אפל תערוך ביקורת במפעליה בעקבות נסיונות התאבדות של עובדים

אפל תערוך ביקורת במפעליה בעקבות נסיונות התאבדות של עובדים

בשנתיים האחרונות דווח על ארבעה עובדים שניסו לקפוץ אל מותם, ככל הנראה בשל לחץ בעבודה ותנאים ירודים

שיתוף
תנאי העסקה
תנאי העסקה

לאחר שנים של תאונות עבודה וגל התאבדויות במפעל הסיני פוקסקון המרכיב את מוצריה, תשלח חברת אפל צוות שיבדוק את המתרחש במפעלים המייצרים את מכשיריה. בעבר ערכה החברה ביקורות במפעליה החיצוניים, אך הפעם החליטה לשלוח גוף חיצוני שיבדוק את הנעשה, והביקורת תתבצע על ידי "איגוד התעסוקה ההוגנת", העוסק בזכויות עובדים החל מהשבוע הבא.

הביקורת תכלול בדיקה של מתקני העבודה וסביבתם, וכן ראיונות עם אלפי עובדים בנוגע לתנאי העסקתם, שעות העבודה בהם הם נדרשים לעבוד, בטיחותם ובריאותם ועוד.  

החברה הסינית הינה הגדולה ביותר בעולם בתחום הרכבת חלקי מחשבים, טלפונים ניידים ומוצרי אלקטרוניקה נוספים, והיא פועלת גם עבור חברות ענק נוספות כגון מייקרוסופט, נוקיה ו-HP.

ההחלטה לבדוק את המפעלים הגיעה בעקבות ניסיונות התאבדות בשנתיים האחרונות, באחד ממפעלי פוקסקון המייצר עבור אפל. במפעל לונגהאו, שהינו חלק מקבוצת המפעלים הללו ובו אירעו נסיונות ההתאבדות, מועסקים כ-300 אלף עובדים, אך מנהליו מסרבים לתת לעתונות לבקר ולסקר אותו ואת המפעלים האחרים.    

בשנתיים האחרונות דווח על ארבעה עובדים שניסו לקפוץ אל מותם מבנייני המפעל, בתואנות שונות של לחץ, ושל תנאי עבודה לא הוגנים. בשנת 2009 התאבד עובד של פוקסקון לאחר שנחשד בגניבה של אחד המכשירים ולאחר שטען כי הוכה על ידי המאבטחים. בנוסף לניסיונות ההתאבדות של העובדים, שריפת ענק פרצה באחד המפעלים בשנת 2010, שהגורם להתפרצותה לא היה ברור לאחר שהתקבלו דיווחים סותרים בנושא.

 

תייר מזדמן חשף סיוט

לא זו בלבד, אלא שתייר אמריקאי שטייל בסין, החליט על דעת עצמו להגיע ולראות מי מייצר את מוצרי אפל אותם הוא אוהב. התייר לא תיאם את ביקורו במקום, ניגש לשערי המפעל ושאל שאלות את העובדים שעברו במקום. הוא תיאר בפני הרדיו האמריקאי את תלונותיהם של העובדים על אי קבלת פיצויים לאחר תאונות עבודה, עבודה מונוטונית שפוגעת ברגליים ובידיים, ועבודה על ידי קטינים, שלא נשאלו לגילם לפני שהתקבלו לעבודה.

מנכ"ל אפל, טים קוק, מסר כי "אנו מאמינים שלעובדים בכל מקום יש זכות לסביבת עבודה בטוחה והוגנת, זו הסיבה שביקשנו מהאיגוד להעריך באופן עצמאי את תפקודם של ספקינו הגדולים ביותר". עוד אמר קוק "רוחב הבדיקה הנו חסר תקדים בתעשיית האלקטרוניקה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה