מדוע חשוב שהעובד ילמד לנגן על אורגן?

מדוע חשוב שהעובד ילמד לנגן על אורגן?

לא באמת חשוב שהעובד ילמד לנגן אך חשוב שהוא יהיה במסגרת של למידה, צמיחה ופיתוח. כך תשתמשו במערך ההדרכה בשביל לשמר עובדים ואפילו בשביל לגייס עובדים חדשים!

שיתוף
מוזיקה ומשאבי אנוש

נגינה על אורגן היא לא באמת קריטית אולם – מערך הדרכה מגוון, בו מושם דגש על תחומים מגוונים שאינם קשורים ישירות  למקצוע – חיוני לפיתוח העובדים לטווח הארוך, ולכן מומלץ ליצור שני מערכי הדרכה במקביל: אחד שמטרתו לענות על צרכים חדשים ומשתנים של ארגון במטרה להתגבר על פערי ידע, והשני שמטרתו לפתח כישורים חדשים בקרב העובדים, במטרה לפתח אצלם חושים, כישורים, יכולות וכלים חדשים.

מטרת המודל השני של ההדרכה הינה משולבת: עובדים בעלי ידע וכישורים מגוונים תורמים לארגון בטווח הארוך וכן הוא מעלה את שביעות רצונו של העובד, מה שמסייע לארגון לשמר אותו לאורך  זמן.

בקבוצות כדורסל רבות האימונים מתמקדים, מטבע הדברים, במשחק עצמו – כדורסל.  השחקנים משלבים קצת ריצות ומתיחות לפני ואחרי האימון אולם רוב רובו של האימון מתמקד באמנות המשחק, תרגול,  למידה ופיתוח אסטרטגיות חדשות ושיפור הביצועים הקריטיים למשחק.

שחקני קבוצת הכדורסל Dallas Maverick משתתפים במסגרת אימונים 'חריגה' יחסית לעמיתים שלהם בענף הכדורסל. המאמן האגדי שלהם, דיק נויטזקי, דורש מהם ללמוד, לתרגל ולפתח מיומנויות חדשות ומגוונות כגון: עמידת ידיים והליכה על הידיים (כמו לוליינים), טיפוס על גדרות ואפילו לימודי מוזיקה על כלי נגינה שונים.

מה המטרה שלו? כמובן לפתח שרירים, משמעת, כושר למידה, כישורי התמודדות ויכולת הסתגלות לתנאים חדשים וטובעניים. הדרך של נויטזקי להפוך את השחקנים שלו לשחקני כדורסל  טובים יותר היא דווקא 'דרך עוקפת כדורסל'.


ניתן ללמוד עוד על שיטות הדרכה מגוונות שעובדות בארגונים ועל הדרכה מגוונת
בכנס ההדרכה השנתי


האם שיטת הדרכה מגוונת זו יכולה לעבוד גם בארגון?

ארגונים רבים טוענים שהם משקיעים משאבים בהדרכת העובדים אולם רובם מרכזים מאמצים בהדרכות מקצועיות קונקרטיות במטרה לענות על צרכים דחופים אד הוק. לעובדים לא ניתן לא הזמן ולא המרחב הדרושים ללמוד ולהתנסות בשיטות חשיבה או שיטות עבודה חדשות והם לא מספיקים לספוג ידע, כלים, תאוריות ודפוסים חדשים אלא רק לשפר את הביצועיים המקצועיים שלהם בצורה נקודתית (וממוקדת מטרה עסקית כמובן).

ממאמר שפורסם לאחרונה באתר היזמים Entrepreneur עולה כי שיטת ההדרכה המקצועית הממוקדת היא אמנם חיונית ואכן עונה על צרכים של השעה אולם – אסור שהדרכה מקצועית זו תבוא על חשבון הדרכות כלליות מגוונות, שכן היתרונות של הדרכות עובדים מגוונות  חיוניות לארגון בעיקר לטווח הארוך.

מהם היתרונות של הדרכות עובדים מגוונות?

  • שיפור ביצועי העובד: העובדים הזוכים להשתתף בהדרכות כלליות בנושאים מגוונים הם בסופו של דבר בעלי ידע רחב יותר, בעלי יכולת להתמודד עם מצבים מורכבים יותר, יצירתיים יותר וברשותם כלים מגוונים יותר להתמודד עם האתגרים היום יומיים.
  • עליה במוטיבציית העובדים: עובדים בארגון שמשקיע בהם, במסגרת הדרכות מגוונות המעשירות את הידע הכללי שלהם ומסייעות להם לפתח כישורי עבודה וכישורים בינאישיים, הם בסופו של דבר עובדים מרוצים יותר ולכן קל יותר לשמר אותם בארגון לטווח הארוך.
  • מערך הדרכה זה משמש כלי גיוס עובדים: ארגון המציג בפני מועמדים את אסטרטגיית ההדרכה שלו, הכוללת מגוון רחב ומעניין של תחומים נלדמים כגון: הדרכות  בנושא תקשורת, התמודדות עם התנגדויות, ניהול זמן, מיומנויות מחשב ועוד, מצליח לצבור יתרון בקרב המועמדים (ובעיקר העובדים הצעירים מדור Y, הצמאים לידע וכלים חדשים שיסייעו להם להתפתח מקצועית).

למידע נוסף על שימור וגיוס עובדים באמצעות שימוש אפקטיבי בהדרכה ניתן יהיה ללמוד בכנס ההדרכה השנתי, למידע נוסף לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה