שיתוף

הפופולריות הרבה לה זוכים בשנים האחרונות לימודי ניהול משאבי אנוש מביאה אל התחום גם אנשים רבים המתעניינים במגוון תחומים אחרים-משיקים, כמו למשל פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, חינוך, שיווק ומכירות ותחומים רבים נוספים.

אם כן, למה כדאי לבחור בתחום של לימודי ניהול משאבי אנוש. ראשית, ניהול משאבי אנוש הוא תחום שיכול להוות מקפצה לכניסה לשדרה הניהולית בחברות וארגונים.

לכן, למי שמעוניין ללמוד את התחום הניהולי כדאי לבחון את הנושא של לימודי ניהול משאבי אנוש.

זאת ועוד, ניהול משאבי אנוש הוא תחום שבוחרים בו לעיתים גם סטודנטים שלמדו פסיכולוגיה לתואר ראשון ושאינם מעוניינים להמשיך בלימודי הפסיכולוגיה לתואר שני, סטודנטים שסיימו תואר במדעי ההתנהגות, חינוך או תחומים אחרים שעוסקים בתחום של עבודה עם אנשים.

גם סטודנטים שעובדים במשרה מלאה או חלקית יכולים לבחור במסגרת של לימודי ניהול משאבי אנוש (במסלול לעובדים).

במסלול זה יכולים הסטודנטים ללמוד רק פעם או פעמיים בשבוע, כך שמסגרת הלימודים מתיישבת היטב עם עבודה במשרה מלאה או חלקית.

מעבר למיומנויות הניהוליות, הארגוניות וכד', לימודי ניהול משאבי אנוש הוא תחום שמיושם באופן יומיומי במגוון רחב וגדול של תחומי עיסוק.

השלב אולי המאתגר ביותר בכל מה שקשור ללימודי ניהול משאבי אנוש הוא ההחלטה לעבור מלימודים למעשים. כלומר, למצוא במהלך הלימודים משרה במשאבי אנוש המיועדת לסטודנטים, או להגיש מועמדות למשרה במשאבי אנוש לאחר תום הלימודים.

הדרישות שמציבים הארגונים במודעות הדרושים המיועדות לתפקידי משאבי אנוש, מנוסחות לעיתים באופן מרתיע כל כך, עד כי יש לא מעט סטודנטים או בוגרים מוכשרים, שלא שולחים הצעה למועמדות מחשש שלא יתאימו.

מספיק שתהיה הגדרה אחת במודעה שאינה מתאימה למועמד, כדי שאנשים שהשקיעו שלוש שנים בלימוד מקצוע משאבי האנוש, יחליטו שלא להגיש מועמדות כלל.

במקום זה, הם מתפשרים על עבודה שדורשת מהם דרישות מינימליות, אלא שהיא אינה בתחום אותו למדו. כך עוברות להן השנים, יש להם תקווה להצליח להתברג ביום מן הימים בתחום משאבי האנוש, אבל הם מחכים למודעה שיוכלו לעמוד ב-100% מהדרישות.

אלא שבפועל, כנראה שמעטים מאוד (אם בכלל) עומדים ב-100 אחוזים מהדרישות. כך שגם אם המועמד עומד ב-90 אחוזים מדרישות המודעה, יש לו סיכוי להתקבל.

מדוע? משום שכל כך הרבה מועמדים אחרים מגישים הצעות למרות שהם מתאימים רק ב-50 אחוזים. לכן, למי שמתאים יותר, יש סיכוי גדול יותר. ובכל מקרה, כאשר לא מגישים מועמדות, הסיכוי לכישלון בקבלה לעבודה הוא 100 אחוזים.

חשש מסוג אחר הוא להתקבל למשרה הנחשקת בניהול משאבי אנוש ואז לגלות שהוא (המועמד שהתקבל) עושה עבודה לא מספיק טובה. אולי אפילו גרועה.

האמת היא, שכל אדם שמתחיל למלא תפקיד במקצוע שהוא מעולם לא עבד בו, סביר להניח שיעשה טעויות. גם כשאנחנו עושים עבודה שאנחנו מאוד אוהבים, אבל מעולם לפני כן לא עשינו אותה בפועל, יש סיכוי גבוה שנעשה טעויות. טעויות הן לא דבר רע. הן בסיס חשוב ללמידה. זה הכול עניין של תרגול וניסיון.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה