הדרך בה אתה דוחה מועמדים מגדירה את אסטרטגיית הגיוס שלך

הדרך בה אתה דוחה מועמדים מגדירה את אסטרטגיית הגיוס שלך

צוות הגיוס בארגון יכול להיות רגיש ותומך בכל מחפשי העבודה גם באלו שנדחו, ולהבטיח שלמועמדים תהיה חוויה חיובית

שיתוף
אמהות מובילות איזון

אמהות מובילות איזון

למרות זאת, יותר מדי ארגונים מתעלמים או מטשטשים את החלק הבלתי-נעים בתהליך הגיוס שבו יש להודיע למועמדים מלאי תקווה "תודה, אבל לא תודה".

כאשר חברות אינן מספקות משוב וסוגרות את הלולאה עם מועמדים לא מתאימים, הם מחמיצים את ההזדמנות לסיים את התהליך באיכות גבוהה ולוודא כי המועמד הולך משם עם רושם חיובי. כאשר המועמדים נדחים באופן מבטל – או גרוע מכך, אם הם לא ישמעו שוב מהמעסיק – הם עשויים לספר על כך די מהר לחבריהם וברשתות החברתיות, וכך, מועמדים פוטנציאליים יקבלו את הרושם השלילי של תהליך ההעסקה שלכם. אפילו תגובה כללית למועמד תהיה טובה יותר מחוסר תגובה.

מומחים מסכימים כי אנשי משאבי אנוש/גיוס, צריכים לקבל אימון והכשרה לגבי איך לבצע תהליך נכון ואיכותי של דחיית מועמד כיוון שמדובר בחלק חיוני באסטרטגיית הגיוס של החברה, שמשפיע על עתיד הגיוסים והרווחים שלה.

התגובה של איש הגיוס למועמד מהווה השתקפות ישירה על המותג של החברה שלכם. לכן, יש הרבה סיבות לצורך להשקיע זמן רב בבחינת אסטרטגיית שלכם כפי שאתם שוקלים היטב את אסטרטגיית הגיוס.

חשיבות אמצעי התקשורת

מומחים מסכימים כי אם המועמדים השקיעו את הזמן כדי להגיע ולהתראיין לתפקיד, הם ראויים לשיחת טלפון. איש הגיוס "חייב להם את זה" ולדבר איתם ישירות. לא באמצעות סמס ולא באמצעות הודעת דוא"ל – אל תתחבאו מאחורי דואר אלקטרוני. כאשר המועמד עונה לטלפון, הודיעו לו שיש לך עדכון לגבי המועמדות שלו והאם זה זמן מתאים לדבר. – אם כן, עדכנו אותו מיד. אם לא – תאמו איתו שיחה נוספת במועד שנוח לו.

להיות בטוח או להיות ישר?

ישנם תובנות שונות ורבות לגבי מה שהמגייסים צריכים לומר למועמדים שנדחו – לדוגמה: האם לתת סיבה כללית, ניטרלית, או לספק משוב סובייקטיבי ובונה.
האפשרות הבטוחה היא כדלקמן: "תודה שהשקעת מזמנך והגעת לראיון אך החלטנו להמשיך עם מועמדים אחרים". זה פופולרי בקרב אנשי משאבי אנוש ויועצים משפטיים, כי זה שומר על מגייסים שלא להיכנס לוויכוחים לא נוחים עם מועמדים ולא ליפול בהצהרות מפלות.

מתן סיבות ספציפיות לדחייה הוא ראוי להערצה, וכמה מועמדים עשויים להיות אסירי תודה על המשוב הישר. אבל הגישה יכולה לחזור לאחור כאשר המבקש דן על ההחלטה או משתמש במה שנאמר כדי לנסות ולהגיש תלונה על החברה.

הדרך הטובה ביותר לתקשר דחייה היא להיות כנים ופשוטים. להיות אמיתי עם המועמד שיעריך את הכנות שלכם. בעוד היא שזה חשוב לספק למועמד משוב, יש פעמים בהם המגייסים צריכים להתאפק, במיוחד אם המועמדים נדחים על משהו בעל אופי אישי. חשוב תמיד להשאיר אותם עם תקווה ולהגיד להם שאם משהו ישתנה, יחזרו אליהם בהמשך. כך מדגישים את החיובי וממזערים את הביקורת.

אם ישנם חוסרים של כישורים ספציפיים, חשוב דווקא לעדכן אותם ספציפית, כדי לאפשר להם להשתפר ולהגיש מועמדות נוספת בעתיד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה