האם גישתם של המילניומים היא פשוט מיתוס?

האם גישתם של המילניומים היא פשוט מיתוס?

סקר חדש מגלה שגישתם של סטודנטים טריים לעולם העבודה היא חיובית ומעשית. המצב בשטח הוא הבעיה, לא הם

שיתוף
גיוס עובדים צעירים

עובדי דור ה- Z

כמי שעוסקים במשאבי אנוש אנו נתקלים פעם אחר פעם בסוגיות שקשורות לדורות השונים ובעיקר למילניומים שהופכים בהדרגה למרכיב הגדול ביותר בכוח העבודה. מיוחסים לבני הדור הזה מאפיינים רבים, חלק גדול מהם קשור לפינוק ולחיים אונליין. האם זה נכון?

חברת Adecco ביצעה את סקר Way To Work השנתי שלה שהשתתפו בו יותר מ-1,000 סטודנטים, במטרה לגלות מה דור Y ודור Z חושבים על העתיד. המיתוסים סביב שני הדורות הללו דומים: שניהם מעוררים דימוי של מרדנים חסרי עניין שיש להם ציפיות בלתי מציאותיות מהעתיד שלפניהם. תוצאות הסקר מספרות סיפור אחר. נראה שגישותיהם של הסטודנטים בנוגע לקריירות שלהן ולעתיד הן הגיוניות להפתיע.

נחושים ואופטימיים
היכולת למצוא עבודה היא הדאגה העיקרית של 32% מהמשתתפים בסקר. בהתחשב בעובדה שרבים מהנסקרים ילמדו עוד שנה אחת לפחות, אפשר לומר שהמספרים שנגזרים מהסקר מציירים תמונה מעשית למדי. הפרגמטיות הזאת מיתרגמת לדרך שבה סטודנטים לתואר ראשון ניגשים לציד המשרות. כאשר הם התבקשו לבחור מילים שמתארות באופן הטוב ביותר את חיפוש העבודה שלהם, הסטודנטים בחרו בשכיחות הרבה יותר במילים "נחוש/ה" ו"אופטימי/ת". מילים כמו אדיש/ה, ספקן/ית או מובס/ת נבחרו על ידי פחות מ-10% מהסטודנטים. זה לא רע עבור דור שעומד מול תפיסתו כמפונק, עצל ואפאתי.

בעוד רוב התוצאות מראות מציאותיות שאינה מאפיינת את "הצעירים", יש כאלה שמגלים מעט נאיביות. מול פניה של כלכלה משתפרת (הסקר בוצע בארה"ב), 42% מהנסקרים מצפים למצוא עבודה תוך פחות משלושה חודשים. בסך הכול 79% מצפים למצוא עבודה תוך פחות מחמישה חודשים.

עבור דור ה"עכשיו", שיכול להשיג כמעט כל דבר שהוא רוצה בלחיצת כפתור וכרטיס אשראי, 90 ימים יכולים להיראות בעצם כמו חיים שלמים. על כל פנים, מומחי השמה רבים מבינים שמציאת המשרה הנכונה יכולה לקחת יותר מאשר כמה חודשים.

האמת המצערת היא שבוגרי לימודים רבים כבר אינם צריכים לחשוש מפני היעדר תעסוקה אלא מפני תת תעסוקה. כלכלנים רבים חוששים שאנשים רבים כבר אינם מחפשים עבודה באופן פעיל או לוקחים משרות חלקיות על מנת לייצר הכנסה. תופעת תת התעסוקה משפיעה על בוגרי לימודים חדשים שאין להם את הניסיון שמחפשים ארגונים רבים. בהתחשב בכך שהשאיפה הגדולה ביותר של 69% ממשתתפי הסקר היא יציבות פיננסית, ומציאת עבודת החלומות עבור 62%, נראה שציפיות אינן מיישרות קו עם המציאות.
לסיכום, לבוגרי הלימודים הטריים יש גישה חיובית, חשש בריא מפני הלא נודע ומעט נאיביות בנוגע למה דרוש על מנת למצוא את משרת החלומות. המציאות היא הבעיה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה