מורית רוזן מ-HRD: תשעים ושמונה אחוז מהמעסיקים בישראל יגייסו עובדים ברבעון הקרוב

מורית רוזן מ-HRD: תשעים ושמונה אחוז מהמעסיקים בישראל יגייסו עובדים ברבעון הקרוב

הרצאות של מיטב המומחים בתחום גיוס והכשרת עובדים, סקירות, סדנאות ומאות משתתפים מקרב קהילת משאבי אנוש, בכנס קהילת הגיוס שיזמה חברת HRD

שיתוף
כנס משאבי אנוש
כנס משאבי אנוש

מאות אנשים מקרב קהילת משאבי האנוש בישראל, השתתפו בכנס "קהילת הגיוס" שנערך בכפר המכבייה. בכנס, אותה יזמה חברת HRD  המתמחה בהכשרות לגיוס עובדים, הציגו מיטב המומחים בתחום את המגמות והכוונים החדשים בתחום גיוס העובדים בישראל ובעולם.
שאלי סטקרל, הגורו של תחום הסורסינג במדיה החברתית שהגיע במיוחד לכנס מארצות הברית, ציין כי 'סורסינג' היא האמנות המאפשרת "למצוא ברשת כישרונות ממקורות בלתי שגרתיים", והדגיש כי כדי לעשות סורסינג טוב צריך להשקיע זמן בגלישה.
בדבריו הבחין סטקרל בשלושה שלבים של אמנות הסורסינג: השלב האסטרטגי בו מתקבלת ההחלטה "ללכת על זה". השלב האופרטיבי בו נשקלות החלופות "איך ללכת על זה", והשלב הטקטי, שהוא הביצוע עצמו.

מורית רוזן, מנכלי"ת HRD, סקרה בפני המשתתפים את השינוי במקורות מערך הגיוס בישראל. רוזן הציגה סקר מקורות הגיוס שערכה חברת HRD, המצביע על ירידה משמעותית בפלח השוק של חברות ההשמה, ירידה בפלח השוק של "חבר מביא חבר" ועליה בזה של אתרי הדרושים. הסקר, שנערך בתקופה בו שיעור האבטלה במשק מגיע ל 5.7% – הנמוך ביותר מזה שנים, מציין כי 98% מהמעסיקים בישראל מתכוונים לגייס עובדים ברבעון הקרוב. עוד ציינה רוזן כי 61% מקרב המעסיקים, מגייסים כיום באמצעות רשתות חברתיות ו- 69% אף מצליחים לגייס באמצעות הרשת, נתונים המצביעים על עלייה שתלך ותגדל, בשימוש ברשת כאמצעי לגיוס עובדים (נתונים נוספים מהסקר ניתן למצוא כאן – אנשי משאבי אנוש עוברים לגייס דרך הרשתות החברתיות).

על היתרונות הגלומות בגיוס עובדים באמצעות הרשת דיבר גם יעקב רוזן, מנכ"ל חברת ההשמה אנטל ישראל, אשר הדגיש את יתרונות הגיוס ברשת לינקדאין, בה נמצאים כיום 120 מיליון גולשים ובכל שנייה מצטרף אליה חבר נוסף. הפריסה הגלובאלית של לינקדאין הפכה אותה לכלי גיוס ממדרגה ראשונה לא רק במדינת המקור, אלא אף לחברות גלובאליות המגייסות עובדים ברחבי העולם. להרצאתו של יעקב רוזן – שימוש בלינקדאין ככלי גיוס.

אדם שוב ,מנכ"ל Refresh , הדגים למשתתפים כיצד חברות ענק מציעות למועמדים חוויה אינטראקטיבית במהלך הגיוס. "חיפוש מקום העבודה הפך היום לחוויה בפני עצמה" הדגיש שוב.

דני צור, עד לאחרונה סמנכ"ל משאבי אנוש בפלאפון, סיפר בכנס על ניסיונה המוצלח של פלאפון בגיוס אוכלוסיות מגוונות לעבודה בארגון. לדבריו, הדרך בה עיצבה החברה את מדיניות ההעסקה המגוונת בארגון, אפשרה קליטתם של אוכלוסיות מוגבלות שלרבים מן הנמנים איתם ניתנה לראשונה ההזדמנות להשתלב במעגל העבודה.

פלאפון הקימה גם מוקדי תעסוקה ייעודיים לאוכלוסיה החרדית תוך התחשבות בצרכים המיוחדים של אוכלוסיה זו, כמו הקפדת יתר על הכשרות באמצעות הקמת מטבחים נפרדים, שיתוף מנהלות בצוותים ושעות עבודה גמישות בתקופות החגים. הנהלת החברה נמצאת בקשר שוטף עם רבנים כדי לגבש במשותף דפוסי עבודה שיאפשרו השתלבות אוכלוסייה חרדית בפלאפון.

תן ברוקר הרצאה על: צוות הגיוס כשותף עסקי אסטרטגי למקבלי ההחלטות בארגון. כדוגמא ליישום המודל הזה, הביא ברוקר את חברת טקסס- אנסטרומנט.

על המאפיינים של דור ה-Y עמדה שלומית בן דוד, המשמשת כיועצת ומנחת סדנאות ב-HRD . דור ה-Y, המהווה כיום 38% מכוח העבודה, מגלה רצון לעבודה בצוות, רצון ללמוד נושאים חדשים ויכולת מעבר בקצב מהיר מנושא לנושא. הוא מתאפיין גם בנגישות טכנולוגית גבוהה ורצון עז להשאיר חותם בעולם. מאפיינם אלו הדגישה בן דוד, מחייבים את הארגון לבנות דפוסי גיוס המתאימים לאוכלוסייה צעירה זו.  בין שלל הנושאים שהוצגו בכנס בלטו גם דרכים לבניית מדדים לבחינת תהליך הגיוס וכלים לבדיקות רקע ומהימנות העובדים החיוניים, בעולם בו הריגול התעשייתי הפך לדבר שבשגרה.

הכנס בן היומיים אפשר למשתתפים גם להתנסות בסדנאות שנערכו בקבוצות קטנות יותר. בלטה במיוחד סדנת ה'ספיד דייטינג', שאפשרה מפגשים אישיים בין רכזי גיוס בתחילת דרכם לבן רכזי גיוס ומנהלי גיוס מנוסים יותר.
המינון הנכון בין מגוון הרצאות מומחים וסדנאות, הפך את הכנס למוצלח במיוחד כאשר רבים מן המשתתפים ציינו כי הוא מצייד אותם בכלי עבודה חדשים לקראת העשור הקרוב.

בכנס אף נערכו הגרלות בהם חולקו מתנות בקרב העולים בגורל – הגרלת כנס קהילת הגיוס

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה