופת עובדים גבוהים יותר. למרבה המזל, ניתן לטפל בשחיקה ולחזור לקצב עבודה סביר שיגרום לעובדים לשוב וליהנות מעבודתם.

להלן דרכים יצירתיות לטפל או למנוע את שחיקת העובדים:

פגישות הליכה

פגישות עבודה הן דבר שבשגרה ובמרבית החברות הן נעשות באופן תכוף למדי. מדוע אם כך, שלא להעביר את פגישות העבודה הללו החוצה? מחוץ למשרד, ולהפוך אותן לפגישות הליכה של חברי הצוות, חברי ההנהלה, ומנהלים ועובדים.

פגישות הליכה מסייעות להתאווררות מהמשרד, יציאה משולחן העבודה וממסך המחשב, לטובת הליכה בחוץ. מקומות עבודה שיש לצדם פארקים או שבילים מסודרים, יוכלו לנצל זאת בצורה מיטבית. מלבד ההתרעננות והיצירתיות שמאפשרת ההליכה בחוץ, ההליכה עצמה משחררת אנדורפינים חיוביים שמרגיעים את האדם ומפחיתים את מידת הסטרס והלחץ. לכן, הבאה הבאה שתקבעו פגישת צוות או פגישת הנהלה, שנו את מקום הפגישה מחדר הישיבות לפארק הסמוך או אפילו למדרכות הסמוכות. זה ישפר באופן משמעותי את השחיקה ויעניק ערך נוסף לפגישות העבודה.

אימוני יוגה ומדיטציה

יוגה ומדיטציה הן ממש בגדר תרופה (טבעית) לסטרס ולשחיקה ביום יום. חברות שהגדילו לעשות ומקיימות סדנאות יוגה ומדיטציה במקום העבודה, מרוויחות עובדים ומנהלים מאושרים ובריאים יותר. ניתן לקיים סדנת יוגה בחברה אחת לשבוע, כדי להוציא את העובדים משגרת עבודתם ולאפשר להם התעמלות בריאה ו"זריקת רוגע" באמצעות נשימה נכונה. חברות שלא יכולות להרשות לעצמן סדנאות יוגה שבועיות, יכולות לשלוח את אחד המנהלים או העובדים לסדנת יוגה בתמורה לכך שיעביר את הסדנאות הללו בעצמו לעובדים ולמנהלי החברה, לאחר שיסיים את הסדנה. כך כולם ירוויחו מהעניין.

ספורט

הטבת ספורט לעובדים היא חשובה ומוערכת מאין כמוה. ע"י הטבה של מנוי לחדר כושר עבור העובדים, הקמת חדר כושר באתר החברה, שיעורי ספורט וכושר מחוץ למשרדים, וכד', העובדים זוכים להקלה מידית וקבועה ברמות הסטרס והשחיקה, ומקבלים ערך נוסף של בריאות לאורך זמן. המנהלים מרוויחים עובדים בריאים ומאושרים יותר, שנעדרים פחות מהעבודה ושתפוקתם גדלה באופן משמעותי עם הזמן.

הקפדה על חופשות

שחיקת עובדים נגרמת כמעט תמיד, כאשר העובדים לא מקפידים לצאת לחופשה ולהתנתק מהעבודה. חופשה משפחתית או אישית יכולה לעשות פלאים לגוף ולנפש והיא ממש חיונית, כדי לשמור על הבריאות. חשוב להבין, כי חופשה אינה מגשימה את פוטנציאל ההתרעננות וההתאווררות שלה, כאשר העובד מחובר כל הזמן לטלפון ולאימיילים מהמשרד. על המנהלים לדרוש ולוודא כי במהלך החופשה העובדים יתנתקו מהעבודה לחלוטין, ינצלו היטב את יתרונות החופש, יתרעננו, וישובו לעבודה עם כוחות מחודשים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה