כיצד למשוך אליכם את העובדים החדשים?

כיצד למשוך אליכם את העובדים החדשים?

מה מניע את מחפשי העבודה החדשים וכיצד כמגייסים אנחנו צריכים להשתמש בזה? 3 טיפים לפנייה ממוקדת ונכונה אל המועמדים

שיתוף
עובדים חדשים

מתגעגעים לימים בהם לאנשים לא היו שאיפות של "קריירה", אלא רק איך להביא הביתה מספיק כסף? כנראה שלא. אבל גם אם לא, צריך להודות שחייו של המגייס בימים עברו היו קצת יותר קלים. ובאופן מובן: החיים הרבה יותר פשוטים כאשר לא צריך לחשוב איך מציעים לעובדים "אפשרויות קידום", "איזון בין עבודה לסגנון חיים" ו"סביבת עבודה דינאמית".

המועמדים החדשים: אגוז קשה לפיצוח

עם הקדמה הטכנולוגית והשינויים החברתיים והכלכליים שעברו על העולם, החלה להשתנות גם המציאות התעסוקתית. העובדים החדשים שואפים ליהנות מכל העולמות: גם מתואר, גם מעבודה וגם מקריירה. תנאים טובים, כגון שכר מתגמל, שעות גמישות ואפשרויות עבודה מהבית הם קריטריון לא קטן מבחינתם בבחירת מקום העבודה. הם נודדים בין שכירות לעצמאות – ותוך כדי כך, גם בין עבודות. אין להם מקצוע אחד מוגדר, ובהתאם – הכישורים שלהם אקלקטיים.

המגייס, מצידו, נותר במצב לא פשוט כלל, בו הוא צריך לדעת לא רק אל מי לפנות – אלא גם איך. או במילים אחרות, הוא צריך להבין מה הוא יכול להציע למועמד שיגרום לו להתלבט על פני מקומות העבודה האחרים. אילו יתרונות וגורמי משיכה כדאי לו להציע לקהל היעד שלו? כיצד למשוך אליו את המועמד המתאים לו ביותר?

3 טיפים שיעזרו לכם לדבר נכון אל המועמדים בעולם החדש, ואשר כדאי לשלב אותם באסטרטגית הגיוס שלכם:

  1. הגדירו את קהל היעד שלכם – ולא רק את התפקיד
    קודם כל ולפני הכל, חשוב להגדיר את דרישות התפקיד – ובהתאם את קהל היעד של המועמדים המתאימים לו. מי קהל היעד אליו אתם פונים? האם אלו סטודנטים לתואר ראשון, או בעלי תואר ראשון ללא ניסיון? חיילים משוחררים? הורים צעירים? האם בעלי ניסיון ו/או תואר ספציפי בתחום? שימו לב שיכולים להיות לכם כמה קהלי יעד, וחשוב שתפנו אל כל אחד מהם באופן הנכון והמתאים לו.
     
  2. לאחר שהגדרתם אותו: חקרו אותו
    אחרי שהגדרתם את קהל היעד, חשוב שגם תבינו את הצרכים שלו ובהתאם גם תדעו מה להציע לו. מומלץ להעמיק בנושא, כדי להבין מהי השפה בה צריך לדבר אליו. תובנות ורעיונות אפשר לקבל משורה רחבה של כלים – החל בסקרים, דרך מחקרים ועד לאנשים שונים המשתייכים לתחומים אלו. חשבו על שאלות מנחות שיקדמו אתכם להבנת המטרה. למשל: מה גורם אותו קהל יעד להעדיף מקום עבודה? מהם הדברים החשובים לך במקום עבודה?
     
  3. שפרו את הערך שאתם מציעים לו (Employee Value Proposition)
    חקרתם? הסקתם מסקנות? יישמו אותן. למשל, 1 מ-2 צעירים עובדים כדי לחסוך ללימודים. מה אם תציעו לסטודנטים לעבוד אצלכם וליהנות מחבילה של "עבודה, תואר וקריירה" – במקום אחד? חבילה כזו תהווה עולם שלם, ודרכה הם ירגישו שמבינים אותם ומזדהים עם הצרכים שלהם. מבחינתם זה גם יתפרש כרצון להשקיע בהם לטווח הארוך.  
העסקת סטודנטים
מה מקבל "הצ'יף של הסטודנטים"? משמרות גמישות, אפשרויות קידום וגם צילומים והדפסות

 מעל הכל, חשוב לזכור: גיוס עובדים היא שפה, שצריכה להיות מוטמעת לא רק בתהליך הגיוס – אלא גם בארגון עצמו. חשוב לשדר למועמדים כי הוא לא רק צריך אותם, אלא גם מהווה חממה מטפחת ותומכת עבורם, ולכן כדאי להם להעדיף אותו על פני מקומות אחרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה