חברת משאבי אנוש הורשעה בעיסוק כקבלן כוח אדם ללא רישיון

חברת משאבי אנוש הורשעה בעיסוק כקבלן כוח אדם ללא רישיון

בית הדין לעבודה גזר קנס פלילי בסך 174,000 ₪ על חברת משאבי אנוש שפעלה כקבלן כוח אדם ללא רישיון

שיתוף

בעקבות חקירה שניהל האגף לאכיפת חוקי עבודה – מנהל הסדרה ואכיפה בתמ"ת (במחוז צפוני), נתגלה כי חברת משאבי אנוש, שפעלה בצפון והעסיקה 18 עובדים, פעלה ללא רישיון כדין.

החברה העסיקה כאמור 18 עובדים בתפקידים שונים כמו עובדי בתי מלון, עובדי מאפיה, ניקיון ושאר עבודות כלליות, וזאת במסגרת שירותי כוח אדם כקבלן כוח אדם לכל דבר ועניין (למעט הרישיון מטעם המדינה).

המחלקה המשפטית במשרד התמ"ת הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה כתב אישום המייחס עבירות לפי חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם – כנגד החברה והן כנגד שני מנהלים בחברה.

שופט בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, רמי כהן, הרשיע את שלושת הנאשמים (החברה ושני מנהליה) בביצוע העבירות המיוחסות להם. בהתאם לבקשת התמ"ת כי בית הדין לעבודה ישפוט את הנאשמים כמי שביצעו עבירה פלילית, כנס בית הדין את החברה בסך של 129,000 ₪ ואת שני הנאשמים יחד בסך של 45,000 ₪ כקנס פלילי.

עוד נקבע כי הנאשמים מחויבים לחתום על כתב התחייבות בו הם נמנעים מלבצע עבירה על חוק העסקת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם תוך 7 ימים.

לדברי התובעת הראשית במשרד התמ"ת, עוה"ד גלי לוי: "החלטת בית הדין לעבודה מעבירה מסר ברור כי הפרת הוראות חוק העסקת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם דינה קנס מרתיע והרשעה פלילית. להרשעה הפלילית השלכות הן במישור האישי של נושאי המשרה והן בהתייחס להמשך פעילות החברה והאפשרות של התקשרות במכרזים בעתיד. המדובר במעסיק שהעסיק עובדים שלא כחוק באופן נרחב וחשוב שימוצה עמו הדין. מעסיק המפר חובותיו על פי חוק צפוי להיות מורשע בפלילים ולהטלת קנסות משמעותיים גם אם מעבר לעבירה לפי חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם לא הייתה פגיעה נוספת בזכויות עובדים וגם נוכח ניסיון בשלב מאוחר יותר לפנות לצורך הסדרת נושא הרישוי. עבירות פליליות במסגרת חוק קבלני כוח אדם מהוות יעד מהותי במסגרת העשייה של המחלקה המשפטית בשל אוכלוסיית המועסקים שהינה אוכלוסיית עובדים מוחלשת ובשל חשיבות הליך הרישוי שמבצע משרדנו".

מנהל אגף האכיפה, חזי אופיר: "בנוסף לחובה של קבלן כ"א לפעול ברישיון ממשרד התמ"ת , החל מ-1.1.2012 תוקן חוק קבלני כ"א , המטיל אחריות פלילית על כל מי ששוכר לצורך עסקו ("המשתמשים") בשירותי כ"א או קבלן שירות בתחומי האבטחה והניקיון שאינו מחזיק ברישיון ממשרד התמ"ת  וזאת במטרה למגר את התופעה של חברות הפועלות בשוק ללא רישיון וכפועל יוצא אינן מפוקחות. האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת פועל באופן נחרץ ואינטנסיבי לשמירה על זכויות העובדים. חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם נמצא בתעדוף האגף".  

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה