מורית רוזן: אנשי משאבי אנוש עוברים לגייס דרך הרשתות החברתיות

מורית רוזן: אנשי משאבי אנוש עוברים לגייס דרך הרשתות החברתיות

מורית רוזן מנכ"ל HRD, הציגה בכנס קהילות הגיוס את השינויים במערך מקורות הגיוס בישראל

שיתוף
כנס משאבי אנוש
כנס משאבי אנוש

מורית רוזן, מנכ"לית חברת HRD, הציגה בכנס קהילת הגיוס את סקר מקורות הגיוס אותו ערכה החברה. הסקר עמד על היקף השינויים בנושא זה במדינה. שיעור האבטלה הנמוך בישראל עומד היום על 5.7%  ואילו  98% מהמעסיקים שהשתתפו בסקר, ציינו כי בכוונתם לגייס עובדים ברבעון הקרוב.
המחקר מצביע על ירידה דרמטית בפלח השוק של חברות ההשמה, עלייה בפלח השוק של אתרי הדורשים וירידה בפלח השוק של "חבר מביא חבר".

אשר לחברות ההשמה – הן מהוות אמצעי גיוס רק בצמתים בהם לשימוש בהם יתרון מיוחד. שימוש באתרי דרושים הוא זול יותר ושימוש ב"חבר מביא חבר" הפך לקשה יותר, בשל העובדה שהחברים מקבלים היום כמה הצעות עבודה בעת ובעונה אחת.
את עיקר דבריה ייחדה רוזן לשימוש החדש אותו עושים המגייסים ברשת. 61% מגייסים באמצעות רשתות חברתיות ומה שמעניין יותר:  69% אף מצליחים לגייס עובדים באמצעות הרשת. בסך הכול ישנה עלייה של 2% בשימוש ברשת כמקור גיוס- מ- 5% ל- 7% . מתוך נתונים אלה נצפתה עלייה בשימוש בפייסבוק וירידה בשימוש בלינקדין.  3.5 מיליון ישראלים גולשים בפייסבוק –פי 7 ממספר הגולשים בלינקידן.

בין שלל העצות המעשיות אותן חלקה רוזן עם המשתתפים בכינוס, בלט הצורך לרתום את הארגון כולו לגיוס מועמדים. מנהלים ועובדים עשויים לקחת חלק בתהליך הגיוס באמצעות גיוס של "חבר מביא חבר", על ידי  פרסום משרות בסטאטוסים שלהם בפייסבוק או בלינקידן,  וכן בהובלת הנושא המקצועי בפורום או בבלוג של המנהל.

בסיום דבריה התייחסה רוזן לדור ה-Y – הצעירים המגלים בין השאר רצון למעורבות יתר בארגון ולקיחת אחריות ארגונית וחברתית רבה יותר. גיוס מועמדים כאלו עם מגוון המאפיינים שלהם,  תוסיף לדבריה ערך מוסף לארגון עצמו ובד בבד תתרום לחיזוק הצרכים הפנימיים של הדור הזה.
+ 2 טבלאות – סקר מקורות הגיוס 2011 ופעולות גיוס במדיה החברתית

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה