יותר זמן משפחה עוזר לקריירה של אבות

יותר זמן משפחה עוזר לקריירה של אבות

מחקר חדש מראה שאבות שלוקחים חלק פעיל בחיי המשפחה - מרוצים יותר מתפקידם ונוטים פחות להתפטר

שיתוף
איזון חיים עבודה

איזון חיים עבודה

יוקר המחיה בישראל ותרבות העסקה שלפיה יום עבודה של 10 שעות לפחות הוא סטנדרט בארגונים רבים, בעיקר אם מדובר בגברים, הביאו לכך שתפקידם של האבות במשפחה הצטמצם מאוד. הם ממלאים פונקציה של מפרנסים אך אינם זוכים לעשות הרבה יותר מכך.

מחקר חדש שפורסם ב-Journal of the Academy of Management Perspectives מצא קשרים בין מידת הזמן שאבות מבלים עם ילדיהם לבין רמות האושר המקצועי שלהם. הנה כמה נקודות מהמחקר.

• המשמעות והערך המיוחסים לאבהות השתנו. בעבר, העובד האידיאלי היה מישהו ששם את העבודה מעל כל דבר אחר. עם הזמן גברים הגדילו את מעורבותם בחיי המשפחה והדבר שינה את המשמעות של האבהות בתרבות שלנו. בימים אלו, אם אתם הורים, לא משנה אם אתם גברים או נשים, החברה מקבלת את מעורבותכם במשפחה.

• אבות מעורבים במשפחה חווים סיפוק גדול יותר בעבודתם. המחקר זיהה יתרונות מקצועיים רבים אצל אבות מעורבים, כשהבולט ביותר הוא סיפוק מהעבודה. נוסף על כך, לאבות מעורבים יש פחות קונפליקטים בין עבודה לבין משפחה וסביר פחות שישקלו להתפטר מעבודתם.

• גברים אינם חווים את אותן רמות של מתח בנוגע להורות כמו נשים – אבל הם כן חווים עלייה במתח. במשך שנים גברים נכנעו לעבודה בשל נורמות חברתיות, אך הדברים השתנו והיום גברים דורשים ממקום העבודה שלהם לממש את זכויותיהם כהורים. דרישה זאת נתמכת על ידי החברה ועל ידי יותר ויותר עסקים. אבות שעובדים בחברות שתומכות בחיי משפחה נוטים פחות לעזוב את משרותיהם.

• זה חשוב להם כשזה חשוב לכם. כאשר גוברת ההבנה של משמעות האבהות בימינו, כל אחד יכול למלא את חלקו. אם אתם מראים, באמצעות דיבורים ומעשים, שזמן איכות עם המשפחה חשוב לכם מאוד, זה יעזור לארגון להתקדם בכיוון הנכון. כאשר מעסיקים ומשאבי אנוש מבינים את היתרונות של תמיכה באיזון בין חיים לבין עבודה, הם מגדילים את הסבירות שאלה יהיו סדרי העדיפויות גם שלהם עצמם.

בואו להרחיב את הידע והכלים שיש ברשותכם לפיתוח תחום הרווחה בארגון – 
הירשמו עוד היום לכנס הרווחה השנתי 2015

פרטים והרשמה בקישור זה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

השאר תגובה