שיתוף

רוב בעלי העסקים מבינים את ההשפעה של הכשרה ארגונית על התפוקה של כוח העבודה שלהם. עם זאת, מחקר שנערך בארה"ב על ידי US Bureau of Labor Statistics מצא, כי ארגונים עם פחות מ- 100 עובדים סיפקו בממוצע פחות מ- 12 דקות של אימון לעובדיהם לאורך תקופה של שישה חודשים.

סיבה אחת לכך שהכשרה ארגונית אינה נפוצה כפי שהיא צריכה להיות, היא בגלל הזמן והמשאבים שהיא צורכת. בארגונים קטנים עם תקציב מוגבל, אימון והדרכת הצוות יכולים לסחוט את המשאבים עוד יותר. בנוסף לכך, מערכות ניהול למידה עולים כסף ובעלי ארגונים קטנים ממשיכים לראות זאת כבעיה כלכלית.

לא רבים יודעים, אך אימון והכשרת עובדים יכולים להיעשות בעלויות נמוכות ביותר וישנם כלים חינמיים לחלוטין, שיכולים להועיל.

Google Classroom

ארגונים קטנים שאינם מעוניינים להשקיע במוצר למידה מתוחכם, יכולים להתחיל את תהליך האימון שלהם עם כלי Google Classroom. זהו כלי חינמי המשמש כמאגר לארגון השיעורים והקורסים בתוך נושאים נפרדים. מאמנים יכולים להעלות מסמכים, קטעי וידאו וחומרי לימוד אחרים, ליצור מטלות ולעבוד עם התלמידים שלהם מתוך מערכת . Google Classroom זהו כלי אידאלי עבור עסקים קטנים שאינם יכולים להרשות לעצמם כלי למידה יקרים, כיוון שהוא בחינם.

לימוד מעובדים קיימים

ארגונים קטנים שאין להם מחלקת משאבי אנוש ייעודית שתעסוק בהכשרות לעובדים, יכולים לעשות שימוש בטכניקת לימוד מעובדים קיימים.

זהו תהליך של התבוננות העובד החדש בעובד הקיים במקום העבודה מקרוב. זה עוזר לעובדים החדשים להבין את תהליכי העבודה טוב יותר ולזרז את תהליך ההתאקלמות. בניגוד לתפישה הרווחת, לימוד מעובדים קיימים תורמת המון לעובדים החדשים, הן בהתאקלמות לחברה והן בידע שהם צוברים. זה מאפשר גם לעובדים קיימים ממחלקה אחת, לבחון את העבודה ואת התהליכים במחלקה אחרת, וללמוד שיטות עבודה נוספות. תהליכי למידה בין-מחלקתיים אלה מסייעים לארגונים להתמודד עם אתגרים ובעיות.

ניהול ידע

חברות סטארט-אפ וארגונים קטנים נתקלים פעמים רבות בכאוס שמפחית באופן דרמטי את רמות התפוקה בתוך הארגון. היעדר ארגון וניהול ידע פירושו שהעובדים אינם לומדים משגיאות של עמיתיהם. בתעשייה תחרותית, זו בעיה של ממש. ניהול ידע הוא תהליך של שמירה על תהליכים וצינור למידה מאורגן, כך שעובדים חדשים יכולים ללמוד את התהליכים ואת שיטות העבודה המומלצות שפותחו על ידי עמיתיהם הבוגרים, במהירות וביעילות.

מערכות ניהול למידה פופולריות רבות בשוק מגיעות עם יישומי ניהול ידע מתוחכמים. אבל בתור התחלה מומלץ להשתמש בכלים חינמיים כגון Google Drive – כדי לארגן את המסמכים הקשורים לתהליך העבודה, המקלים על כל עובד חדש ללמוד ולשתף ללא מאמץ.

עודדו למידה אצל העובדים מרחוק

עובדים מרחוק פעמים רבות לא זוכים להכשרות ואימון כמו אלו שבמשרד. אחת הדרכים הטובות ביותר לעודד את העובדים מרחוק לבקר במשרדי החברה אחת לתקופה, וללמוד מהעובדים הקיימים בחברה, בין המחלקות השונות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה