התקבלת לעבודה, עכשיו צא לחופשה!

התקבלת לעבודה, עכשיו צא לחופשה!

בואו ללמוד איך סוכנות תיווך אחת מושכת אליה טאלנטים לפני כולם ועוד נהנית מערך מוסף בזכות מדיניות של חופשה בתשלום לפני שהעובד נכנס לתפקיד בפועל

שיתוף
רווחה

אנחנו כולנו רגילים לתת לעובדים רווחה, בין אם זה במסגרת מה שהחוק היבש מחייב ובין אם זה הטבות ייחודיות שאנחנו כארגון נותנים לעובדים אבל…. אנחנו נותנים להם את ההטבות הללו רק לאחר שהם עבדו והוכיחו עצמם. ככל שעובד נמצא בארגון יותר, כך הוא יהיה זכאי ליותר רווחה. זו נוסחה פשוטה. כולנו מכירים אותה גם מבלי לשים לב שאנחנו מכירים אותה ופועלים לפיה. האם היה עולה על דעתו של מי מאיתנו להציע את אחת מההטבות החשובות ביותר שמחלקת הרווחה יכולה להציע למועד שרק עתה התקבל לתפקיד ועוד לא התחיל יום עבודה ראשון? סביר להניח שלא. מנהל אחד מסן פרנסיסקו דווקא ניסה את הנוסחה הזו וזה עבד לא רע בכלל…

אנחנו צריכים עובד כאן ועכשיו, שיתחיל אתמול אבל… שיבוא רענן ומוכן
שאלה משעשעת שעוד עולה מדי פעם ממרואיינים צעירים וחסרי או ממועמדים שזה עתה שבו מטיול בהודו הינה "מתי אתם צריכים שאתחיל לעבוד". התשובה השכיחה ביותר לשאלה הזו, בכל ארגון בעולם המערבי ואף בכמה אירגונים במדינות עולם שלישי הינה "אתמול!".

ברור שכשאנחנו מגייסים עובד זה בגלל שנפל עלינו לקוח חדש או שפרויקט חדש קיבל אור ירוק ואנחנו נתבקשנו לגייס טאלנט כדי שיניע אותו ASAP. לחילופין, גיוס חדש יכול להיות בגלל שעובד החליט לעזוב כאן ועכשיו (אולי הוא אפילו התפטר דרך הודעה לראש הצוות שלו במייל או בוואטס-אפ). אז כן, אנחנו אכן צריכים שהעובד החדש יתחיל לעבוד אתמול או אם לא לעבוד, לפחות יתחיל חפיפה ויכנס מיד לעניינים.

סוכנות התיווך שמבינה איך מתווכים בין עובד חדש לחברה
אז מדוע בחר ג'ייסון פרידמן, מנכ"ל סוכנות התיווך 42Floors מסן פרנסיסקו, לתת לעובדים חדשים, שרק התקבלו לתפקיד, חופשה בת שבועיים בתשלום (!) טרם כניסתם לתפקיד? בריאיון לאתר משאבי אנוש Work Force ג'ייסון פרידמן מסביר: "כמו שעובדים מחויבים לתת הודעה של שבועיים מראש לפני פיטורים, אני החלטתי לתת לעובדים חדשים שבועיים מראש על תחילת עבודה בתשלום…. זה היה רק שבועיים אבל העובד הגיע לעבודה כשיש לו כל כך הרבה אנרגיה וכל כך הרבה מה לתת… זה היה שווה את זה."

ג'ייסון פרידמן, כמו כולם, זקוק לעובדים חדשים שישתלבו בתפקיד כאן ועכשיו ויתחילו לתת תוצאות אבל… הוא הבין שמועמד שהתקבל לעבודה נמצא כעת בשלב של מעבר מעבודה קודמת לעבודה חדשה. העובד החדש נמצא כעת בלחץ אטומי כי הוא חיפש עבודה עד כה וזה תהליך שגוזל זמן ואנרגיה. הוא לעתים מתיש ותובעני יותר מעבודה שגרתית. בנוסף, העובד כעת יצטרך לסיים את תפקידו הקודם (להעביר חפיפה לעובד שמחליף אותו או לעסוק במלאכת העברת ידע, סגירת פינות וכיו"ב). ובסופו של דבר, העובד ישתלב בארגון חדש ותובעני שבו הוא יצטרך לעבוד קשה כדי ללמוד ולהוכיח א עצמו כמה שיותר מהר. זו תקופה לא פשוטה עבור עובד!

תקופה קשה ומלחיצה עומדת מול אותו מועמד ועל מנת להבטיח שהמועמד יתייצב לעבודה עם כוחות מחודשים, מצברים מלאים ומוטיבציה ללמוד את התפקיד ואת הארגון – צריך לתת לו זמן למלא מצבורים. כך, עוד לפני שהעובד החדש מתחיל לעבודה, הוא נהנה מהטבה ייחודית, שהיא אחד הדברים החשובים ביותר שמחלקת הרווחה יכולה לתת לעובד מוערך – חופשה!

עם שובו מהחופשה בתשלום, העובד מגיע לעבודה עם הרבה יותר כוחות, פניות רגשית, מוטיבציה ואף מחויבות גדולה להוכיח שהוא היה שווה את ההשקעה ושהוא יודע להעריך את ההטבה שניתנה לו. בנוסף, עולם התיווך אשר מתעורר לתחייה זקוק לאנשים טובים והמלחמה על הטאלנטים הינה אכזרית כמו בכל ענף. הבחירה של פרידמן לתת לכל עובד חדש הטבה כל כך מיוחדת אפשרה לו להציע למועמדים משהו ייחודי שאף מתחרה עוד לא חשב עליו וזה נתן לו יתרון משמעותי על המתחרים.

בואו להרחיב את הידע והכלים שיש ברשותכם לפיתוח תחום הרווחה בארגון –
הירשמו עוד היום לכנס הרווחה השנתי 2015

פרטים והרשמה בקישור זה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה