שיתוף

הכשרה לעובדים, באופן רצוף מרגע קליטתם בחברה ועד רגע עזיבתם, נחוצה לכל ארגון, כדי להגביר את מאגר המיומנויות בארגון ולעדכן את העובדים בהתפתחויות שחלו בתפקידים שלהם, ולא פחות מכך, גם בהיבט של שביעות רצון העובדים.

מחקרים מראים כי הענקת הכשרות לעובדים מאפשרת להפחית את שיעורי תחלופת העובדים, ובעקבות זאת, בין השאר, את העלויות לארגון כתוצאה מגיוס עובדים חדשים וקליטתם.

ארגון שמציע לעובדים הזדמנויות פיתוח יכול להקטין בכך את שיעורי התחלופה, לעודד את עובדיו להשאר בחברה זמן ארוך יותר ואף להתמודד טוב יותר עם תחושת השחיקה שלהם.

ככל שהעובדים משקיעים יותר בתוכנית ההכשרה, כך גדלה הפרודוקטיביות שלהם וכתוצאה מכך הפרודוקטיביות של הארגון כולו. כתוצאה מכך, ההשקעה בתוכניות ההכשרה מאפשרת לשמר טלנטים מבוקשים בעלי מיומנויות ולהגביר את הביצועים של הארגון.

כאמור, הכשרות מתמשכות ורצופות מהוות את אחד הפתרונות לסוגיית השחיקה בקרב עובדים. יש לכך חשיבות רבה שכן שחיקה היא אחת הבעיות הבוערות ביותר שעומדות בפני ארגונים בכל העולם.

ממחקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי כ-28% מהעובדים אומרים שהם שחוקים 'לעתים קרובות מאוד' או 'תמיד'.

מאבק בשחיקה הוא נושא שכל ארגון חייב להתמודד איתו בשלב זה או אחר, בפרט לאור העובדה שמהמחקר של גאלופ עולה, כי כ-24% בלבד מהעובדים מדווחים שהם חשים שחוקים בעבודה 'לעיתים רחוקות' או 'אף פעם'.

במחקר שבדק איך עובדים מתמודדים עם שחיקה, נשאלו העובדים שהשתתפו בסקר, איך הם עוזרים לעצמם להרגיש פרודוקטיביים יותר, בתקופות שהם מרגישים שהם טובעים בעבודה או מתוסכלים מהעבודה שלהם.

התשובות שהתקבלו הראו כי עובדים שונים נקטו בשיטות שונות כדי להתמודד עם השחיקה. שיטות ההתמודדות הנפוצות ביותר לא תמיד הוכחו כיעילות, ולמרות זאת, חלק מהעובדים העדיפו את השיטות הלא יעילות הללו.

העובדים שהשתתפו במחקר אמרו, כי כדי להתמודד עם שחיקה הם חושבים על איך הם ניגשו למצבים דומים בעבר, ומזכירים לעצמם שהם יכולים להתמודד עם השחיקה.

יש עובדים שאמרו כי כדי להפחית את השחיקה הם לוקחים חופשה מהעבודה, או מנסים לבלות זמן רב יותר עם המשפחה והחברים מחוץ לעבודה. שיטות מסויימות של התמודדות עם שחיקה עובדות טוב יותר מאחרות.

מהמחקר עולה, כי מנגנוני ההתמודדות היעילים ביותר שאנשים משתמשים בהם כוללים התאמה חיובית של האופן שבו הם חושבים או מפרשים את גורמי הלחץ שלהם במקום העבודה.

יש כמה דברים שהעובדים ציינו שמאפשרים להם להתמודד עם השחיקה, בהם להזכיר לעצמם שהם יכולים להצליח במצבם הנוכחי, או לראות במצבם כאתגר ולמצוא את הזווית החיובית.

מתברר כי שיטות התמודדות הכרוכות בניסיון להמנע לחלוטין משחיקה הן פחות יעילות. עובדים המגיבים לתחושות של תסכול או לתחושות שהם טובעים בעבודה, על ידי חיפוש דרכים להימנע מהתמודדות עם המצב או על ידי הנמכת ציפיות מעצמם, לא מצליחים להפחית את תחושת השחיקה.

כאמור, אחת הדרכים שעשויות להועיל להפחתת תחושת השחיקה היא יציאה להכשרות והדרכות, שמאפשרות לעובדים להתקדם מבחינה מקצועית, להעצים את הידע והמיומנויות שלהם בתחום בו הם עובדים.

ההתקדמות המקצועית והוספת הידע, פותחות בפני העובדים יכולות חדשות ומפחיתות את התחושה של ירידת רמת העניין בעבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה