דני צור: שילוב אוכלוסיות מיוחדות בשוק העבודה עשוי לשמש מנוף לצמיחה

דני צור: שילוב אוכלוסיות מיוחדות בשוק העבודה עשוי לשמש מנוף לצמיחה

שיתוף
גיוס עובדים

סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת פלאפון דני צור, הציג בכנס השנתי קהילת הגיוס את הדרך בה עיצבה פלאפון את מדיניות ההעסקה המגוונת בארגון וההזדמנויות שנפתחו בעקבותיה.

בין השאר הקימה החברה מוקדים מיוחדים להעסקת בעלי מוגבלויות, אשר כוללים אמצעי הנגשה מיוחדים. החברה גייסה את מיטב אנשי ההדרכה שלה, שעשו ימים כלילות בהכשרת הצוותות בידיעה מראש כי הכשרת צוותים אלו תמשך זמן רבי יותר מאשר הכשרת צוותים אחרים. לדברי צור, ברבות הזמן אף נוצרה תחרות פנימית בקרב סגלי ההדרכה של החברה, כשהסתבר שכולם רוצים להשתלם במיזם המאתגר.

מוקדים מיוחדים אחרים שהקימה החברה יועדו לאוכלוסייה החרדית. אלו כללו בין השאר מטבח נפרד כדי להבטיח רמת כשרות גבוהה במיוחד. בצוותים אלו הקפידה החברה למנות מנהלות דווקא ולא מנהלים. תשומת לב ניתנה אף לימי החופש אותה נוהגת אוכלוסייה לקחת טרם החגים.

הנהלת החברה, כך מתברר וצור עצמו, נוהגים לקיים דיון שוטף עם רבנים כדי לאתר במשותף דרכים להגביר את שילוב האוכלוסייה החרדית בפלאפון וכדי למצוא פתרונות לבעיות שונות העולות במהלך ההעסקה של אוכלוסייה זו.
פלאפון גם הקימה מוקדים להעסקת אוכלוסייה ערבית, המתקשה להשתלב באופן אחר בשוק העבודה בישראל.

צור עמד בדבריו על היתרונות הרבים הגלומים בשילוב אוכלוסיות אלו בשוק העבודה וציין כי  בעידן בו תחלופת עובדים מהירה היא דבר של מה בכך וכרוך בעלות רבה, הנאמנות של אוכלוסיות אלו לארגון גבוהה במיוחד והם יתמידו בעבודה בארגון במשך פרק זמן ארוך.
עוד אמר צור כי תעסוקת אוכלוסיית מוגבלים משפיעה על רוח הארגון, מהווה תרומה של ממש לקהילה וכן גם מעצימה את המוניטין של החברה. ניסיונה המוצלח של פלאפון עם אוכלוסיות אלו, עשוי להיות דגם לחברות עסקיות אחרות במשק הישראלי. לדבריו, שילוב אוכלוסיות אלו בשוק העבודה עשוי בטווח הארוך לתרום לא רק לחברה עצמה, אלא אף לשמש מנוף לצמיחה במשק כולו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה