שיתוף

אחת לכמה שנים מצטרף לכוח העבודה בארגונים דור חדש שמביא עמו את מערך האיכויות, התכונות והערכים שלו, ובה בעת את מערכת הציפיות של כל דור ממקום העבודה והמעסיקים.

נהוג לומר שכאשר בני דור הבייבי בומרס נכנסו לשוק העבודה הם חיפשו ביטחון תעסוקתי, כאשר בני דור ה-X נכנסו לשוק העבודה הם חיפשו התקדמות מקצועית ופיננסית ובה בעת גם איזון מסוים בין העבודה לחיים האישיים, וכעת בני דור המילניום וה-Z מחפשים הכול, החל מהאתיקה והערכים של הארגון ועד איזון בין עבודה לחיים אישיים.

להבחנות בין הציפיות של כל דור עובדים ממקום העבודה, יש השפעה על אופן האינטראקציה והניהול של העובדים.

למעשה, הציפיות של עובדי דור X ודור המילניום משתנות בהתאם לנקודות המבט, הערכים והחוויות הייחודיים שלהם.

בימים אלה, בני דור ה-X – שנולדו בין שנות ה-60 המוקדמות לסוף שנות ה-70 – מיחסים בדרך כלל עדיפות לאוטונומיה ולהזדמנויות לצמיחה והתפתחות אישית.

מצד אחד, בדומה לבני דור המילניום, בני דור ה-X מעריכים גמישות בסידורי העבודה שלהם ומחפשים הכרה בתרומתם, ומצד שני, בדומה לבני דור הבייבי בומרס, הם מציבים בסדר עדיפות גבוה, יציבות וביטחון בקריירה שלהם.

לעומת זאת, בני דור ה-Y, הידועים גם בשם בני דור המילניום, שנולדו בין שנות השמונים המוקדמות לאמצע שנות התשעים, מעדיפים בדרך כלל עבודה מכוונת מטרה, הזדמנויות לקידום בקריירה ותרבות ארגונית תומכת ומכילה.

הם מעריכים טכנולוגיה וחדשנות, מחפשים קשרים משמעותיים עם עמיתיהם ועם המנהלים שלהם ורוצים שקיפות ואותנטיות מהמעסיקים שלהם.

בשורה התחתונה, בני שני הדורות מחפשים עבודה משמעותית, הזדמנויות לצמיחה וסביבת עבודה חיובית שמתואמת עם הערכים והשאיפות שלהם.

מסקרים שנערכו בקרב עובדים בארה"ב עולה, כי בני דור הבייבי בומרס מהווים כיום כ-19 אחוזים משוק העבודה, בני דור ה-X מהווים כ-35.5%, בני דור המילניום מהווים כ-39.4%.

על פי הערכת החוקרים  בשנת 2030, בני דור ה-Z צפויים להוות כ-30% מכוח העבודה, כאשר בכל יום, יותר מ-10 אלפים עובדים מבני דור הבייבי בומרס מגיעים לגיל 65 (גיל הפרישה הרשמי בארה"ב).

החוקרים מציינים, כי תפיסותיהם של בני דור ה-Z לגבי עבודה וטכנולוגיה צפויות להשפיע בקרוב על סביבות העבודה בכל העולם, במידה רבה מאוד.

בינתיים, שתי הקבוצות הגדולות ביותר של עובדים בשוק העבודה האמריקאי (על פי נתוני הסקר) הן בני דור ה-X ובני דור המילניום שיחד מהווים כ-74.9 אחוזים מהעובדים.

שתי קבוצות אלה שואפות לכך שהמעסיקים שלהן יספקו השראה, חיבור וחווית עבודה נהדרת.

בנוסף, כ-80 אחוזים מהעובדים הללו מצפים ממקום העבודה שיאפשר להם לעבוד על פי מודל העבודה ההיברידי או לעבוד מרחוק באופן מלא.

בדרך זו הם מקבלים את האיזון הנכון בין עבודה לחיים אישיים ומקבלים השראה בעבודה ומחוצה לה.

זאת ועוד, כ-74 אחוזים מהמנהלים הבכירים משקיעים באופן יזום בהקניית מיומנויות חדשות, מה שמסייע לעובדיהם להישאר מעודכנים בכל הקשור לעבודה עם כלים טכנולוגים ולפתח את הקריירה שלהם.

מהלכים כאלה יוצרים בקרב העובדים יותר אמון במעסיק שלהם. מסקרים שנערכות בשוק העבודה האמריקאי עולה, כי הגברת האמון במעסיק יכולה להגדיל פי שלושה את מידת המחוברות של העובדים לארגון ולהפחית את הסבירות שהם יחפשו תפקיד חדש בארגון אחר, בכ-69 אחוזים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה