למה לא כדאי לפרסם מודעת דרושים אנונימית?

למה לא כדאי לפרסם מודעת דרושים אנונימית?

מועמדים מעדיפים לשלוח קורות חיים לחברות שלא מסתתרות מאחורי מסך האנונימיות בדיוק כפי שהארגון לא היה שמח לקבל קורות חיים ללא פרטים מזהים.

שיתוף
גיוס עיוור

גיוס עיוור

בתקופה בה מקורות הגיוס רחבים ושוק העבודה פתוח הרבה יותר עבור המועמדים – גם אלו הפכו לבררניים. כאשר עולם הגיוס פגש את האינטרנט והגיוס באמצעות רשתות חברתיות הפך נפוץ יותר, המועמדים האיכותיים באמת התרגלו לקרוא, לברר ובסופו של דבר גם לברור את החברות והארגונים אליהן הם מגישים את קורות החיים.

שימו עצמכם בנעליהם של המועמדים: האם כמגייסי עובדים הייתם מקבלים קורות חיים ללא פרטים מזהים, או תחת ההגדרה "חסוי", האם הדבר היה נתפס כרצוי מבחינתכם? ברור שהתשובה לכך שלילית, וזאת אפילו לאור דיני העבודה המגדירים כי אין להפלות מועמדים ע"פ נתונים אלו – כך שהם כלל לא רלוונטיים לתהליך הגיוס. הדבר נכון גם בצד המועמדים, ואף יותר נכון עבורם, שכן מועמדים איכותיים מעוניינים לברור את מקום העבודה הבא שלהם, רבים מהם יבררו אודותיו לפני הגשת המועמדות.

לפיכך, ארגון המעוניין לקבל פניות של מועמדים איכותיים ורלוונטיים לא יכול להסתתר מאחורי ההגדרה "חברה חסויה".

מה מניע ארגונים המגייסים עובדים להישאר אנונימיים?

בשביל להבין לעומק למה פרסום מודעת דרושים אנונימית גורמת לכך שפחות מועמדים יגישו מועמדות למשרה יש להבין את התהליכים העומדים מאחורי הדבר: מצד אחד את הסיבות בגינן ארגונים בוחרים לפרסם מודעות דרושים אנונימיות ומהצד השני למה הדבר מרתיעה את המועמדים האיכותיים.

ישנן סיבות רבות בגללן ארגונים מעדיפים להישאר חסויים בעת פרסום מודעת דרושים, אך לרוב מדובר באחת משתי הסיבות הבאות:

  • מניעת האפשרות ליצור קשר ישיר עם הארגון. הדבר נכון במיוחד כאשר תהליך הגיוס נעשה באאוטסורסינג כך שהארגון מלכתחילה אינו מעוניין לעסוק בגיוס העובדים למשרה.
  • במקרה של גיוס דיסקרטי המחייב שמירה על פרטיות, לדוגמה: כאשר מחליפים עובד קיים שלא בידיעתו.

שתי סיבות אלו יכולות להיתפס כשליליות מצידם של המועמדים בפני עצמם אך בנוסף לכך למודעת דרושים שאינה מסתירה את הארגון המגייס יש יתרונות נוספים המושכים את המועמדים. לפניכם הסיבות העיקריות לדבר.

1. מועמדים לעבודה מחפשים שקיפות

אף אחד לא אוהב לקנות "חתול בשק" ובקבלת החלטה היכן להשקיע את מאמצי החיפוש למודעה גלויה תמיד יהיה יתרון על פני מדעה אנונימית.

בבדיקות שנערכו ע"י AllJobs נמצא כי מודעות בהם שם החברה חסוי זוכות ל-30% פחות פניות ממועמדים. הדבר נובע מרצונם של המועמדים לשקיפות והעדפתם של המועמדים להגיש מועמדות לחברות אותם הם מכירים.

2. הדיסקרטיות חשובה גם למועמד לעבודה

באותם המקרים בהם הארגון לא מעוניין לחשוף את עצמו אליו לקחת בחשבון כי פעמים רבות הדבר נכון גם עבור הצד השני.

ע"פ AllJobs כמחצית ממחפשי העבודה עושים זאת כאשר הם מועסקים במקום עבודה נוכחי. בין שהסיבה לכך היא רצון למצוא מקום עבודה חדש ובין אם ברצונם להישאר מעודכנים ולבחון חלופות העסקה שונות – אותם מועמדים לא ייקחו את הסיכון כי מאחורי המודעה עומד גוף שלא ישמור על דיסקרטיות וכי קורות החיים שלהם יכולים להתגלגל מיד ליד – למקומות לא רצויים.

חשוב לזכור כי דווקא המועמדים האיכותיים אותם הארגון מחפש הם אלו שלרוב לא יהיו פנויים ולכן הורדתם מפוטנציאל המועמדים מהווה פגיעה קשה באיכות הנקלטים לתהליך הגיוס.

3. שם המותג שלכם מהווה כוח משיכה בפני עצמו

יש מקומות עבודה שכולם מכירים וכולם רוצים לעבוד בהם, אך אפילו אם ארגונכם אינו נמנה עם 10 מקומות העבודה המבוקשים ביותר שם החברה שלכם יכול למשוך את האנשים המתאימים לכם ביותר.

אם הארגון מוכר בקרב אוכלוסיית היעד, אם ארגונכם נתפס כמקום עבודה מקצועי – שימוש בשם שלכם יכול רק לעזור.

אבל אפילו אם הארגון הוא ארגון קטן ולא מוכר לשימוש בשם שלכם יש 2 יתרונות גדולים: מי שלא מכיר, יכול לברר. לרוב הוא יעשה זאת דרך האתר שלכם – בו לארגון יש שליטה על מה מספרים ועל מה שמים דגש. בנוסף השימוש בשם מעלה את המיתוג של הארגון עצמו. ארגון מגייס הוא ארגון צומח – ולזה בפני עצמו יש חשיבות רבה בשוק העבודה.

וכאשר אין ברירה – ניסוח מודעת דרושים אנונימית

ולמרות כל זאת ברור כי ישנם מקרים בהם ארגונים מנועים מלפרסם את שמם, ללא קשר לכל הנימוקים כנגד שהוצגו פה. באותם המקרים רצוי לפעול לניסוח מודעת דרושים אנונימית אשר תקרא למועמדים רלוונטיים לשלוח את קורות החיים שלהם. על המודעה להיות מזמינה ואטרקטיבית, לכלול כמה שיותר פרטים על אופי ותחום ההתמחות של הארגון, במידה וניתן יש לציין את תחום העיסוק ולרדת לפרטים כגון הפופולריות והגודל של החברה.

זכרו כי בעידן האינטרנט אין משמעות לכמות המילים שבמודעה – אז אל תתקמצנו בהם!


להעמקת הידע הארגוני בתהליך גיוס עובדים בקרו אותנו בכנס הגיוס השנתי:

למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס השנתי – לחץ כאן!


לוח דרושים AllJobs

מאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה