
שיטת 'חבר מביא חבר' הולכת ותופסת תאוצה וממצבת עצמה בשורה הראשונה של שיטות גיוסי העובדים, בפרט בענף ההייטק. מהם העקרונות החשובים, הדגשים והתהליכים להפיכת כלי גיוס העובדים הזה למקור גיוס העובדים העיקרי בארגון, תוך חסכון ניכר בכסף ומשאבים? בכך תעסוק סדנה בנושא שתעביר מורית רוזן, מנהלת תחום פתרונות מיון בגיוס ב-HRD, בכנס מקורות הגיוס השנתי שייערך על ידי HRus בשיתוף עם חברת HRD ב-29 באוקטובר בכפר המכביה.

רוזן מציגה 3 מפתחות להפיכת שיטת 'חבר מביא חבר' למקור גיוס העובדים המוביל בארגון: המפתח הראשון הוא ה'למה': אנו רוצים לרתום את הארגון להבנה מדוע חשוב להביא את החברים של עובדיו לארגון. הדרך לעשות זאת מתחילה ברתימת ההנהלה מדרגת המנכ"ל ועד לאחרון המנהלים.
המפתח השני הוא ה'מה'. בכל נקודת זמן חייבת להיות בארגון הבנה טובה של מהן המשרות שאליהן מגייסים ומהן דרישות התפקיד, כמו גם הבנה מי הם המועמדים שאותם כדאי להפנות.
המפתח השלישי הוא ה'איך'. כל עובד צריך לדעת איך להפנות חברים. לכן, שיטת ההפניה והכלים באמצעותם הוא מפנה את חבריו, חייבים להיות ידידותיים למשתמש, קלים ונוחים, כאשר החברים המופנים מקבלים יחס של VIP.
מודל המה, איך ומדוע של סיימון סינק







