מחקר חדש מראה שעובדים בתעשיית המזון והאירוח נוטים יותר לעשן

מחקר חדש מראה שעובדים בתעשיית המזון והאירוח נוטים יותר לעשן

אנשי צווארון כחול מעשנים יותר מאנשי צווארון לבן ובעיקר אלה שעובדים בתחומי המזון והאירוח, הבנייה, הביוב והפסולת

שיתוף
בריאות בעבודה

בריאות בעבודה

נראה שישנן תעשיות שבהן אנשי משאבי אנוש שמטפלים בנושאי בריאות ורווחה צריכים להיות מודאגים יותר. התעשיות הבעייתיות במובן הזה הן אלה המתאפיינות באנשי צווארון כחול שהמועסקים בהן נוטים לעשן יותר מאשר במגזרים אחרים. בראש הרשימה נמצאים אנשים שעובדים בשירותי האירוח והמזון. עובדים אלה נוטים לעשן יותר מאשר עובדים מכל התעשיות האחרות, כך עולה ממחקר של קרן הלב הבריטית (BHF).

החוקרים מה-BHF מצאו שכמעט שליש (31%) מהעובדים במגזר שירותי המזון והאירוח הם מעשנים. במקום השני ובמרחק לא גדול (29%) נמצאים עובדים מתחומי אספקת המים, ביוב, ניהול פסולת וטיפול בזיהומים. במקום השלישי, שוב בהפרש קטן (28%), נמצאים עובדי ענף הבנייה.

התעשיות שבהן שיעורי העישון הוא מהנמוכים ביותר הן חינוך (11%) וכאלה שבהן העובדים מקצועיים ועוסקים בפעילויות טכנולוגיות ומדעיות (13%). מעניין שמועסקים בתחומי הרפואה והבריאות אינם נזכרים ככאלה ששיעורי המעשנים בקרבם נמוכים במיוחד.

ליסה יאנג, שניהלה את המחקר ב-BHF עבוד תכנת "בריאות בעבודה", אמרה: "לא משנה באיזו תעשייה אתם עובדים, העישון מזיק מאוד לבריאות הלב שלכם ולבריאות העסק שלכם. אבל המחקר הזה מראה שיש עדיין פער מדהים בין מקצועות צווארון כחול לבין מקצועות צווארון לבן כאשר מדובר בכמה מאתנו נכנעים להתמכרות הקטלנית הזאת." לטענתה של יאנג "בריאות טובה היא עסק טוב". מסיבה זו קרן הלב הבריטית מבקשת מכל המעסיקים בבריטניה לעזור לה להתמודד עם בעיית העישון בכך שיעזרו לעובדיהם להיפטר מההרגל המזיק.

מה אתם עושים על מנת לצמצם את תופעת העישון בארגון שלכם? לא מדובר בסיפור פשוט, שכן על אף שכולם מודעים לסכנות הבריאותיות שבעישון סיגריות, המעשנים נהנים מרווחים משניים מהעישון: יציאה להפסקת סיגריה, "זמן לעצמי" וכל האינטראקציה החברתית שקורית סביב העישון בצוותא. אולי ניתן להשיג את היתרונות האלה בלי להדליק סיגריה? האם יש לכם דרך להעריך כמה ימי עבודה הולכים לאיבוד בארגון שלכם בשל עישון סיגריות? את הפסקות הסיגריה אולי אפשר למדוד, אבל לא ניתן לדעת בוודאות כמה ימי מחלה נלקחו כתוצאה מעישון בלי לפגוע בפרטיות המועסקים.

רשימת התעשיות שבהן שיעורי המעשנים הגבוהים ביותר:
• שירותי מזון ואירוח – 31%
• אספקת מים, ביוב, ניהול פסולת וטיפול בזיהומים – 29%
• בנייה – 28%
• מנהלה ופעילויות שקשורות בשירותי תמיכה – 27%
• הובלה ואחסון – 24%
• ייצור – 23%
• סיטונאות, קמעונאות, תיקון כלי רכב – 23%
• חקלאות, יערנות ודיג – 19%
• פעילויות שירות אחרות – 19%
• כרייה וחציבה – 19%

בואו להעמיק את הידע שלכם בדיני עבודה בזכויות עובדים מול חובת המעסיקים – בכנס דיני עבודה 
הכנס יתקיים ב-26 במרץ 2015. לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן! 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה